Статті

Замовник вносить зміни до ТД на вимогу АМКУ: чи можна поряд з цим внести зміни до тих умов, які не були предметом розгляду АМКУ

2
325

Абзац 1 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припиненя або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) передбачає, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.

Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Водночас здійснюючи закупівлі замовники у відповідності до пункту 54 Особливостей можуть вносити зміни до тендерної документації.

Так, досить частою підставою для внесення змін до тендерної документації є рішення органу оскарження, яке замовники повинні виконати у відповідності до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі».

Окрім рішення органу оскарження замовники можуть вносити зміни до тендерної документації із інших підстав.

Досить часто замовники отримуючи рішення органу оскарження та плануючи вносити зміни до тендерної документації помічають, що окрім змін до тендерної документації, які були предметом оскарження, необхідно внести і інші зміни до тендерної документації.

Тобто в замовників виникає потреба внести зміни до тендерної документації одразу з двох підстав – на підставі рішення органу оскарження та з власної ініціативи. Та чи дозволяє законодавство вносити зміни таким чином?

В даному випадку потрібно насамперед звернутися до пункту 54 Особливостей, який визначає, що замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.

У відповідності до наведеної норми, замовники можуть вносити зміни до тендерної документації з наступних підстав:

  • власна ініціатива;
  • у разі усунення порушень вимог законодавства;
  • за результатами звернень;
  • на підставі рішення органу оскарження.

Однак абзац 3 пункту 54 Особливостей не визначає періодичність внесення змін і обов’язковість внесення змін до тендерної документації в кожному конкретному випадку виключно згідно однієї підстави, а тільки визначає перелік підстав для внесення змін до тендерної документації та порядок дій замовників при внесенні змін до тендерної документації.

Тому видається, що в разі, коли в замовників виникає потреба внести зміни до тендерної документації одразу з двох підстав – на підставі рішення органу оскарження та з власної ініціативи замовники можуть вносити такі зміни одночасно, оскільки абзац 3 пункту 54 Особливостей не містить жодних обмежень на внесення таких змін до тендерної документації.

Проте, вносячи зміни до тендерної документації замовникам потрібно дотримуватися умов, які визначені даною нормою.

Так, замовникам потрібно звернути увагу, що після внесення змін до тендерної документації замовникам необхідно продовжити строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.

До прикладу, чи зобов’язаний замовник продовжувати строк для подання тендерних пропозицій після внесення змін до тендерної документації на підставі виконання рішення АМКУ дізнаєтесь в статті «Чи потрібно після виконання рішення АМКУ щодо внесення змін до ТД продовжувати строк для подання тендерних пропозицій».

Разом з тим, більше про внесення змін до тендерної документації дізнаєтесь у наступних статтях:

#відкриті торги#запит АМКУ#практика оскарження#тендерна документація

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard