Статті

Чи потрібно після виконання рішення АМКУ щодо внесення змін до ТД продовжувати строк для подання тендерних пропозицій

2
356

Згідно з пунктом 26 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.

Частина 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає інформацію, яка повинна міститися в оголошенні про проведення відкритих торгів.

При цьому, особливістю оголошення про проведення відкритих торгів є те, що замовники не можуть вносити зміни до оголошення про проведення відкритих торгів, окрім внесення змін до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, оскільки законодавство визначає певні випадки, коли замовник повинен продовжити строк подання тендерних пропозицій.

Водночас законодавство дозволяє оскаржувати умови тендерної документації. Так, згідно з пунктом 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.

В свою чергу, після виконання рішення органу оскарження, яким замовником вносено зміни до тендерної документації, замовники задаються питаннями щодо необхідності продовження строку подання тендерних пропозицій.

Шукаючи відповідь на дане питання звернемось до положень Особливостей.

Так, згідно з абзацом 3 пункту 54 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.

У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.

У відповідності до даної норми видається, що продовжувати строк подання тендерних пропозицій замовники повинні виключно у випадку, коли до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишається менше, ніж чотири дні.

Відповідно зазначена вимога поширюється на всі випадки внесення змін до тендерної документації:

  • з власної ініціативи замовника;
  • у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону;
  • за результатами звернень,
  • на підставі рішення органу оскарження.

Тому замовнику після виконання рішення органу оскарження щодо внесення змін до тендерної документації потрібно проаналізувати чи залишається після виконання такого рішення щонайменше чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

І відповідно, якщо зазначений строк становить 4 дні та більше замовнику не потрібно продовжувати строк подання тендерних пропозицій.

Однак якщо до закінчення такого строку залишається менше 4 днів замовнику потрібно продовжити строк подання тендерних пропозицій.

Водночас наголошуємо, що 4 дні, які визначені в даній нормі є саме календарними, оскільки як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 07.07.1998 у справі № 11-рп/98, прийнятого за конституційним поданням Президента України щодо офіційного тлумачення частин другої і третьої статті 84 та частин другої і четвертої статті 94 Конституції України - «термін «дні», якщо він вживається у правових актах без застережень, означає лише календарні дні».

пов'язані статті