Статті

Закупівля за лотами у разі відмінених відкритих торгів: що варто врахувати замовникам

0
396

Відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару випадках, які визначені даним пунктом.

Одним із таких випадків є визначений підпунктом 6 - відмінено відкриті торги через відсутність учасника процедури закупівлі (учасників процедури закупівлі), у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, а також  вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).

Зазначена умова для укладення договору про закупівлю хоча вже знайома закупівельникам через норми пункту 1 частини 7 статті 3 Закону та пункту 1 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та все ж викликає чимало питань. Зокрема, одним із таких питань є – чи може замовник укласти окремі договори про закупівлю на підставі відмінених торгів за лотами?

Так, з огляду на те, що дана норма передбачає, що відкриті можуть бути відмінені у тому числі за лотом, тому тут робимо висновок, що замовник може укласти прямий договір про закупівлю і у випадку, коли відмінено відкриті торги за лотом, а за іншим лотом, наприклад, відкриті торги були проведені.

При цьому, у випадку відміни відкритих торгів за всіма лотами замовники можуть укласти кілька таких договорів про закупівлю.

Також варто врахувати, що у відповідності до частини 15 статті 29 Закону замовник може укласти один договір про закупівлю з переможцем у разі якщо учасник став переможцем декількох або всіх лотів об’єднавши лоти, оскільки пунктом 39 Особливостей передбачено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин 2, 12 та 16 статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 цих особливостей.

Водночас замовникам при укладенні таких прямих договорів про закупівлю потрібно пам’ятати, що дана підстава містить обмеження щодо суми договору про закупівлю, яка не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).

Замовникам слід дотримуватись зазначеної умови як під час укладення одного договору про закупівлю за результатами відміни відкритих торгів за всіма лотами, так і у випадку коли укладають окремо договір про закупівлю на підставі відмінених відкритих торгів за лотом. Тобто сума укладеного договору про закупівлю не повинна перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, яку замовник зазначав при оголошенні окремого лоту.

Ще більше про особливості застосування підстави для укладення прямого договору про закупівлю на підставі відмінених відкритих торгів за Особливостями читайте у статтях:

#відкриті торги#відміна відкритих торгів

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard