Статті

Чи потрібно оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі при укладенні прямих договір згідно виключень, які передбачені Особливостями?

0
674

Одним із найбільш частих порушень, які виявляє Державна аудиторська служба України є порушення пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі - Постанова №710), а саме: не оприлюднення замовниками інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі та розміру бюджетного призначення, яка розміщується на сторінці власного веб-сайту (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів).

Водночас Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).

Згідно цієї постанови суттєво зменшились види закупівель. Так, Особливості не передбачають проведення такої процедури закупівлі як переговорна, натомість як альтернативу переговорним процедурам замовники можуть укладати прямі договори у випадку закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, як передбачено пунктом 13 Особливостей.

При цьому, постає питання – чи повинні замовники при укладенні таких договорів виконувати вимоги пункту 4-1 Постанови № 710?

Так, якщо звернутись до пункту 4-1 Постанови №710, то в ньому йдеться про наступне:

головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:

  • обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
  • оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.

Відповідно робимо висновок, що при укладенні прямих договорів на підставі пункту 13 Особливостей замовники не зобов’язані оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті.

Але при проведені відкритих торгів у відповідності до Особливостей обов’язок виконувати вимоги пункту 4-1 Постанови № 710 у замовників залишається.

Однак тут варто зазначити, що при укладенні прямих договорів обґрунтовувати технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувану вартість предмета закупівлі без їхнього оприлюднення все ж потрібно.

#відкриті торги#прямий договір#технічні вимоги

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard