Статті

Що таке централізована закупівельна організація (ЦЗО) та які замовники мають обов’язково передавати їм закупівлі

2
174

Частиною 13 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) визначено, що замовник може здійснити закупівлю товару (товарів) та / або послуг (послуг) через централізовану закупівельну організацію. Централізована закупівельна організація набуває всіх прав та обов'язків замовників, що визначені цим Законом, та несе відповідальність відповідно до законів України. У рішенні про визначення централізованої закупівельної організації може бути встановлено обов'язковість здійснення закупівель через цю організацію для певного переліку замовників, а також визначено перелік товарів та / або послуг, закупівля яких через централізовану закупівельну організацію є обов'язковою. Тому замовникам важливо знати та розуміти хто такі централізовані закупівельні організації та  які замовники зобов’язані передавати їм закупівлі. 

Центральна закупівельна організація: хто це? 

Відповідно до пункту 7  Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) централізовані закупівельні організації, зокрема утворені під час дії правового режиму воєнного стану в Україні, організовують і проводять в інтересах замовників відкриті торги відповідно до цих особливостей та закупівлі за рамковими угодами відповідно до умов, визначених Законом, а також можуть формувати та супроводжувати електронний каталог відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”. 

В пункті 38 частини 1 статті 1 Законі України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що централізовані закупівельні організації - юридичні особи державної або комунальної власності, що визначаються Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування як замовники, які організовують і проводять тендери та закупівлі за рамковими угодами в інтересах замовників відповідно до цього Закону. 

Правові основи створення та діяльності централізованих закупівельних організацій визначені в постанові Кабміну № 1216 від 27.12.2018 «Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій» (далі – Постанова № 1216). 

Відповідно до пункту 15 Постанови №1216 централізовані закупівельні організації організовують і проводять тендери в інтересах замовників відповідно до Закону з урахуванням особливостей укладення і виконання рамкових угод, визначених Уповноваженим органом, та цих особливостей. 

Централізована закупівельна організація здійснює організацію та проведення тендерів в інтересах замовників, які мають право самостійно обирати централізовану закупівельну організацію, на підставі укладеного з нею договору.  

Централізована закупівельна організація здійснює організацію та проведення тендерів в інтересах замовників, які зобов’язані здійснювати закупівлі через таку централізовану закупівельну організацію, відповідно до регламенту взаємодії між централізованою закупівельною організацією та замовником, що зобов’язаний здійснювати закупівлі через централізовану закупівельну організацію (далі - регламент), який затверджується такою централізованою закупівельною організацією протягом 10 днів з дня прийняття рішення про визначення такої юридичної особи централізованою закупівельною організацією. Централізована закупівельна організація погоджує регламент з органом, до сфери управління якого зазначена організація належить, протягом 10 днів з дня його затвердження. 

Хто створює ЦЗО? 

В пункті 1 Постанови №1216 визначено, що ці особливості встановлюють механізм визначення централізованих закупівельних організацій та умови їх діяльності. Централізовані закупівельні організації визначаються із новостворених та / або існуючих юридичних осіб. 

Пунктом 3 Постанови №1216 визначено, що централізовані закупівельні організації визначаються: 

1) Кабінетом Міністрів України - для проведення тендерів та закупівлі за рамковими угодами (далі - тендери) в інтересах органів державної влади, органів соціального страхування, утворених відповідно до закону, а також таких юридичних осіб (підприємств, установ та організацій) та їх об’єднань, які є замовниками відповідно до Закону: 

  • юридичних осіб, які є розпорядниками, одержувачами коштів державного бюджету; 
  • юридичних осіб, у вищому органі яких органи державної влади або інші розпорядники коштів державного бюджету володіють більшістю голосів; 
  • юридичних осіб, у статутному капіталі яких державна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків; 
  • юридичних осіб, які провадять діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою статті 2 Закону, за умови, що органам державної влади належить частка у статутному капіталі юридичної особи в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи, або за умови наявності спеціальних чи ексклюзивних прав; 

 2) Радою міністрів Автономної Республіки Крим - для проведення тендерів в інтересах органів влади Автономної Республіки Крим, а також таких юридичних осіб (підприємств, установ та організацій) та їх об’єднань, які є замовниками відповідно до Закону: 

  • юридичних осіб, які є розпорядниками, одержувачами коштів бюджету Автономної Республіки Крим; 
  • юридичних осіб, у вищому органі яких органи влади Автономної Республіки Крим або інші розпорядники бюджету Автономної Республіки Крим володіють більшістю голосів; 
  • юридичних осіб, у статутному капіталі яких частка акцій (часток, паїв), що перебуває у власності Автономної Республіки Крим (в особі органів влади Автономної Республіки Крим), перевищує 50 відсотків;  
  • юридичних осіб, які провадять діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою статті 2 Закону, за умови, що Автономній Республіці Крим (в особі органів влади Автономної Республіки Крим) належить частка у статутному капіталі юридичної особи в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи, або за умови наявності спеціальних чи ексклюзивних прав; 

3) органами місцевого самоврядування (міською та обласною радами, якщо чисельність населення міста або області становить чи перевищує 1 млн. осіб) - для проведення тендерів в інтересах органів місцевого самоврядування, а також юридичних осіб (підприємств, установ та організацій) та їх об’єднань, які є замовниками відповідно до Закону: 

  • юридичних осіб, які є розпорядниками, одержувачами коштів місцевого бюджету; 
  • юридичних осіб, у вищому органі яких виконавчі органи органів місцевого самоврядування або інші розпорядники коштів місцевого бюджету володіють більшістю голосів; 
  • юридичних осіб, у статутному капіталі яких частка акцій (часток, паїв), що перебуває у комунальній власності відповідних територіальних громад (в особі органів місцевого самоврядування), перевищує 50 відсотків; 
  • юридичних осіб, які провадять діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою статті 2 Закону, за умови, що у комунальній власності відповідних територіальних громад (в особі органів місцевого самоврядування) перебуває частка у статутному капіталі юридичної особи в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи, або за умови наявності спеціальних чи ексклюзивних прав. 

Таким чином Постанова № 1216 визначає перелік суб’єктів, які можуть створювати централізовані закупівельні організації, серед яких Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування, а також перелік суб’єктів, для яких такі централізовані закупівельні організації будуть здійснювати закупівлі. 

Завдання та функції централізованої закупівельної організації 

Відповідно до пункту 15 Постанови № 1216 централізовані закупівельні організації організовують і проводять тендери в інтересах замовників відповідно до Закону з урахуванням особливостей укладення і виконання рамкових угод, визначених Уповноваженим органом, та цих особливостей. 

Централізована закупівельна організація здійснює організацію та проведення тендерів в інтересах замовників, які мають право самостійно обирати централізовану закупівельну організацію, на підставі укладеного з нею договору. Централізована закупівельна організація здійснює організацію та проведення тендерів в інтересах замовників, які зобов’язані здійснювати закупівлі через таку централізовану закупівельну організацію, відповідно до регламенту взаємодії між централізованою закупівельною організацією та замовником, що зобов’язаний здійснювати закупівлі через централізовану закупівельну організацію (далі - регламент), який затверджується такою централізованою закупівельною організацією протягом 10 днів з дня прийняття рішення про визначення такої юридичної особи централізованою закупівельною організацією. Централізована закупівельна організація погоджує регламент з органом, до сфери управління якого зазначена організація належить, протягом 10 днів з дня його затвердження. 

Щоб визначити функції централізованої закупівельної організації звернемось до пункту 19 зазначеної вище постанови, де визначені наступні функції: 

  • проведення тендерів в інтересах замовників відповідно до законодавства; 
  • розроблення технічних специфікацій для товарів, послуг (крім поточного ремонту) під час проведення тендерів централізованою закупівельною організацією в інтересах замовників; 
  • розроблення та затвердження методики аналізу ринку товарів, послуг (крім поточного ремонту), для закупівлі яких централізована закупівельна організація проводить тендери в інтересах замовників; 
  • розроблення та затвердження методики визначення очікуваної вартості предмета закупівель для закупівель, що проводяться централізованою закупівельною організацією в інтересах замовників; 
  • проведення постійного аналізу ринку з урахуванням потреб замовників, в інтересах яких централізована закупівельна організація проводить тендери; 
  • надання замовникам консультаційної, навчальної, інформаційної та правової допомоги, пов’язаної з організацією та проведенням тендерів; 
  • уніфікація технічних вимог і специфікацій для товарів, послуг (крім поточного ремонту), що закуповуються, створення стандартних технічних специфікацій, тендерної документації, договорів про закупівлю під час проведення тендерів, що проводяться централізованою закупівельною організацією в інтересах замовників. 

Які замовники мають обовязково передавати закупівлі ЦЗО? 

Частиною 13 статті 11 Закону встановлено, що у рішенні про визначення централізованої закупівельної організації може бути встановлено про обов’язковість закупівлі через централізовану закупівельну організацію для певного переліку замовників і визначено перелік товарів та / або послуг, закупівля яких через централізовану закупівельну організацію є обов’язковою. 

Відповідно до пункту 6 Постанови №1216 орган, який приймає рішення про визначення централізованої закупівельної організації, у своєму рішенні може встановити в межах визначених законодавством повноважень перелік замовників, в інтересах яких проведення тендерів зазначеною організацією є обов’язковим, та перелік товарів, послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через таку організацію є обов’язковою для визначених рішенням замовників.  

Пунктом 6-1 Постанови №1216 передбачено, що у разі коли під час дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування очікувана вартість предмета закупівлі товарів, послуг, внесених до переліку товарів, послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через централізовану закупівельну організацію є обов’язковою, є меншою за вартість, що встановлена у пункті 10 Особливостей, замовники, в інтересах яких проведення відкритих торгів зазначеною організацією є обов’язковим, проводять таку закупівлю самостійно та не подають централізованій закупівельній організації інформацію про потребу в закупівлі таких товарів, послуг. 

Згідно абзацу 2 пункту 7 Особливостей за рішенням Кабінету Міністрів України централізована закупівельна організація, що утворюється під час дії правового режиму воєнного стану в Україні та належить до сфери управління Агентства відновлення, може здійснювати закупівлі послуг та / або робіт в інтересах замовників шляхом проведення відкритих торгів відповідно до цих особливостей та закупівель за рамковими угодами відповідно до умов, визначених Законом.  

В такому рішенні Кабінету Міністрів України може визначатися перелік послуг та / або робіт (видів робіт), закупівля яких через централізовану закупівельну організацію є обов’язковою, та перелік замовників, в інтересах яких проведення відкритих торгів зазначеною організацією є обов’язковим. Рішення про обов’язкове проведення відкритих торгів та закупівель за рамковими угодами централізованою закупівельної організацією може бути прийнято виключно для підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Агентства відновлення та є замовниками в розумінні Закону. 

Отож, у відповідності до зазначених норм в певному розпорядчому рішенні може бути визначено перелік замовників, для яких такі централізовані закупівельні організації в обов’язковому порядку повинні здійснювати закупівлі. Тобто самі замовники закупівлі не проводять, натомість закупівлі для них проводять централізовані закупівельні організації. 

Станом на лютий 2025 року маємо 12 централізованих закупівельних організацій: 

  • ДУ «Професійні закупівлі» (розпорядження Кабміну від 25.09.2019 № 846-р); 
  • ДП «Медичні закупівлі України» (постанова Кабміну від 11.10.2021 №1093); 
  • ДП «Українські спеціальні системи» (розпорядження Кабміну від 24.03.2021 №233-р); 
  • КП Івано-Франківської обласної ради «Централізована закупівельна організація Івано-Франківської обласної ради» (рішення Івано-Франківської обласної ради від 31.07.2020 № 1511-36/2020); 
  • КНП «Обласна база спеціального медичного постачання» Херсонської обласної ради (рішення Херсонської обласної ради від 23.04.2021 № 172); 
  • КУ «Сумський обласний фонд підтримки підприємництва» (рішення Сумської обласної ради від 18.06.2021); 
  • КП «Централізована закупівельна організація» ДМР (рішення Дніпровської міської ради від 23.06.2021 № 7/8); 
  • КП «Централізована закупівельна організація Одеської обласної ради» (рішення Одеської обласної ради від 18.06.2021 № 230-VIII); 
  • КЗ Київської облради «База спеціального медичного постачання» (рішення Київської обласної ради від 23.12.2022 № 454-15-VIII); 
  • КП «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (рішення Харківської міської ради від 25.01.2023 № 329/23); 
  • ДП «Укрводсервіс» (Розпорядження Кабміну від 29 вересня 2023 р. № 875-р); 
  • КП «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» (рішення  Одеської обласної ради від 03.11.2023 р. №602-VIII). 

Для того, щоб з’ясувати, які замовники повинні обов’язково передавати закупівлі централізованій закупівельній організації замовнику необхідно проаналізувати рішення про її визначення відповідним органом, оскільки саме в цьому рішення має бути зазначено інформацію щодо того, в інтересах яких замовників проведення тендерів зазначеною організацією є обов’язковим. Також замовникам варто врахувати про можливість внесення змін до відповідних рішень. 

Розглянемо перелік замовників, які обов’язково мають передавати централізованій закупівельній організації відповідні закупівлі згідно рішення  про визначення централізованої закупівельної організації відповідним органом. 

  • ДУ «Професійні закупівлі» 

1. Пунктом 2 розпорядженням Кабміну від 25.09.2019 № 846-р визначено, що згідно з додатком 1 централізована закупівельна організація проводить тендери та закупівлі за рамковими угодами товарів згідно з додатком 3 за рахунок коштів державного бюджету з 1 березня 2020 р.. 

  • ДП «Медичні закупівлі України» 

Згідно пункту 2 Постанови Кабміну від 11.10.2021 №1093 централізована закупівельна організація, зазначена у пункті 1 цієї постанови, проводить тендери (торги) та закупівлі за рамковими угодами лікарських засобів, медичних імунобіологічних препаратів, засобів індивідуального захисту, медичних виробів та спеціалізованого санітарного транспорту екстреної медичної допомоги в інтересах Міністерства охорони здоров’я згідно із Законом України “Про публічні закупівлі” за рахунок коштів державного бюджету в межах бюджетних програм, визначених Міністерством охорони здоров’я. 

  • ДП «Українські спеціальні системи»  

Пунктом 3 розпорядження Кабміну від 24.03.2021 №233-р визначено, що для замовників згідно з додатком 2 централізована закупівельна організація проводить тендери та закупівлі за рамковими угодами товарів згідно з додатком 1 за рахунок коштів державного бюджету, крім випадку, коли ці товари замовник закуповує із застосуванням переговорної процедури закупівлі. 

  • КП Івано-Франківської обласної ради «Централізована закупівельна організація Івано-Франківської обласної ради»  

Згідно рішення Івано-Франківської обласної ради від 31.07.2020 № 1511-36/2020 визначено централізованою закупівельною організацією комунальне підприємство Івано-Франківської обласної ради “Централізована закупівельна організація Івано-Франківської обласної ради” та обов’язковість здійснення закупівель з 01.10.2020 року для: 

  • юридичних осіб, які є розпорядниками, одержувачами коштів місцевого бюджету; 
  • юридичних осіб, у вищому органі яких органи місцевого самоврядування або інші розпорядники коштів місцевого бюджету володіють більшістю голосів; 
  • юридичних осіб, у статутному капіталі яких частка акцій (часток), що перебуває у комунальній власності відповідних територіальних громад (в особі органів місцевого самоврядування), перевищує 50 відсотків. 
  • КНП «Обласна база спеціального медичного постачання» Херсонської обласної ради  

Рішенням Херсонської обласної ради від 23.04.2021 № 172 визначено, що закупівля лікарських засобів, виробів та товарів медичного призначення, медичного обладнання та продукції медико-фармацевтичного призначення в обов’язковому порядку здійснюється закладами сфери охорони здоров’я - об’єктами спільної власності територіальних громад області, через комунальне некомерційне підприємство «Обласна база спеціального медичного постачання» Херсонської обласної ради, як централізовану закупівельну організацію. 

  • КУ «Сумський обласний фонд підтримки підприємництва»  

Рішенням Сумської обласної ради від 18.06.2021 визначено, що закупівля обладнання, предметів довгострокового користування, необоротних активів за рахунок коштів, які передбачені на капітальні видатки, в обов’язковому порядку здійснюється підприємствами, установами та закладами, заснованими на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, через Комунальну установу «Сумський обласний фонд підтримки підприємництва» Сумської обласної ради як централізовану  закупівельну організацію. 

  •  КП «Централізована закупівельна організація» ДМР 

Рішенням Дніпровської міської ради від 23.06.2021 № 7/8 визначено, що закупівля товарів, робіт чи послуг, які передбачають фінансування з бюджету Дніпровської міської територіальної громади у 2022 році та у подальші роки, згідно з Переліком (п.3 цього рішення), обов’язково здійснюється через централізовану закупівельну організацію (КП «Централізована закупівельна організація» ДМР) для: 

  • юридичних осіб, які є розпорядниками, одержувачами коштів бюджету Дніпровської міської територіальної громади; 
  • юридичних осіб, у вищому органі, яких виконавчі органи Дніпровської міської ради або інші розпорядники коштів бюджету Дніпровської міської територіальної громади володіють більшістю голосів; 
  • юридичних осіб, у статутному капіталі яких є частка акцій (часток), що перебуває  у комунальній власності територіальної громади міста Дніпра (в особі органів місцевого самоврядування), перевищує 50 відсотків. 

Закупівлі для інших категорій замовників та / або інших груп товарів та послуг здійснюються на договірних засадах за винагороду (п.5 рішення). 

  • КП «Централізована закупівельна організація Одеської обласної ради»  

Рішенням Одеської обласної ради від 18.06.2021 № 230-VIII визначено, що КП «Централізована закупівельна організація Одеської обласної ради» проводить тендери та закупівлі за рамковими угодами товарів (крім продуктів харчування, напоїв, та супутньої продукції) і послуг (крім поточного ремонту, послуг з організації виставок, ярмарок, конгресів, семінарів, фестивалів, вечірок, модних показів, культурних та інших заходів), в інтересах замовників згідно із Законом України «Про публічні закупівлі»: 

  • юридичних осіб, які є розпорядниками, одержувачами коштів обласного бюджету; 
  • юридичних осіб, у вищому органі яких обласна рада володіє більшістю голосів; 
  •  юридичних осіб, у статутному капіталі яких частка акцій (часток), що перебуває у спільній власності територіальних громад, сіл, селищ, міст області, перевищує 50 відсотків. 

Дія рішення не поширюється на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій у межах надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. 

  • КЗ Київської облради «База спеціального медичного постачання»  

Рішенням Київської обласної ради від 23.12.2022 № 454-15-VIII визначено, що централізована закупівельна організація (КЗ Київської облради «База спеціального медичного постачання») проводить в обов’язковому порядку, згідно із Законом України «Про публічні закупівлі», тендери та закупівлі за рамковими угодами товарів і послуг (крім поточного ремонту) в інтересах замовників, перелік яких зазначено в додатку 1 до цього рішення. 

Перелік товарі, послуг (крім поточного ремонту), тендери та закупівлі за рамковими угодами яких здійснюються в обов’язковому порядку централізованою закупівельною організацією, зазначеною у пункті 1 цього рішення, в інтересах замовників, зазначених у додатку 1 до цього рішення, визначається у додатку 2 цього рішення. 

Централізована закупівельна організація, зазначена у пункті 1 цього рішення, має право організовувати та проводити тендери та закупівлі за рамковими угодами товарів та послуг (крім поточного ремонту) в інтересах замовників, не зазначених у додатку 1 до цього рішення, на договірних умовах. 

  •  КП «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради»  

Рішенням Харківської міської ради від 25.01.2023 № 329/23 визначено Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» централізованою закупівельною організацією з моменту державної реєстрації змін до відомостей про дане підприємство. 

1. Рішенням Харківської міської ради від 28.02.2023 №350/23 визначено, що закупівля товарів та послуг, крім поточного ремонту, в інтересах Харківської міської ради, її виконавчих органів, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності Харківської міської територіальної громади, обов’язково здійснюється через комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» згідно з додатком 1. 

2. Рішення Харківської міської ради від 28.02.2023 №350/23 визначено, що закупівля товарів та послуг, крім поточного ремонту, комунальними підприємствами, що надають послуги з перевезення пасажирів наземним транспортом та лініями метрополітену, обслуговування транспорту, а також збирання та перевезення (вивезення) твердих та рідких відходів споживання та виробництва, твердих побутових відходів, обов’язково здійснюється через комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради»  згідно з додатком 2.  

  • ДП «Укрводсервіс» 

Розпорядженням Кабміну від 29.09.2023 № 875-р визначено, що централізована закупівельна  організація (державне підприємство «Укрводсервіс») для замовників згідно з додатком 1 за рахунок власних коштів проводить тендери на закупівлі за рамковими угодами товару згідно з додатком 2. 

  • КП «Одеська обласна база спеціального медичного постачання»  

Рішенням Одеської обласної ради від 03.11.2023р. №602-VIII визначено, що централізована закупівельна організація проводить в обов’язковому порядку тендери та закупівлі за рамковими угодами товарів та послуг (крім поточного ремонту), в інтересах замовників згідно із Законом України «Про публічні закупівлі», перелік яких визначено в додатку 1 до цього рішення (додається). Також визначено перелік товарів, послуг (крім поточного ремонту), тендери та закупівлі за рамковими угодами яких здійснюються в обов’язковому порядку централізованою закупівельною організацією в інтересах замовників, згідно із додатком 2 до цього рішення (додається). 

Чи можуть замовники самі звертатися до централізованих закупівельних організацій для проведення закупівель? 

В рішенні про визначення централізованої закупівельної організації може прийматись рішення про обов’язкове проведення тендерів в інтересах замовників централізованою закупівельною організацією та про визначення переліку товарів, послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через зазначену організацію є обов’язковою для замовників, визначених таким рішенням. 

Водночас чи можуть самі замовники звертатися до централізованих закупівельних організацій для проведення закупівель? Тут потрібно звернутися до пункту 20 Постанови № 1216, де визначено, що замовник має право самостійно обирати централізовану закупівельну організацію з числа тих, що визначені Кабінетом Міністрів України, органами місцевого самоврядування, крім випадків, коли замовники зобов’язані здійснювати закупівлі через централізовану закупівельну організацію. 

Тому в даному випадку норми пункту 20 Постанови № 1216 надають можливість замовникам самим звертатися до централізованих закупівельних організацій для проведення закупівель, окрім випадків, коли замовники зобов’язані здійснювати закупівлі через певну централізовану закупівельну організацію. 

Окрім цього, замовник (крім випадку, коли замовник зобов’язаний здійснювати закупівлі через централізовану закупівельну організацію) має право відмовитися від послуг централізованої закупівельної організації та провести самостійно закупівлю щодо необхідного предмета закупівлі. Про це замовник письмово із зазначенням причин повідомляє централізованій закупівельній організації не пізніше ніж за два робочих дні до дати оприлюднення централізованою закупівельною організацією оголошення про проведення процедури закупівлі. 

Підсумки 

  1. Централізовані закупівельні організації - юридичні особи державної або комунальної власності, що визначаються Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування як замовники, які організовують і проводять тендери та закупівлі за рамковими угодами в інтересах замовників відповідно до цього Закону. 
  2. Централізовані закупівельні організації можуть створюватися виключно Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування. 
  3. В рішенні про визначення централізованої закупівельної організації (розпорядженні, постанові, рішенні) орган, який приймає рішення про визначення централізованої закупівельної організації, може встановити в межах визначених законодавством повноважень перелік замовників, в інтересах яких проведення тендерів централізованою закупівельною організацією є обов’язковим, та перелік товарів, послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через таку організацію є обов’язковою для визначених рішенням замовників. Тому замовник має ознайомитися з розпорядженнями, постановами, рішеннями щодо визначення централізованої закупівельної організації та переліком замовників, які зобов'язані передавати їм свої закупівлі. 
  4. У разі якщо замовник зобов'язаний передавати закупівлі централізованій закупівельній організації, перевіряємо чи підпадає необхідний предмет закупівлі у визначений перелік. 
  5. Норми пункту 20 Постанови № 1216 надають можливість замовникам можливість самим звертатися до централізованих закупівельних організацій для проведення закупівель, окрім випадків, коли замовники зобов’язані здійснювати закупівлі через централізовану закупівельну організацію. 
  6. При здійсненні закупівель централізованими закупівельними організаціями для певних замовників важливим є дотримання порядку взаємодії між замовником та централізованою закупівельною організацією, який визначений Постановою № 1216. 
#навчання для початківців#основи закупівель#центральні закупівельні організації

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard