Алгоритм закупівлі робіт
Згідно пункту 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Наведена норма Закону визначає три види предмета закупівлі – товари, роботи чи послуги. Водночас з даних предметів закупівель найбільш складним при здійсненні закупівлі є роботи, адже окрім норм закупівельного законодавства замовникам потрібно керуватися численними нормами спеціального будівельного законодавства.
Тож пропонуємо наступний алгоритм закупівлі робіт – нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, який допоможе врахувати всі нюанси закупівлі робіт.
Етап 1. Визначення потреби в предметі закупівлі робіт
Перед здійсненням будь-якої закупівлі замовнику необхідно визначити обсяг певного предмета закупівлі. Водночас певні предмети закупівлі закупівель, серед яких роботи, містять певні особливості на цьому етапі.
Так, щоб визначити необхідність проведення певного виду ремонту замовникам потрібно проводити поточний огляд і періодичне обстеження прийнятих в експлуатацію у встановленому законодавством порядку об’єктів (будинків, будівель, споруд) у відповідності до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.04.2017 № 257.
На підставі результатів огляду/обстеження замовник приймає рішення про необхідність проведення певного виду робіт - реконструкції, капітального ремонту тощо.
Натомість перелік робіт, які необхідно здійснити, замовнику потрібно визначити в певному документі, наприклад, в проєктній документації, на підставі якої буде формуватися тендерна документація.
При цьому, проєктну документацію замовнику потрібно попередньо розробити, приміром, власними силами або ж закупити.
Етап 2. Формування/закупівля проектної документації
Необхідною передумовою проведення будівельних робіт – є розроблення/закупівля проектної документації, адже частина 1 статті 875 Цивільного кодексу визначає, що за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.
Тому для того, щоб здійснити закупівлю будівельних робіт замовнику необхідно розробити, якщо наявні відповідні фахівці, або здійснити закупівлю проєктної документації.
Склад та зміст проєктної документації на будівництво за стадіями проектування встановлюється ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проєктної документації на будівництво».
Згідно ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» (далі — ДБН А.2.2-3:2014) проєктна документація — затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об’ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні рішення, а також кошториси об’єктів будівництва.
Водночас розробляється проєктна документація на підставі завдання на проектування, яке замовнику необхідно попередньо сформувати.
Етап № 3. Закупівля авторського та технічного нагляду
Відповідно до статті 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» під час будівництва об'єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд.
Тому замовнику необхідно при закупівлі робіт з будівництва здійснити закупівлю авторського та технічного нагляду. Зокрема, авторський та технічний нагляд замовнику слід закупити не пізніше, ніж почнеться виконання самих будівельних робіт.
Більше про закупівлю авторського та технічного нагляду читайте в наступних статтях:
- Закупівля авторського нагляду при закупівлі робіт: визначаємо головне;
- Закупівля технічного нагляду як необхідна умова для проведення будівельних робіт.
Етап №4. Визначення очікуваної вартості робіт
Ще одним важливим етапом перед здійсненням закупівлі є визначення очікуваної вартості. При цьому, певні предмети закупівель містять особливості при визначенні очікуваної вартості, серед яких є роботи – нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт.
Так, визначати очікувану вартість робіт замовники повинні на підставі проектно-кошторисної документації, зокрема у відповідності до інвесторської кошторисної документації, яку замовники попередньо повинні розробити/закупити.
Як визначити очікувану вартість робіт дізнаєтеся в статті Як визначити очікувану вартість робіт
Етап 5. Обрання виду закупівлі
Після того як визначено очікувану вартість предмета закупівлі необхідно обрати вид закупівлі. Так, пункт 11 Особливостей передбачає, що для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Водночас пункт 10 Особливостей визначає, що замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом “Порядок проведення відкритих торгів” цих особливостей, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 цих особливостей.
Таким чином, в разі, якщо вартість предмета закупівлі робіт не перевищує 1,5 млн. гривень замовник може здійснити закупівлю шляхом укладення прямого договору на підставі пункту 11 Особливостей.
Натомість якщо вартість предмета закупівлі робіт становить та перевищує 1,5 млн. гривень замовник повинен здійснити закупівлю шляхом застосування відкритих торгів на підставі пункту 10 Особливостей.
Окрім цього, в разі наявності підстав, які визначені в пункті 13 Особливостей, замовник може здійснити закупівлю шляхом укладення прямого договору.
Етап 6. Оприлюднення річного плану або змін до нього
Норма законодавства: Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. (пункт 14 Особливостей)
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. (частина 1 статті 4 Закону)
Річний план або зміни до нього мають містити наступну інформацію:
- найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
- назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
- розмір бюджетного призначення та / або очікувана вартість предмета закупівлі;
- код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів);
- вид закупівлі та орієнтовний початок проведення. (частина 2 статті 4 Закону)
Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження у річному плані закупівель, якщо поширення такої інформації несе ризики для їх безпеки. (абзац 2 пункту 14 Особливостей).
Здійснення закупівлі шляхом укладення прямого договору на підставі пунктів 11/13 Особливостей
Етап 7-1. Обрання контрагента для укладення прямого договору
Для здійснення закупівлі згідно пунктів 11/13 Особливостей замовнику необхідно обрати підрядника, приміром звернувшись до підрядників, які зможуть виконати певний вид робіт – нове будівництво, реконструкцію, реставрацію та капітальний ремонт. Водночас при обранні підрядника замовнику необхідно дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема принципу максимальної економії.
Також замовникам необхідно врахувати, що при здійсненні закупівель у відповідності до певних підстав, які визначені в пункті 13 Особливостей, замовники можуть обрати лише певних визначених контрагентів, як це має місце, до прикладу, при здійсненні закупівлі на підставі підпункту 8 пункту 13 Особливостей.
Ета 7-2. Перевірка підрядника для укладення прямого договору
Обираючи підрядника замовнику потрібно перевіряти підрядника, адже законодавство містить ряд заборон, які замовник повинен врахувати для успішного укладення будь-якого договору.
З переліком заборон можна ознайомитися у статті «Заборони у публічних закупівлях».
Етап 7-3. Укладення договору
Після обрання та перевірки контрагента замовник може укласти договір із суб’єктом, якого було обрано.
Водночас договір згідно даної норми укладається у відповідності до положень Цивільного та Господарського кодексу України, а також укладаючи договір на здійснення робіт необхідно врахувати приписи, які визначені в Постанові Кабміну № 668 від 1 серпня 2005 р. «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві».
Більше про укладення договору будівельного підряду дізнаєтеся в статті Що варто врахувати при укладенні договору будівельного підряду
При цьому, укладаючи договір на підставі пункту 13 Особливостей замовникам необхідно врахувати, що такий договір є договором про закупівлю та врахувати в договорі приписи, які визначені в пункті 19 Особливостей.
Етап 7-4. Оприлюднення інформації в електронній системі закупівель
Пункт 11 Особливостей передбачає, що для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3--8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
У відповідності до даної норми замовник зобов’язаний в електронній системі оприлюднити виключно звіт про укладений договір. Натомість оприлюднювати сам договір обов’язку немає.
При цьому, варто звернути увагу, що в разі, коли вартість річної потреби є меншою ніж 50 тис. грн замовник не оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, як це визначає абзац 2 пункту 11 Особливостей.
Оприлюднити звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону замовник повинен протягом 10 робочих днів.
Документальне оформлення здійснення закупівлі на підставі пункту 11 Особливостей. Для здійснення закупівлі на підставі пункту 11 Особливостей замовник повинен сформувати протокол. Водночас уповноважена особа може зробити один протокол, у якому розглянути такі питання: затвердження річного плану або змін до нього, оприлюднення річного плану або змін до нього в електронній системі закупівель, проведення закупівлі та оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель.
Приклади протоколів можна знайти за посиланням: Приклади протоколів для проведення «допорогових» закупівель без використання ЕСЗ
При здійсненні закупівлі на підставі пункту 13 Особливостей замовник повинен разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, опублікувати договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для закупівлі.
Який документ може виступати обґрунтуванням для здійснення закупівлі? Законодавство безпосередньо не визначає, який документ може бути в якості обґрунтування. Проте, з аналізу положень нормативно-правових актів можна дійти до висновку, що такими можуть бути: постанови, рішення, накази, розпорядження.
Окрім цього, обґрунтуванням може бути й протокольне рішення уповноваженої особи. Але такий документ має бути погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Ще однією обов’язковою вимогою при публікації звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель є додаток до договору про закупівлю, який повинен містити інформацію про ціни на матеріальні ресурси та який повинен публікуватися при здійсненні закупівель наступних видів робіт - нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Документальне оформлення здійснення закупівлі на підставі пункту 13 Особливостей. Для здійснення закупівлі на підставі пункту 13 Особливостей замовник також повинен сформувати протокол про здійснення закупівлі. При цьому, в одному протоколі можуть бути розглянутими кілька питань: затвердження річного плану або змін до нього, оприлюднення річного плану або змін до нього в електронній системі закупівель, проведення закупівлі та оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель та документів.
Приклади протоколів можна знайти за посиланням: Приклади протоколів для проведення закупівель за виключеннями, визначеними пунктом 13 Особливостей
Етап 7-5. Внесення змін до договору/договору про закупівлю
Можливість внесення змін до договору/договору про закупівлю. Вносити зміни до договору, який укладений на підставі пункту 11 Особливостей замовники повинні на підставі загальних правил ЦКУ, ГКУ та самого договору.
Натомість вносити зміни до договору про закупівлю, який укладений на підставі пункту 13 Особливостей, зокрема до істотних умов договору про закупівлю, сторони договору повинні згідно норм ЦКУ, ГКУ, умов самого договору, а також у відповідності до пункту 19 Особливостей.
Оприлюднення інформації. У разі внесення змін до договору, який укладений на підставі пункту 11 Особливостей, замовники не зобов’язані публікувати в електронній системі закупівель будь-якої інформації, зокрема додаткові угоди.
Водночас у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, який укладений на підставі пункту 13 Особливостей, замовник має оприлюднити в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; зміни до договору (додаткова угода у форматі PDF)/(документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону) протягом 3 робочих днів з дня внесення змін.
Етап № 7-6. Звітування про виконання договору про закупівлю
Абзац 1 пункту 4 Особливостей зобов’язує замовників звітувати у разі виконання сторонами договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 Особливостей.
Проте, задля уникнення ризиків здійснення моніторингу рекомендуємо також замовникам публікувати звіт про виконання договору і при виконанні договорів про закупівлю, які укладені відповідно до пунктів 11/13 Особливостей.
Здійснення закупівлі на підставі пункту 10 Особливостей шляхом проведення відкритих торгів
Етап 8-1. Підготовка тендерної документації
Норма законодавства: Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. (пункт 28 Особливостей)
При цьому, що врахувати замовникам при формуванні тендерної документації та проекту договору при закупівлі послуг з поточного ремонту можна ознайомитися в статті Формування тендерної документації для проведення відкритих торгів при закупівлі робіт: на що слід звернути увагу.
Водночас замовники можуть використовувати уже готову тендерну документацію, приклад якої є в пакеті прикладів документів для проведення відкритих торгів.
Етап 8-2. Оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації
Норма законодавства: замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. (пункт 24 Особливостей)
Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей. (пункт 26 Особливостей)
Документальне оформлення етапу. Замовник складає протокол уповноваженої особи про затвердження тендерної документації та оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів разом із тендерною документацією.
Уповноважена особа може зробити один протокол, у якому розглянути наступні питання: затвердження річного плану або змін до нього, оприлюднення річного плану або змін до нього в електронній системі закупівель, затвердження тендерної документації.
Етап 8-3. Порядок подання тендерних пропозицій
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, який у разі необхідності може бути продовжений (пунктом 31 Особливостей).
Етап 8-4. Розгляд тендерних пропозицій
Згідно пункту 36 Особливостей якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкриває всю інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, крім інформації, визначеної пунктом 40 цих особливостей, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною. Протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється відповідно до частин третьої та четвертої статті 28 Закону.
Замовник розглядає таку тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Якщо замовником встановлені інші, крім ціни, критерії оцінки відповідно до методики оцінки, після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначеного замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, в електронній системі закупівель автоматично визначаються показники інших критеріїв оцінки та приведена ціна, після чого розкривається інформація про приведену ціну.
Якщо замовником застосовуються інші, крім ціни, критерії оцінки, у тендерній документації визначається їх вартісний еквівалент або питома вага таких критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою ніж 70 відсотків.
Пункт 37 Особливостей передбачає, що замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Також пункт 41 Особливостей визначає, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Згідно з пунктом 42 Особливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Окрім цього, при розгляді тендерних пропозицій важливим є врахування пункту 43 Особливостей, який передбачає, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Водночас згідно пункту 44 Особливостей замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника при наявності підстав, які визначені в даній нормі.
Водночас замовник може прийняти одне з трьох наступних рішень – прийняти тендерну пропозицію учасника та визначити його переможцем, надати учаснику можливість виправити невідповідності або відхилити тендерну пропозицію учасника.
Знайти протоколи для документального оформлення зазначеного етапу замовник може в пакеті прикладів документів для проведення відкритих торгів.
Етап №8-5. Укладання договору про закупівлю, його публікація та внесення змін до договору
Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктом 10 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Пункт 18 Особливостей визначає, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
- визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
- перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
- перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Згідно з пунктом 49 Особливостей з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Відповідно до статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзац 2 частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Відповідно до пунктів 10 та 11 частини 1 статті 11 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме:
- договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення;
- повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів з дня:
внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону).
Згідно пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, які визначені в даній нормі.
У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Окрім цього, законодавство з публічних закупівель дозволяє замовнику укласти договір після проведення відкритих торгів протягом строків, які визначені в пункті 49 Особливостей.
Приклад самого договору можна знайти в пакеті прикладів документів для проведення відкритих торгів.
Після укладення договору замовник повинен протягом 3 робочих днів з дня укладання договору про закупівлю оприлюднити його разом із усіма додатками в електронній системі закупівель у форматі PDF. Зокрема, одним із додатків при закупівлі робіт при публікації договору має бути додаток, який містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі.
Також вносячи зміни до договору про закупівлю замовникам потрібно враховувати приписи пункту 19 Особливостей в частині внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, а також публікації повідомлення про внесення змін до договору, аналогічно до внесення змін договору про закупівлю, який укладений на підставі пункту 13 Особливостей.
Етап № 8-6. Звітування про виконання договору про закупівлю
Згідно з абзацом 1 пункту 4 Особливостей у разі виконання сторонами договору про закупівлю, укладеного за результатами відкритих торгів, або закінчення строку дії такого договору про закупівлю за умови його виконання сторонами, або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю у строки, визначені пунктом 12 частини першої статті 10 Закону.
У відповідності до даної норми замовник зобов’язаний опублікувати звіт про виконання договору про закупівлю у випадках, які визначені в пункті 4 Особливостей.
При цьому, для публікації звіту про виконання договору про закупівлю згідно з пунктом 12 частини першої статті 10 Закону в замовника є 20 робочих днів із настання однієї з вище вказаних подій.
пов'язані статті
03 квіт.
Закупівля вугілля: що потрібно врахувати замовникам, щоб уникнути скарги до АМКУ03 квіт.
Встановлення технічних вимог до предмета закупівлі згідно національних стандартів щодо газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей03 квіт.
Алгоритм внесення змін до істотних умов договору про закупівлю01 квіт.
Алгоритм дій замовника щодо оскарження закупівлі28 берез.
Алгоритм закупівлі медичних виробів та лікарських засобів