Які дії замовника у випадку, якщо товар, що пропонується постачальником не відповідає специфікації товару, що зазначена у запиті замовника
На сьогоднішній день велика кількість замовників при здійсненні закупівлі через електронний каталог зустрічається з постачальниками, які пропонують товар, який не відповідає специфікації товару (в тому числі не відповідає технічним, якісним характеристикам та бренду, при можливості його вибору з дотриманням норм Особливостей), що зазначені у запиті пропозицій постачальників. Що ж робити замовнику у такому випадку розглянемо в матеріалі.
Відповідно до пункту 58 Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабміну від 14.09.2020 № 822 (далі – Порядок) постачальник через електронний каталог подає пропозицію відповідно до вимог, установлених замовником у запиті пропозицій постачальників в електронній системі закупівель.
Постачальник у відповідь на запит пропозицій постачальників від замовника не може подати пропозицію, товар в якій не відповідає специфікації товару, що зазначена в такому запиті.
Тобто, норми законодавства передбачають, що постачальники не зможуть запропонувати товар, який не відповідає технічним, якісним вимогам замовника та бренду (при можливості його вибору з дотриманням норм Особливостей) визначених в запиті пропозицій постачальників. Проте, на практиці маємо іншу ситуацію, коли електронна система закупівель пропускає пропозиції, які не відповідають специфікації товару, що зазначена у запиті замовника.
Для того, щоб знайти вихід необхідно проаналізувати підстави для відхилення, визначені пунктом 64 Порядку, а саме: замовник відхиляє пропозицію переможця відбору, якщо постачальник:
1) не підписав договір у строк, визначений абзацом 1 пункту 66 цього Порядку;
2) письмово відмовився від укладення договору на умовах, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників, зокрема у проекті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників;
3) пропонує товар походженням з Російської Федерації / Республіки Білорусь.
Тому в даному випадку можливі 2 варіанта дій в залежності від ситуації, яка склалася:
- відповідно задля того, щоб замовник мав можливість відхилити переможця необхідно у проєкті договору про закупівлю встановити технічні та якісні вимоги до товару, зазначити бренд при можливості його вибору з дотриманням норм Особливостей. Це можуть бути чітко визначенні технічні характеристики або ж поле для заповнення із зазначенням в дужках діапазону таких технічних та якісних вимог. Але варто звернути увагу, що зазначені характеристики мають бути зазначені в межах специфікації, що зазначена у запиті пропозицій постачальників.
За таких умов переможець матиме обов’язок укласти договір / договір про закупівлю з урахуванням технічних, якісних характеристик та бренду (при можливості його вибору з дотриманням норм Особливостей), визначених у договорі та запиті пропозицій постачальників або зазначити їх згідно визначених в договорі умов замовником. Якщо ж переможець відмовиться від укладення договору про закупівлю, замовник має вимагати письмову відмову та відхиляє його пропозицію на підставі підпункту 2 пункту 64 Порядку.
- у випадку, коли постачальники не готові надати письмову відмову від укладення договору / договору про закупівлю, замовник має зачекати 5 календарних днів з дня визначення електронною системою закупівель постачальника переможцем відбору та відхилити пропозицію переможця на підставі підпункту 1 пункту 64 Порядку.
Також радимо замовникам після підтвердження учасника готувати на направляти лист щодо строків укладання договору разом із проєктом договору та використовувати в роботі - Приклад листа до переможця відбору щодо укладення договору/договору про закупівлю за результатами здійснення закупівлі шляхом запиту ціни пропозицій.
пов'язані статті
26 груд.
Огляд змін до Особливостей за 2024 рік: важливі аспекти23 груд.
Учасником надано документи, які не вимагаються умовами ТД, проте суперечать технічній специфікації20 груд.
Закуповуємо товар на 2025 рік, який відсоток ступеня локалізації зазначати17 груд.
Закупівля солодких новорічних подарунків як набір чи як перелік цукерок, шляхом проведення відкритих торгів чи запиту пропозицій постачальників16 груд.
Чи потрібно зазначати «або еквівалент», коли мова йде про посилання на торгову марку «не предмета закупівлі»