Статті

Визначення очікуваної вартості електричної енергії, послуги з розподілу та компенсації перетікань реактивної електричної енергії в 2024-му

3
304

Щороку замовники здійснюють закупівлю електричної енергії, послуги з розподілу електричної енергії та у випадках визначених законодавством послуги з компенсації перетікань реактивної електричної енергії. І у свою чергу, перед початком оголошення закупівлі замовнику слід визначити очікувану вартість закупівлі, як для закупівлі електричної енергії так і для супутніх послуг. Якщо ж розглядати питання визначення очікуваної вартості послуг з розподілу електричної енергії та послуг з компенсації перетікань реактивної електричної енергії, то у даному випадку справа трішки простіша так як такі ціни (тарифи) визначаються у відповідності до нормативно-правових актів, які регулюють порядок визначення ціни на послуги. А, ось із визначенням очікуваної вартості електричної енергії справа трішки інша, так як формування ціни на електричну енергії не має нормативного регулювання та ціна одного кіловат години електричної енергії динамічно змінюється, тому і у замовника можуть виникати певні труднощі при визначенні очікуваної вартості. У даній статті розберемося як замовнику визначити очікувана вартість електричної енергії та інших супутніх послуг.

У матеріалі «Визначення предмета закупівлі електричної енергії, розподілу, компенсації перетікань реактивної електричної енергії» наведений аналіз норм національного законодавства щодо визначення предмету закупівлі електричної енергії та супутніх послуг з якого вбачається, що замовник задля закупівлі електричної енергії має здійснити закупівлі:

  • електричної енергії (з послугою передачі електричної енергії), як товару за показником четвертої цифри ЄЗС - 09310000-5 Електрична енергія;
  • послуги з розподілу електричної енергії за предметом закупівлі  65310000-9 — Розподіл електричної енергії;
  • послуги з компенсації перетікань реактивної електричної енергії за ДК 021:2015: 65320000-2 — Експлуатація електричних установок.

Згідно абзацу 1 пункту 15 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708. Тобто, порядок визначення предмету закупівлі Особливостями не змінено, тому предмет визначаємо за правилами які були і є визначені Законом.

Визначення обсягу закупівлі: електричної енергії та послуги з розподілу електричної енергії

Чому розпочинаємо із визначення обсягу закупівлі? Тому що нормами пункту 14 Особливостей встановлено, що закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.

Відповідно, якщо закупівля здійснюється на підставі наявної або планової потреби, то спершу замовнику необхідно визначити потребу – обсяг закупівлі, а у нашому випадку це кількість кіловат години (кВт.год) електричної енергії, яку потрібно придбати. І такий обсяг закупівлі буде однаковим як при закупівлі послуги з розподілу електричної енергії так і при закупівлі електричної енергії, як товару.

До прикладу, замовник планує закупити 100 000 кВт.год електричної енергії, як товар у електропостачальника, в такому випадку оператор системи до мереж якого приєднаний об’єкт замовника має розподілити (передати) по своїх мережах таку ж кількість кВт.год електричної енергії при наданні послуг з розподілу електричної енергії.

Як визначаємо обсяг? Насамперед, замовнику слід проаналізувати своє споживання за попередній період.

До прикладу: замовник має на меті оголошувати закупівлю у листопаді 2024 року на потребу 2025 року. В такому випадку замовник може взяти для аналізу споживання за період 11.2023 року по 10.2024 року (включно) і визначити кількість кВт.год. фактично спожитої електричної енергії за попередній календарний період. Фактично спожитий обсяг відображається у актах приймання-передачі.

Другим джерелом отримання інформації може бути інформація, яка подається замовником оператору системи до мереж якого приєднанні об’єкти замовника, а це є обсяги очікуваного споживання – кількість кВт. год., які останній планує спожити протягом наступного календарного року. 

Чому так? Згідно пункту 2.4.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 (надалі – ПРРЕЕ) споживачі надають оператору системи розподілу відомості про обсяги очікуваного споживання електричної енергії в наступному році з помісячним або поквартальним розподілом у термін, обумовлений договором, у порядку, встановленому Кодексом систем розподілу.

Щодо об'єктів побутових споживачів, а також у разі ненадання непобутовим споживачем зазначених відомостей про обсяги очікуваного споживання електричної енергії в наступному році з помісячним або поквартальним розподілом у встановлений договором термін розмір очікуваного споживання електричної енергії на наступний рік визначається оператором системи за фактичними обсягами споживання у відповідних періодах поточного року, що минули, та у відповідних періодах минулого року, які відповідають майбутнім періодам поточного року.

Обсяги очікуваного споживання повинні об'єктивно відображати прогнозоване споживання електроенергії або бути максимально наближеними до фактичних обсягів споживання у відповідних періодах поточного року, що минули, та у відповідних періодах минулого року, які відповідають майбутнім періодам поточного року.

Вимога про надання споживачами відомостей про обсяги очікуваного споживання встановлюється або в умовах договору або у відповідному додатку до договору споживача про надання послуги з розподілу електричної енергії. До прикладу:

Із прикладу умов договору вбачається, що обов’язок подавати відомості про розмір очікуваного споживання передбачений в умовах самого договору у розділі «Зобов’язання сторін».

Також, з аналізу умов договорів споживача про надання послуги з розподілу електричної енергії оприлюднених на офіційних веб - сайтах операторів системи розподілу (надалі – ОСР) вбачається, що переважна кількість таких договорів визначає дату передачі відомостей про розмір очікуваного споживання до 01 вересня або до 1 жовтня поточного року.

Тобто, кожний замовник має подати ОСР до 01 вересня або до 01 жовтня поточного року (або в інший строк визначений умова договору про надання послуги з розподілу) обсяги очікуваного споживання – кількість кВт. год., які останній планує спожити протягом наступного календарного року.

Як правило форма, згідно якої замовник подає очікуванні обсяги споживання електричної енергії наведена в додатку до договору споживача про надання послуги з розподілу електричної енергії, до прикладу наводимо зразок, який оприлюднений на офіційному сайт ОСР. До прикладу:

Із наведеного зразку вбачається, що обсяги очікуваного споживання електричної енергії зазначаються замовником, згідно зразку наведеного у додатку до договору споживача про надання послуги з розподілу електричної енергії на період 1 календарний рік (але можуть бути і інші умови договору та зазначатися інформація на більший період, в залежності від умов договорів оприлюднених на офіційних сайтах ОСР). Тобто у разі зміни обсягів споживання (розподілу) електричної енергії сторони такого договору вносять зміни до договору шляхом укладання додаткової угоди.

Підсумовуючи наведене вбачається, що замовник при визначенні обсягів споживання електричної енергії на наступний календарний рік керується вихідними даними із фактичного споживання електричної енергії протягом поточного календарного року або інших попередніх переодів, при цьому замовнику також потрібно врахувати інші фактори, які можуть вплинути на обсяги споживання електричної енергії до прикладу, купівля додаткового обладнання, встановлення на об’єкті замовника приладів, які можуть впливати на обсяги споживання електричної енергії тощо.

Отже, для визначення очікуваної вартості закупівлі як для закупівлі електричної енергії, як товару та послуг з розподілу електричної енергії, як послуги перше, що має зробити замовник - визначити кількість кВт.год. електричної енергії – річний обсяг споживання електричної енергії. І такий річний обсяг буде ідентичний, як при закупівлі електричної енергії так і послуги з розподілу. Але, є замовники, які здійснюють закупівлю електричної енергії та обирають форму розрахунку за послугу за розподілу через електропостачальника, то у такому разі обсяг – кількість кіловат годин дублюватися не буде.

Після визначення річного обсягу споживання електричної енергії замовник може переходити до наступного кроку визначення очікуваної вартості закупівлі. Визначання очікуваної вартості закупівлі має відбуватися виходячи із предмету такої закупівлі, тобто якщо замовник планує здійснювати закупівлю електричної енергії та супутніх послуг окремо (тобто буде укладати окремі договори), то і визначення очікуваної вартості має відбувати окремо по кожному предмету закупівлі. У разі якщо замовник планує здійснювати закупівлю електричної енергії разом із послугою з розподілу електричної енергії, то у такому разі під час визначення очікуваної вартості закупівлі до ціни електричної енергії буде включати вартість послуги з розподілу електричної енергії.

Визначення очікуваної вартості закупівлі послуги з розподілу електричної енергії

Визначення очікуваної вартості закупівлі послуги з розподілу електричної енергії значно простіший, оскільки норми пунктів 11.1.9, 11.2.2 розділу 11 Кодексу системи розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП №310 від 14.03.2018 (надалі – КСР), пункту 4.28 ПРРЕЕ визначено, що оплата послуг, наданих оператором системи, здійснюється за тарифами, які встановлюються Регулятором.  

Такі тарифи, затверджуються для кожного оператора системи розподілу окремо та рішення про їх затвердження замовник має можливість знайти на офіційному веб - сайті НКРЕКП у розділ – «Тарифи на послугу з розподілу електричної енергії». У зазначеному розділі є різні колонки, для замовника актуальна інформація в колонці «Тарифи на 2024 рік» (або якщо закупівля відбувається на 2025 рік, то замовнику слід шукати відповідний період).

У свою чергу, тарифи на розподіл на 2024 рік встановлено на період «з 01 січня 2024 по 31 грудня 2024 (включно)». Разом з тим, для окремих операторів системи розподілу такі тарифи були встановленні не на цілий рік, а на певний період. До прикладу:

Так, замовник для перевірки тарифу має перейти за посиланням і перевірити тариф, який встановлений для того ОСР до мереж якого приєднанні об’єкти замовника.

На дату написання статті звичайно, що відсутні затвердженні тарифи на послуги з розподілу електричної енергії на 2025 рік, а тому замовнику потрібно слідкувати за інформацією, яка оприлюднюється на офіційному сайті НКРЕКП щодо затвердження тарифів та у разі прийняття відповідної постанови НКРЕКП врахувати при визначенні очікуваної вартості послуги з розподілу електричної енергії.  

Нагадаємо, що для визначення ціни (тарифу) на послугу з розподілу електричної енергії замовник враховує:

  • клас споживача на ступені напруги (1 чи 2 клас напруги)

Згідно пункту 8.1. Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1175 визначено, що тариф на послуги з розподілу електричної енергії розраховується для споживачів та операторів установок зберігання енергії відповідного класу напруги, що визначається відповідно до додатка 31 до цього Порядку.

Споживачі та оператори установок зберігання енергії, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою 27,5 кВ та вище, а також споживачі та оператори установок зберігання енергії, приєднані до шин електростанцій (за винятком суб'єктів господарювання, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел, а саме з енергії сонячного випромінювання, біогазу, біомаси, енергії вітру та мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), відносяться до 1 класу напруги.

Споживачі та оператори установок зберігання енергії, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою нижче 27,5 кВ, відносяться до 2 класу напруги.

Як правило, клас замовників на ступні напруги відноситься до 2 класу напруги, так як об’єкт (ти) замовників приєднанні напругою нижче  27,5 кВ.

  •  постанову НКРЕКП про затвердження тарифу на послугу з розподілу по класу напруги споживача ОСР до мереж якого приєднаний(ні) об’єкти(т) замовника.

До прикладу: об’єкт споживача приєднаний на межі балансової належності по ступені напруги 10 кВ. до мереж ПРАТ «ВОЛИНЬОБЛЕНЕРГО» та споживачеві потрібно закупити послугу з розподілу електричної енергії  з річною потребою 100 000 кВт.год., розраховуємо очікувану вартість закупівлі:

100 000 кВт.год * 1,72253 (вартість 1 кВт.год по 2 класу без ПДВ, згідно постанови НКРЕКП 2325 від 09.12.2023 * 1,2 (ПДВ) = 206 703,6 грн. з ПДВ.

Визначення очікувану вартість електричної енергії

Замовнику після визначення обсягу (кількості кВт.год.) закупівлі електричної енергії, потрібно визначити вартість 1 (однієї) кВт. год. електричної енергії, яка буде вихідною інформацією для визначення очікуваної вартості за предметом закупівлі - електрична енергія.

А відтак потрібно визначити ціну за 1 кВт.год електричної енергії. Як це можна зробити враховуючи динаміку зміни ціни?

Нагадаємо, про можливі методи визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, які запропоновані Примірною методикою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме:

  1. здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо;
  2. отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників;
  3. у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют).

І так, розглядаємо варіанти дій замовника:

Варіант №1. Отримати комерційні (цінові) пропозиції від постачальників. При даному варіанті замовнику слід  направити паперовий / електронний запит мінімум трьом електропостачальникам задля отримання інформації про ціну на електричну енергію таких постачальників з прогнозом зміни ціни на майбутнє. Рекомендуємо при направленні запитів для визначення очікуваної вказувати наступну інформацію, для прикладу:

Предмет закупівліНеобхідний обсяг кВт.год.Графік постачанняУмови постачанняУмови оплати
Електрична енергії, за ДК 021:2015:  ЄЗС - 09310000-5 Електрична енергія  400 000  Цілодобово, протягом 2025 рокуКатегорія площадки виміру споживача – група «В», клас напруги споживача – 2, адреса постачання :____  100% післяоплата протягом 10 робочих днів з дня підписання акта приймання-передачі

Додатково варто зазначити інформацію про (не)включення у вартість електричної енергії послуг з розподілу.

І уже на підставі отриманих цінових пропозицій розрахувати очікувану вартість відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Методи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275.

Якщо замовником використовується даний варіант дій, в такому випадку розрахунок вартості всіх складових ціни електричної енергії буде здійснюватися постачальниками самостійно, єдине у запиті радимо вказати, що постачальник при наданні інформації про «прогнозовану ціну» зазначив всі складові формування ціни на електричну енергію, водночас збір інформації не тягне за собою ніяких зобов'язань замовника та отримується виключно з метою планування закупівлі та визначення орієнтованої (очікуваної) вартості закупівлі на майбутні періоди.

Варіант №2. Здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару. Даний варіант можна розглядати як самостійне визначення ціни враховуючи інформацію на сайті Оператора ринку та / або аналізуючи інформацію на сайті ДП «Прозоро» тощо.

  • Визначення ціни на електричну енергію шляхом здійснення аналізу інформації про середньозважену ціну ринку «на добу на перед» / внутрішньодобовому ринку на сайті Оператора ринку можна замовнику за посиланням: https://www.oree.com.ua/. При цьому, у даному варіанті варто врахувати аналіз змін та коливання ціни на ринку в аналогічні періоди календарного року.

Окрім середньозважених цін ринку «на добу на перед» / внутрішньодобовому ринку замовнику потрібно врахувати ціну (тариф) на послугу з передачі електричної енергії, встановлену Регулятором -  НКРЕКП оприлюднену на офіційному сайті НКРЕКП та / або на сайті оператора системи передачі ПРАТ «НЕК «Укренерго».

Тарифи на послугу з передачі електричної енергії замовник може знайти на офіційному веб – сайті НКРЕКП.  

Також до ціни електричної енергії варто додати ПДВ та розрахунковий (приблизний) коефіцієнт націнки (маржі, прибутку) постачальника електричної енергії (можна зробити аналіз комерційних пропозицій постачальників оприлюднених на сайтах постачальників, або умови діючого договору про постачання електричної енергії тощо).

До прикладу: річна потреба замовника 400 000 кВт.год. - розраховуємо орієнтовну вартість предмету закупівлі середньозважена ціна станом на РДН в зоні ОЕС Україна за 11 днів липня 2024р. становить 6,03487 грн./кВт.год. + 0,52857 грн. без ПДВ (тариф на послугу з передачі електричної енергії, згідно постанови НКРЕКП № 2322 від 09.12.2023 без ПДВ) + 0,5 грн (маржа постачальника за 1 кВт.год) *1,2 ПДВ =  ціна за 1 кВт.год. становить 8,476128 грн., а відтак  400 000 кВт.год. х 8,476128 грн. =  3 390 451,2 грн.

  • Визначення ціни на електричну енергію шляхом здійснення аналізу інформації на сайті ДП «Прозоро». Даний метод визначення очікуваної вартості можна застосовувати як окремий варіант дій замовника так і у разі якщо замовником не отримано жодної комерційної (цінової) пропозиції на запит.

Як це можна зробити? Замовнику слід зайти на сайт ДП «Прозоро» та проаналізувати закупівлі, які уже завершені за предметом - електрична енергія. Звичайно, що необхідно аналізувати ті закупівлі, де по умовах договору чітко визначена сторонами ціна за одиницю 1 кВт.год. електричної енергії.

Окрім цього, замовнику варто аналізувати ті закупівлі, які будуть враховувати й інші умови, тобто якщо замовником здійснюється закупівля електричної енергії разом з послугою з розподілу, то і аналізувати слід закупівлі де визначена ціна у договорі про закупівлю з послугою з розподілу, якщо ж замовником здійснюється закупівля електричної енергії без послуги з розподілу, то аналізувати слід закупівлі, які оголошенні без послуги з розподілу.

До прикладу: Проаналізуємо наступні закупівлі, які оприлюдненні в електронній системі закупівель (закупівлі без включення вартості послуги з розподілу):

https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-20-012056-a  - 6,95126 грн./кВт.год. з ПДВ;

https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-02-003725-a - 7,7667456 грн./кВт.год. з ПДВ (закупівля через електронний каталог);

https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-18-011251-a  - 7,92 грн. /кВт.год.  з ПДВ;

https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-01-008266-a- 6,950796 грн./кВт.год. з ПДВ (закупівля через електронний каталог);

https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-24-003844-a  - 5,8896 грн./кВт.год. з ПДВ.

Визначаємо очікувану вартість закупівлі електричної енергії, враховуючи інформацію, яка відображена в електронній системі закупівель (в оприлюдненому договорі) по закупівлях, які наведені вище:

  • додаємо ціну 1 кВт.год. кожної закупівлі: 6,95126 грн. + 7,7667456 грн. + 7,92 грн. + 6,950796 грн. + 5,8896 грн. = 35,4784016 грн. / 5 = 7,09568032 грн. (можна заокруглити суму до 7,096 грн.).
  • розраховуємо очікувану вартість, якщо у замовника річна потреба у закупівлі складає для прикладу 400 000 кВт.год., а тому:
  • 000 кВт.год х 7,096 грн. (середня ціна визначена розрахунковим шляхом) = 2 837 200 грн. з ПДВ.

Отже, визначена (розрахована) очікувана вартість закупівлі електричної енергії буде становити 2 837 200 грн. з ПДВ.

Даний метод визначення очікуваної вартості не відображає можливе коливання ціни на електричну енергії, а також не враховує специфіку закупівлі, зокрема умови оплати замовника, від яких може залежати ціна електричної енергії. Тому залишається ризик визначення заниженої очікуваної вартості, яка може призвести до відміни закупівлі у зв’язку з відсутністю тендерних прпопозицій.

Підсумовуючи наведене, можна виснувати, що для визначення очікуваної вартості закупівлі електричної енергії замовник може обрати однин із зазначених методів / варіантів. Рекомендуємо проводити зазначенні дії не лише на етапі підготовки формування видатків замовника на наступний рік, а й перед початком оголошення закупівлі. Для чого повторно робити розрахунок очікуваної вартості закупівлі електричної енергії?

Для того, що ціна електричної енергії досить динамічно змінюється і на такі зміни, як говорить практика вливають як прийняття нових нормативів щодо встановлення граничних цін закупівлі електричної енергії на оптовому ринку, сезонність постачання електричної енергії тощо. А тому задля того, щоб замовник визначив ціну за 1кВт.год. реальну (актуальну) та яка буде відповідати ринковим цінам, та враховувати всі необхідні платежі, які пов’язанні з її постачанням електричної енергії рекомендуємо замовникам перед початком оголошення закупівлі повторно здійснити аналіз ринку та визначити очікувану вартість закупівлі.

Визначаємо очікувану вартість послуг з компенсації перетікань реактивної електричної енергії

Зауважуємо, що обов’язок здійснити закупівлю послуги з компенсації перетікань реактивної електричної енергії покладається на замовника у якого є об'єкт (об’єкти) електроенергії з дозволеною потужністю 50 кВт і більше, крім об'єктів, що споживають електроенергію на комунально-побутові потреби або технічні цілі багатоквартирних будинків (робота ліфтів, насосів, замково – переговорних пристроїв, освітлення дворів, східців і номерних знаків тощо).

Пунктом 4.33 глави 4.3 ПРРЕЕ визначено, щоспоживачі, які відповідно до методики, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, зобов'язані здійснювати розрахунки за перетікання реактивної електричної енергії, вносять плату за перетікання реактивної електричної енергії на поточний рахунок оператора системи, на території здійснення ліцензованої діяльності якого приєднані електроустановки споживачів, відповідно до умов договору про надання послуг із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії, який може бути додатком до договору споживача про розподіл (передачу) електричної енергії. Умови участі цих споживачів у добовому регулюванні балансів реактивної потужності в електричних мережах оператора системи у разі потреби також зазначаються в цьому договорі.

Плата за перетікання реактивної електричної енергії призначена для адресного економічного стимулювання ініціативи споживача до впровадження технологічних заходів на вирішення питань з компенсації перетікань реактивної електричної енергії.

Величина плати за перетікання реактивної електричної енергії визначається оператором системи відповідно до методики, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, та цих Правил та зазначається у договорі про надання послуг із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії.

Порядок визначення плати за перетікання реактивної електричної енергії передбачено Методикою обчислення плати за перетікання реактивної електроенергії, затвердженою наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 06.02.2018 № 87, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.04.2018 за № 392/31844 (далі — Методика).

Згідно пункту 2 Методики, розрахункове значення споживання реактивної електроенергії об'єкта споживача за розрахунковий період обраховується -  кВАр·год.

Оплата за звітний розрахунковий період здійснюється, якщо споживання або генерація реактивної електроенергії за об'єктом становить 1000 кВАр·год і більше (за відсутності відповідних засобів обліку реактивної електроенергії ці величини визначаються розрахунковим шляхом) (абзац 2 пункту 1 розділу ІІІ Методики).

Аналізуючи норми Методики значення має для замовника наявність або відсутність у вхідній точці вимірювання засобу обліку споживання реактивної електроенергії, тобто чи у замовника є окремий прилад обліку чи вмонтований облік у лічильник активної електричної енергії для обліку реактивної електричної енергії.

У разі відсутності засобів обліку (лічильника) розрахунок здійснюється за формулою де для обрахунку береться обсяг активної електричної енергії помноженого на коефіцієнт 0,8 (пункт 3 розділу ІІІ Методики).

Фактичні обсяги реактивної електричної енергії або розрахункові обсяги множаться на сердньозважену ціну РДН / ВДР та розраховуються за формулами  визначеними у Методиці. Тобто, стає зрозуміло, що замовнику буде складно самостійно визначити очікувану вартість послуги з компенсації перетікань реактивної електричної енергії.

Тому, рекомендуємо задля правильного розрахунку очікуваної вартості даної послуги звернутися  до ОСР до якого приєднанні об’єкти замовника та спільно розрахувати очікувану вартість закупівлі послуги з компенсації перетікань реактивної електричної енергії.

#закупівлі електричної енергії#закупівля комунальних послуг#очікувана вартість#планування закупівель#спеціальні закупівлі

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard