Статті

Чи потрібно вносити зміни до обгрунтування згідно постанови №710, якщо внесені зміни в технічні характеристики предмета закупівлі в ТД

1
503

Кожен замовник, який підпадає під дію пункту 4-1 Постанови Кабміну від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова № 710) знає про свій обов’язок оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті на власному (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) при проведені конкурентної процедури закупівель. А от чи потрібно вносити зміни до цього обґрунтування оприлюдненого на веб-сайті у випадку внесення змін замовником до технічних характеристик предмета закупівлі в тендерній документації розглянемо в цьому матеріалі. 

Для того, щоб дати відповідь на зазначене питання потрібно проаналізувати норми Постанови №710. 

Відповідно до пункту 4-1 Постанови Кабміну від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:

  • обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
  • оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.

Кого зобов’язує Постанова № 710 готувати та оприлюднювати відповідні обґрунтування?

Не всіх замовників, а лише тих, що є головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня, суб`єктами господарювання державного сектору економіки

Під час проведення яких закупівель замовник повинен готувати відповідні обґрунтування? 

Готувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі замовник повинен щодо всіх закупівель, незалежно від виду чи очікуваної вартості предмета закупівлі.

Під час проведення яких закупівель замовник повинен оприлюднювати відповідні обґрунтування? 

Наразі лише у разі проведення відкритих торгів. Згідно з Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) конкурентними процедурами при проведенні яких оприлюднюється оголошення є: 

  • відкриті торги проведені у порядку визначеними Особливостями; 
  • відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 Особливостей (відкриті торги з публікацією англійською мовою). 

Протягом якого строку замовник повинен оприлюднювати відповідні обґрунтування?

Протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель

Таким чином вбачається обов’язок замовника оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) при оприлюднені оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель та у чітко визначений строк - п’ять робочих днів з дня оприлюднення такого оголошення.

Які вимоги до форми та/або змісту  обґрунтування?

Законодавством не визначено форми та/або змісту обґрунтування технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, оприлюднення якого має забезпечуватись відповідно до положень Постанови № 710. Отже, замовники самостійно визначають вичерпний перелік інформації, що є обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості, для такого оприлюднення.

Чи встановлені вимоги щодо необхідності внесення змін до обґрунтування у випадку внесення змін замовником до технічних характеристик предмета закупівлі ?

Постанова №710 не містить вимоги щодо необхідності внесення змін до оприлюдненого обґрунтування на веб-сайті у випадку внесення змін замовником до технічних характеристик предмета закупівлі в тендерній документації.

Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, серед яких відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.

Згідно із статтею 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом, проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.

Пунктом 5 Постанови № 710 визначено, що Державній аудиторській службі забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.

Таким чином, Держаудитслужба в обов'язковому порядку під час здійснення державного фінансового контролю перевіряє питання дотримання вимог Постанови № 710.

Тож, не зважаючи на відсутність законодавчого обов’язку вносити зміни до опублікованого обґрунтування на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) та враховуючи, що органами ДАСУ при моніторингу перевіряється в процедурах закупівель інформація щодо того, яким чином та на підставі, яких документів здійснено обґрунтування, належність обґрунтування та його оприлюднення, замовник може сформувати додатково зміни до обґрунтування із зазначенням актуальної інформації, що була змінена у технічних характеристиках предмета закупівлі та додатково оприлюднити їх на веб-сайті, для відповідності  інформації (у вигляді, в якому замовник формує таке обгрунтування).

Рекомендуємо для ознайомлення матеріали пов’язані з обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі згідно Постанови №710 в таких статтях:

#відкриті торги#обгрунтування у закупівлях#оприлюднення інформації#планування закупівель#постанова 710#предмет закупівлі#тендерна документація#технічні вимоги

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard