Чи потрібно формувати нове обґрунтування згідно Постанови № 710, якщо відкриті торги здійснюються повторно або застосовується пп.6 п. 13 Особливостей
Постановою Кабміну від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова № 710) визначений обов’язок для головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктів господарювання державного сектору економіки забезпечувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та їх розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Водночас застосування зазначеної норми було відображено в наступних статтях:
- «Як сформувати обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі»;
- «Чи потрібно оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі при укладенні прямих договір згідно виключень, які передбачені Особливостями?»;
- «(Не)належне обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі згідно Постанови № 710. Позиція суду»;
- «Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: для яких замовників ця вимога є обов’язковою?».
В свою чергу, неналежне виконання вимог Постанови №710 є одним із найбільш частих порушень, які встановлюють аудитори. Тому замовникам застосовуючи дану норму потрібно бути максимально уважними.
Сьогодні пропонуємо надати відповідь на одне із питань, яке виникає при її застосуванні – чи потрібно формувати нове обґрунтування згідно Постанови № 710 у випадку, якщо закупівля відкриті торги здійснюються повторно або застосовується підпункт 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості)? Оскільки на переконання замовників при здійсненні таких закупівель саме обґрунтування не зазнає змін і відповідно виконувати вимоги пункту 4-1 Постанови №710 в замовників немає обов’язку.
Щоб дати відповідь на зазначене питання потрібно проаналізувати приписи Постанови №710.
Пункт 4-1Постанови №710 визначає, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
У відповідності до зазначених норм замовники повинні здійснювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі для кожної закупівлі від 0,01 грн.
Окрім цього, замовники повинні оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, зокрема при проведенні відкритих торгів.
Пункт 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) передбачає, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Натомість пункт 25 частини 1 статті 1 Закону визначає, що публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.
Отож, при проведенні відкритих торгів повторно та здійсненні закупівлі згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей здійснюється придбання предмета закупівлі в межах окремої закупівлі.
Відповідно при проведенні повторних відкритих торгів та укладенні договору про закупівлю згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей замовники повинні виконувати приписи пункту 4-1Постанови №710, навіть якщо такі обґрунтування будуть аналогічні попереднім.
При цьому, як підготувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі дізнаєтесь в статті «Як сформувати обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі».
Окрім цього, при проведенні повторних відкритих торгів замовники окрім формування обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі повинні повторно опублікувати таке обґрунтування.
Водночас при здійсненні закупівлі згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей публікувати обґрунтування замовники не зобов’язані.
пов'язані статті
01 листоп.
Чи буде вважатися порушенням після розірвання «допорогового» договору укласти новий «допороговий» договір31 жовт.
Повний розбір змін до Закону щодо цін на матресурси із рекомендаціями31 жовт.
Як прийняти правильне закупівельне рішення в ситуаціях, де більшість допускає помилки28 жовт.
Чи розробляти додаток із цінами на матеріальні ресурси у разі укладення договору по виключеннях пункту 13 Особливостей14 жовт.
Нафтогаз Трейдинг змінив певні положення проєкту договору: як обгрунтувати підписання такого договору замовникам