Зведена інформація по строкам надання відповідей на звернення
Із моменту оприлюднення замовником в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівелі /інформації про закупівлю виникає ймовірність того, що замовник може отримати звернення/вимоги від потенційних учасників/учасника закупівлі та/або запит Органу оскарження, ДАСУ та/або запит про надання інформації чи звернення від громадських організацій, правоохоронних чи контролюючих органів, фізичних чи юридичних осіб.
На сам перед, таке право на інформацію та право на звернення закріплене у положеннях Конституції України, тобто є конституційними правами особи. Також, положеннями різних нормативно – правових актів надане право на звернення/вимогу громадських організацій, правоохоронних чи контролюючих органів, фізичних чи юридичних осіб в рамках проведення перевірок, заходів, контролю за діяльністю замовника тощо.
Право на звернення під час проведення процедури закупівлі учасників/Органу оскарження чи ДАСУ визначене спеціальними нормами законодавства, а це Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості) та Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон).
Відповідно, якщо законодавцем надане право на звернення, то і визначений строк протягом якого, таке звернення може бути скероване на замовника та встановлений строк для надана відповідь на таке звернення.
У матеріалах, які оприлюдненні на платформі детально проаналізовані норми чинного законодавства, які стосуються звернень/запитів до замовника, а саме:
- Відповіді замовника на звернення / вимоги учасників;
- Відповіді на запити АМКУ: чим передбачено, в які строки, на чому грунтувати та відповідальність за ненадання або невчасне надання відповіді;
- Строк розгляду запитів на інформацію та звернень замовником.
Тому, у даному матеріалі наведемо зведену інформацію у формі таблиці щодо строків на звернення/вимоги учасників, запити Органу оскарження/ДАСУ та інших підприємств, установ, організацій та державних органів, та надання відповіді замовником.
Таблиця з роз’ясненням щодо строків звернень учасників/ потенційних учасників процедури закупівлі та надання відповіді замовником
Хто звертається | Відповідно до НПА | Вид та предмет звернення | Вид та предмет вимоги | Строк для звернення | Строк для надання відповіді замовником |
Фізична / юридична особа | пункт 54 Особливостей | за роз’ясненнями щодо тендерної документації | щодо усунення порушення під час проведення тендеру | не пізніше ніж за 3 дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції (в період уточнення) | протягом 3 днів з дати звернення/вимоги оприлюдненої в електронній системі закупівель |
Учасник, тендерна пропозиція якого відхилена | абзац 2 пункту 46 Особливостей | - | про надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям | строк не встановлений. При цьому можна розглядати строк, який визначений для оскарження - протягом 5 днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю | не пізніш як через 4 дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону |
Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції | частини 4 статті 33 Закону | - | щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення | строк не встановлений. При цьому можна розглядати строк, який визначенні для оскарження - протягом 5 днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю | не пізніше ніж через 5 днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель |
Таблиця з роз’ясненням щодо термінів надання відповіді замовником на звернення та запити
Назва органу, що подає запит, звернення | Відповідно до НПА | Запит | Звернення | Строки надання відповіді замовником |
ДАСУ | частина 5 статті 8 Закону; пункт 23 Особливостей; пункти 6 та 11 статті 10 Закону. | + | Протягом 3 р. д. з дати оприлюднення в електронній системі закупівель | |
АМКУ | пункт 66 Особливостей; стаття 18 Закону; Закон про АМКУ. | + | Протягом 2 р. д. з дня отримання запиту через електронну систему закупівель, але не пізніше дня, що передує дню розгляду скарги. | |
Національна поліція | підпункт 2 пункту 6 та пункт 4 Положення №877-2015-п. | + | Якнайшвидше* | |
СБУ | стаття 25 Закону про СБУ. | + | Якнайшвидше* | |
НАБУ | стаття 17 Закону про НАБУ. | + | Не більше 3 р. д. | |
ДБР | стаття 7 Закону про ДБР. | + | Протягом 3 днів, а в разі неможливості - не більше 10 днів. | |
Прокуратура | стаття 23 Закону про прокуратуру. | + | Якнайшвидше* | |
Фізична особа | стаття 20 Закону про звернення; Закон про публічну інформацію; стаття 40 Конституції України. | + | + | Дивись * та ** |
Юридична особа | стаття 20 Закону про звернення; Закон про публічну інформацію. | + | + | Дивись * та ** |
Громадська організація | стаття 20 Закону про звернення; Закон про публічну інформацію. | + | + | Дивись * та ** |
Адвокат | стаття 24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»; Закон про публічну інформацію. | + | Не пізніше 5 р.д. з дня отримання запиту |
* три терміни розгляду запиту на інформацію:
- стандартний – не пізніше 5 робочих днів з дня отримання запиту;
- продовжений – до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження;
- особливий – не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
** три терміни розгляду звернень від фізичних та юридичних осіб, громадських організацій:
- стандартний – не більше 1 місяця від дня надходження;
- продовжений – не може перевищувати 45 днів від дня надходження;
- особливий – не пізніше 15 днів від дня отримання з обґрунтуванням такої вимоги.
Отже, у разі отримання звернення/вимоги/запиту замовнику варто користуватись наведеною вище інформацією в залежності від того, який орган чи установа, фізична чи юридична особа звертається та за яким саме видом звернення чи запиту, а потім обирати відповідні строки надання пояснення/ відповіді.
пов'язані статті
19 листоп.
Замовник не зазначив в оголошенні інформацію про забезпечення тендерної пропозиції, порушення чи ні та яка відповідальність18 листоп.
12 тестів щодо підготовки тендерної документації15 листоп.
Чи можна не встановлювати вимогу по локалізації, якщо товар, який потрібний замовнику повністю іноземного виробництва15 листоп.
Тендерна / цінова пропозиція, як окремий документ: варто чи не варто вимагати13 листоп.
Чи повинен замовник зазначити в оголошенні про проведення відкритих торгів інформацію про забезпечення виконання договору про закупівлю