Взаємодія замовника і учасника поза електронною системою. Враховуємо позицію Верховного суду України
Відповідно до статті 12 Закону визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Крім цього, законодавець одним із принципів здійснення публічних закупівель затвердив відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Такий принцип щонайкраще реалізується в ході взаємодії учасника та замовника в межах електронної системи.
До прикладу, якщо потенційний учасник має зауваження щодо змісту тендерної документації, він має право звернутися за роз'ясненнями чи із вимогою до замовника. Якщо замовник знаходить невідповідності, які потребують виправлення - розміщує вимогу про усунення таких невідповідностей в електронній системі. Ну і звичайно всі документи учасником та переможцем завантажують в електронну систему закупівель, так як і всі рішення замовника щодо закупівлі.
Але, інколи замовники ставлять вимоги, які передбачають взаємодію поза електронною системою (надання документів в паперовому вигляді від переможця до моменту укладення договору, здійснення обстеження об'єкта в період подання пропозицій тощо). Тому сьогодні розглянемо можливі наслідки таких дій на практиці ДАСУ, АМКУ та суду.
пов'язані статті
30 листоп.
Практика ДАСУ та суду щодо звітування про виконання договорів про закупівлю15 листоп.
Чи є правомірною вимога ТД про надсилання на пошту замовника договірної ціни переможцем закупівлі? Позиція суд03 листоп.
Визначення предмету закупівлі (не той код ЄЗС). Позиція суду31 жовт.
ДАСУ вимагає від замовника розірвати договір: чи правомірна така вимога? Позиція ВСУ27 жовт.
Практика АМКУ, ДАСУ та суду щодо кваліфікаційного критерію “наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю”