Огляд порушень, які встановлені ДАСУ у «прямих» договорах про закупівлю
Моніторинг ДАСУ «прямих» договорів набирає обертів. Наразі аудитори не просто досліджують підставу, яку замовник використав, як виключення, але й чого обраний той чи інший учасник в якості єдиного постачальника / надавача послуг / виконавця робіт, на підставі яких документів замовник вносить зміни до договору про закупівлю, чи оприлюднена вся інформація передбачена законодавством та інше.
Нагадаємо, що з 19.05.2023 законодавець розширив повноваження ДАСУ під час проведення моніторингів закупівель, тому аудитори мають право здійснювати моніторинг не лише процедур, але й закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель.
А із 07.09.2023 під моніторинг потрапляють ще і спрощені закупівлі. Хоча насправді це нічого не змінює для закупівельної спільноти, адже на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування такого виду закупівель як «спрощена закупівля» Законом з урахуванням Особливостей не передбачено.
Тож в цьому матеріалі пропонуємо розбір проведених ДАСУ моніторингів у «прямих» договорах про закупівлю.
Неправомірне внесення змін до істотних умов договору про закупівлю
пов'язані статті
30 листоп.
Практика ДАСУ та суду щодо звітування про виконання договорів про закупівлю29 листоп.
Зведений перелік рішень, які приймаються уповноваженою особою за Законом з урахуванням Особливостей28 листоп.
Найчастіші помилки замовника при продовженні строку дії договору про закупівлю до 20%27 листоп.
Внаслідок складання тендерної документації не у відповідності до вимог чинного законодавства, замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника23 листоп.
Практика ДАСУ та АМКУ щодо відхилення тендерної пропозиції з підстав, визначених у підпункті 2 пункту 44 Особливостей