Контроль закупівель під час ревізії ДАСУ
Держаудитслужба, як центральний орган виконавчої влади, уповноважена Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (стаття 1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю» від 26.01.1993 № 2939 (далі - Закон №2939)).
Із статті Перевірка закупівель як один із заходів контролю ДАСУ нам відомо, що контроль забезпечується Держаудитслужбою через проведення державного фінансового аудиту; інспектування (ревізії); перевірки закупівель; моніторингу закупівлі.
Сьогодні зупинимося більш детально на інспектуванні.
Інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.
Так, під час ревізії ДАСУ здійснює контроль за:
- використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів,
- правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов’язань,
- ефективним використанням коштів і майна,
- станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у підконтрольних установах, та за дотриманням бюджетного законодавства,
- дотриманням законодавства про закупівлі.
Тобто, ревізія, порівняно із перевіркою чи моніторингом, більш обширний захід контролю. Хоча, в загальному ревізія за своїм алгоритмом схожа із перевіркою закупівель.
При цьому, ревізія не передбачає поняття “замовник”. Проте, питання дотриманням законодавства про закупівлі стоїть на рівні з іншими питаннями фін госп діяльності.
Щодо кого може бути проведена ревізія?
Ревізія проводиться щодо підконтрольних ДАСУ установах.
Законом № 2939 надано визначення поняттю “підконтрольна установа” - це міністерства та інші органи виконавчої влади, державні фонди, фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування, бюджетні установи і суб’єкти господарювання державного сектору економіки, а також підприємства, установи та організації, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно.
пов'язані статті
30 листоп.
Практика ДАСУ та суду щодо звітування про виконання договорів про закупівлю28 листоп.
Найчастіші помилки замовника при продовженні строку дії договору про закупівлю до 20%27 листоп.
Внаслідок складання тендерної документації не у відповідності до вимог чинного законодавства, замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника23 листоп.
Практика ДАСУ та АМКУ щодо відхилення тендерної пропозиції з підстав, визначених у підпункті 2 пункту 44 Особливостей21 листоп.
Моніторинг закупівлі ДАСУ: дії замовників на всіх етапах проведення моніторингу та практичні поради щодо виконання висновків ДАСУ