Дії замовника, якщо порушено строки під час проведення відкритих торгів
Процес проведення відкритих торгів представляє собою алгоритм дій, які повинні виконуватися в визначені закупівельним законодавством строки. В свою чергу за порушення строків статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена адміністративна відповідальність. Тож в цьому матеріалі розглянемо, які дії замовник може вчинити у випадку порушення строків під час проведення відкритих торгів.
Строки у відкритих торгах та дії замовника у випадку їх порушення
Пункт 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) встановлює, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Під час проведення відкритих торгів замовник повинен керуватися відповідними строками визначеними Законом з урахуванням Особливостей. Тож далі розглянемо, яких строків повинен дотримуватися замовник під час проведення відкритих торгів та що можна зробити, якщо порушено такі строки.
Оприлюднення річного плану або змін до нього
Норма законодавства: Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону (пункт 14 Особливостей).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану (частина 1 статті 4 Закону).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
оприлюднення річного плану закупівель або змін до нього | протягом 5 робочих днів з дня затвердження річного плану закупівель або змін до нього | якщо закупівля ще не оголошена, то замовник може скасувати рядок річного плану в ЕСЗ та оприлюднити новий або за можливості змінити дату протоколу затвердження річного плану або змін до нього; якщо закупівля вже оголошена, то замовник не може виправити дане порушення в ЕСЗ, тому замовник в такій ситуації може, за можливості, змінити дату протоколу про затвердження річного плану або змін до нього або відмінити таку закупівлю, оскільки у відповідності до частини 1 статті 164-14 КУпАП це є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі». |
Оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації
Норма законодавства: Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій (пункт 24 Особливостей).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації | на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за 7 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій; на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій | якщо закупівля оголошена, то замовник не може виправити дане порушення в ЕСЗ. У відповідності до частини 3 статті 164-14 КУпАП це є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «порушення строків оприлюднення тендерної документації», тому замовнику безпечніше відмінити відкриті торги. |
Надання роз’яснення на звернення / відповідь на вимогу учасника
Норма законодавства: Фізична / юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів та / або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
У разі несвоєчасного надання замовником відповіді на звернення електронна система закупівель автоматично зупиняє проведення відкритих торгів.
Для поновлення проведення відкритих торгів замовник повинен розмістити відповідь в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менше ніж на чотири дні (пункт 54 Особливостей).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
надання роз’яснення на звернення / відповідь на вимогу учасника | протягом 3 днів з дня їх оприлюднення | виправити несвоєчасність надання роз’яснень на звернення / відповідь на вимогу учасника неможливо. У відповідності до частини 1 статті 164-14 КУпАП це є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації», тому в даному випадку безпечніше відмінити таку закупівлю. |
Внесення змін до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів
Норма законодавства: замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та / або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення (пункт 54 Особливостей).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
продовження строку подання тендерних пропозицій після внесення змін до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів | продовжується замовником таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше 4 днів | виправити порушення продовження строку подання тендерних пропозицій у випадку продовження строку подання тендерних пропозицій на менший строк, ніж передбачено законодавством неможливо. Тому безпечніше відмінити таку процедуру закупівлі та оголосити нову; |
розміщення змін до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів, а також переліку змін, що вносяться | протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення | якщо замовник порушив строк оприлюднення в ЕСЗ змін до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів, а також переліку змін, що вносяться, в межах строку подання тендерних пропозицій, то замовник може змінити дату в протоколі про прийняття рішення про внесення змін до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів. Важливо, щоб дата протоколу була в межах визначеного строку для подання тендерних пропозицій |
Розгляд тендерних пропозицій
Норма законодавства: Строк розгляду тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення (частина 10 статті 29 Закону).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
розгляд тендерної пропозиції | 5 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції | у даному випадку важливе значення мають строки коли виявлене дане порушення: якщо порушення виявлене на наступний календарний день після закінчення строку розгляду тендерної пропозиції, то замовник може оприлюднити повідомлення про продовження строку розгляду тендерних пропозицій в цей день, а в рішенні про продовження строку розгляду тендерних пропозицій поставити дату останнього дня розгляду тендерної пропозиції, тобто дата протоколу має бути в межах визначеного строку для розгляду тендерних пропозицій; у разі якщо таке порушення виявлене після проходження більше як одного календарного дня після закінчення строку розгляду тендерної пропозиції, то таке порушення не може бути виправлене. У відповідності до частини 1 статті 164-14 КУпАП це є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «порушення строків розгляду тендерної пропозиції». Тому в такій ситуації замовнику безпечніше відмінити закупівлю. |
Продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника
Норма законодавства: Строк розгляду тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення (частина 10 статті 29 Закону).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника | протягом 1 дня з дня прийняття даного рішення | якщо замовник порушив строк оприлюднення повідомлення про продовження строку розгляду тендерних пропозицій в межах строку розгляду тендерної пропозиції, то замовник може змінити дату в протоколі про прийняття рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника та оприлюднити таке повідомлення. Важливо, щоб дата протоколу була в межах визначеного строку для розгляду тендерних пропозицій; якщо строк розгляду тендерної пропозиції завершився, то відповідно замовник не може прийняти рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника. У відповідності до частини 1 статті 164-14 КУпАП це є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «порушення строків розгляду тендерної пропозиції». А тому замовнику безпечніше відмінити закупівлю. |
Важливо: рішення уповноваженої особи про продовження строку розгляду тендерних пропозицій має бути прийняте в межах строку розгляду тендерної пропозиції, тобто в межах 5 робочих днів, тож і дата протоколу має бути в межах визначеного строку.
Проте оприлюднити повідомлення в електронній системі закупівель необхідно протягом одного календарного дня з дня прийняття рішення про продовження строку розгляду тендерних пропозицій.
Надання 24 годин на виправлення невідповідностей
Норма законодавства: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель (пункт 43 Особливостей).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією в електронній системі закупівель | у строк, який не може бути меншим, ніж 2 робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій | якщо порушення виявлене в строк який визначений для розгляду тендерної пропозиції і такий строк ще не минув у такому випадку з метою недопущення порушень у сфері публічних закупівель можна продовжити строк розгляду пропозицій, який оформлюється рішення уповноваженої особи; у разі якщо таке порушення виявлено вже після прийняття рішення про обрання переможця або відхилення учасника, то відповідно замовник не може скасувати своє рішення, а тому замовнику слід відмінити таку закупівлю з описом допущених порушень. |
Відхилення тендерної пропозиції учасника
Норма законодавства: Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та / або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель (пункт 46 Особливостей).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
оприлюднення інформації про відхилення тендерної пропозиції учасника | протягом 1 дня з дати ухвалення рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника | якщо замовник порушив строк оприлюднення інформації про відхилення тендерної пропозиції учасника в межах строку розгляду тендерної пропозиції, то замовник може змінити дату в протоколі про прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника та оприлюднити таку інформацію. Тут важливо, щоб дата протоколу була в межах визначеного строку для розгляду тендерних пропозицій; якщо строк розгляду тендерної пропозиції завершився, то відповідно замовник не може прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника. У відповідності до частини 1 статті 164-14 КУпАП це є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі», тому замовнику безпечніше відмінити закупівлю. |
Важливо: рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника має бути прийняте в межах строку розгляду тендерної пропозиції, тобто в межах 5 робочих днів або 20 робочих днів (у разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника), тож і дата протоколу має бути в межах визначеного строку.
Проте оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції у вигляді протоколу необхідно протягом одного календарного дня з дати прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника.
Звернення учасника пропозиція якого відхилена / учасника, якого не визнано переможцем
Норма законодавства: У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та / або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону (пункт 46 Особливостей).
Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі / спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції / пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію / пропозицію переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією / пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення (частина 4 статті 33 Закону).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
відповідь на звернення учасника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та / або його невідповідності кваліфікаційним критеріям. | не пізніше як через 4 дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель | Порушення строку надання відповіді на звернення не може бути виправлено замовником. У відповідності до частини 1 статті 164-14 КУпАП це є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом», тому замовнику безпечніше відмінити закупівлю. |
відповідь на звернення учасника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією учасника, який надіслав звернення | не пізніше ніж через 5 днів з дня надходження такого звернення | Порушення строку надання відповіді на звернення не може бути виправлено замовником. У відповідності до частини 1 статті 164-14 КУпАП це є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом», тому замовнику безпечніше відмінити закупівлю. |
Визначення переможця
Норма законодавства: Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель (пункт 49 Особливостей).
Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі / спрощеної закупівлі (частина 1 статті 33 Закону).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
визначення переможця | чіткого строку для оприлюднення законодавством не встановлено | якщо строк розгляду тендерної пропозиції завершився, то відповідно замовник не може прийняти рішення про визначення переможця процедури та про намір укласти договір про закупівлю. У відповідності до частини 1 статті 164-14 КУпАП це є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі», тому замовнику безпечніше відмінити закупівлю. |
Важливо: рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір про закупівлю приймаються в один день. В свою чергу такі рішення мають бути прийняті в межах строку розгляду тендерної пропозиції, тобто в межах 5 робочих днів або 20 робочих днів (у разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника). Відповідно і дата протоколу має бути в межах визначеного законодавством строку для розгляду тендерної пропозиції учасника.
Відміна відкритих торгів
Норма законодавства: У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення (пункт 50 Особливостей).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
оприлюднення підстав прийняття рішення про відміну відкритих торгів | протягом 1 робочого дня з дати прийняття відповідного рішення | в такій ситуації замовник може за можливості змінити дату протоколу про відміну відкритих торгів |
Укладення договору про закупівлю з переможцем
Норма законодавства: З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється (пункт 49 Особливостей).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
укладення договору про закупівлю з переможцем процедури закупівлі | не раніше ніж через 5 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю | якщо замовник не встиг укласти договір про закупівлю в визначений строк, то замовнику необхідно продовжити строк для укладення договору про закупівлю до 60 днів, але рішення уповноваженої особи про продовження строку для укладання договору має бути прийняте в межах строку для укладення договору про закупівлю з переможцем процедури закупівлі; відхилити тендерну пропозицію переможця після спливу 15 днів, якщо переможець не підписав договір у зазначений строк; якщо все таки замовник уклав договір про закупівлю з порушенням строків передбачених абзацами 3 та 4 пункту 49 Особливостей, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливосте, то безпечнішим варіантом є розірвання такого договору, оскільки такий договір згідно підпункту 4 пункту 21 Особливостей є нікчемним; відмінити закупівлю, якщо не укладено договір про закупівлю протягом 15 днів та / або протягом 60 днів. |
Продовження строку для укладення договору про закупівлю
Норма законодавства: Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється (пункт 49 Особливостей).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
продовження строку для укладання договору | законодавством строк не встановлено | порушення не можливе, оскільки строк не визначений та обов’язок оприлюднювати будь-яку інформацію відсутній. |
Законодавчих вимог оприлюднювати протокол немає, відповідно замовник не має обов'язку оприлюднювати електронній системі закупівель будь-якої інформації. Проте, за бажанням замовника, такий протокол може бути оприлюднений разом з договором про закупівлю.
Оприлюднення договору про закупівлю
Норма законодавства: Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення (пункт 10 частини 1 статті 10 Закону)
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього | протягом 3 робочих днів з дня його укладення | якщо замовником порушено строки щодо оприлюднення договору про закупівлю в ЕСЗ в межах строків визначених для укладення договору про закупівлю, то можливим вбачається зміна дати укладення договору, але в межах строків передбачених абзацами 3 та 4 пункту 49 Особливостей; у разі якщо таке порушення виявлене після проходження строків для укладення договору про закупівлю передбачених абзацами 3 та 4 пункту 49 Особливостей, але договір про закупівлю укладений в строки визначені законодавством, то таке порушення не можливо усунути. У відповідності до частини 1 статті 164-14 КУпАП це є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі», тому у разі якщо така подія вже відбулася, то є два варіанти: найбезпечніший - розірвати такий договір про закупівлю та оголосити нову закупівлю; ризикований – залишити так як є, але розуміти, що якщо буде моніторинг закупівлі, то такі помилки перевіряючи ДАСУ розцінюються як порушення у сфері публічних закупівель, за яке передбачена адміністративна відповідальність. |
Внесення змін до договору про закупівлю та / або про ціни на матеріальні ресурси
Норма законодавства: Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів з дня:
- внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону);
- складання договірної ціни, уточненої відповідно до затвердженої проектної документації до договору про закупівлю, зазначеного в абзаці третьому частини першої статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додається уточнена договірна ціна (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (пункт 11 частини 1 статті 10 Закону).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей | протягом трьох робочих днів з дня: -внесення змін до договору про закупівлю | якщо замовником порушено строки щодо оприлюднення в ЕСЗ, то можливим вбачається зміна дати внесення змін до договору про закупівлю; у разі якщо відсутня можливість змінити дату додаткової угоди, то таке порушення не можливо усунути. У відповідності до частини 1 статті 164-14 КУпАП це є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі», тому у разі якщо така подія вже відбулася, то є два варіанти: найбезпечніший - розірвати такий договір про закупівлю та оголосити нову закупівлю; ризикований – залишити так як є, але розуміти, що якщо буде моніторинг закупівлі, то такі помилки перевіряючи ДАСУ розцінюються як порушення у сфері публічних закупівель, за яке передбачена адміністративна відповідальність. |
оприлюднення повідомлення про ціни на матеріальні ресурси та уточненої договірної ціни (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у випадку складання договірної ціни, уточненої відповідно до затвердженої проектної документації до договору про закупівлю, зазначеного в абзаці третьому частини першої статті 41 Закону | протягом трьох робочих днів з дня: -складання договірної ціни, уточненої відповідно до затвердженої проектної документації до договору про закупівлю, зазначеного в абзаці третьому частини першої статті 41 Закону | якщо замовником порушено строки щодо оприлюднення в ЕСЗ, то можливим вбачається зміна дати складання договірної ціни, уточненої відповідно до затвердженої проектної документації до договору про закупівлю; у разі якщо відсутня можливість змінити дату складання договірної ціни, уточненої відповідно до затвердженої проектної документації до договору про закупівлю, то таке порушення не можливо усунути. У відповідності до частини 1 статті 164-14 КУпАП це є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі», тому у разі якщо така подія вже відбулася, то є два варіанти: найбезпечніший - розірвати такий договір про закупівлю та оголосити нову закупівлю; ризикований – залишити так як є, але розуміти, що якщо буде моніторинг закупівлі, то такі помилки перевіряючи ДАСУ розцінюються як порушення у сфері публічних закупівель, за яке передбачена адміністративна відповідальність. |
Звітування про виконання договору про закупівлю
Норма законодавства: У разі виконання сторонами договору про закупівлю, укладеного за результатами відкритих торгів, або закінчення строку дії такого договору про закупівлю за умови його виконання сторонами, або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю у строки, визначені пунктом 12 частини першої статті 10 Закону (пункт 4 Особливостей).
Звіт про виконання договору про закупівлю оприлюднюються замовником самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики в електронній системі закупівель протягом 20 робочих днів з:
- дня виконання сторонами договору про закупівлю;
- закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами;
- його розірвання (пункт 12 частини 1 статті 10 Закону).
Дія | Строк | Дії замовника в разі порушення строку |
оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю | протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання | дане порушення не може бути усунуте. Враховуючи положення частини 1 статті 164-14 КУпАП це є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі», за яке передбачена адміністративна відповідальність. |
пов'язані статті
07 берез.
Типові дискримінаційні умови тендерної документації при встановленні кваліфікаційних критеріїв07 берез.
Загальний алгоритм здійснення публічних закупівель05 берез.
Як реєстр документів допомагає у розгляді тендерних пропозицій учасників + приклад реєстру документів04 берез.
Протоколи уповноваженої особи, тендерні документації, проєкти договорів про закупівлю та інші закупівельні документи для проведення закупівель в 2025 році28 лют.
Які порушення встановлювали контролюючі органи щодо документів переможця