Чи потрібно замовнику обґрунтовувати відновлення закупівель згідно із Законом?
Майже усі замовники у березні, квітні та травні застосовували норми постанови Кабміну «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169 (далі – Постанова № 169), тобто закуповували товари, роботи та послуги в умовах воєнного стану без застосування норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Враховуючи те, що ситуація в країні стабілізується, більшість регіонів України є «спокійними», а також те, що питання із застосуванням статті 17 Закону щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівель врегульовано, то замовники мають повертатися до конкурентних закупівлі та керуватися вимогами Закону. Як правильно встановити вимоги щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівель читайте у статті «Оновлені вимоги до учасників та переможців щодо підтвердження статті 17 Закону».
І на цьому етапі, переходу до застосування норм Закону, більшість замовників задається запитанням: чи потрібно обґрунтовувати відновлення закупівель, згідно із Законом, якщо раніше купували відповідно до Постанови № 169?
Жоден нормативно-правовий акт не встановлює такої вимоги, тому замовник не має обґрунтовувати свої дії щодо відновлення закупівель відповідно до Закону. Проте, рекомендую замовникам розробити внутрішній документ, яким буде визначено порядок дій замовника щодо закупівель товарів, робіт та послуг в умовах воєнного стану, яким передбачити, що такі закупівлі здійснюються відповідно до Закону та визначити виключні або орієнтовні випадки застосування Постанови № 169. Кожен замовник самостійно встановлює перелік орієнтовних чи виключних випадків застосування Постанови № 169, що ж стосується моїх рекомендацій, читайте у матеріалі «Постанова чи Закон: обираємо чим керуватися».
пов'язані статті
06 берез.
Новації в електронній системі закупівель04 берез.
Новий довідник КПКВ в електронній формі річного плану: де брати цей код та коли запрацюють анонсовані зміни24 лют.
При відхиленні переможця майданчик повертає його на кваліфікацію: як це впливає на рішення замовника21 лют.
Аудитори почали встановлювати порушення в частині відсутності підпису у розділі «договір»: правомірно чи ні14 лют.
Що замовникам варто врахувати при закупівлі медичних виробів після введення в дію НК 031:2024