Чи є акт огляду об’єкта замовника до подання тендерної пропозиції дискримінаційною умовою ТД? Практика АМКУ
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно замовникам перед складенням тендерної документації потрібно враховувати зазначені положення Закону.
При цьому, існує чимало предметів закупівель, зокрема закупівель певних робіт чи послуг, в яких учасникам доволі складно визначити очікувану вартість тендерної пропозиції, тому замовники в тендерній документації досить часто встановлюють вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції акту огляду об’єкта замовника до подання тендерної пропозиції.
Проте, чи не є така вимога дискримінаційною та чи не суперечить вона частині 4 статті 5 та частині 4 статті 22 Закону? Щоб відповісти на дане питання звернемося до практики Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія).
пов'язані статті
01 груд.
На закупівлю природного газу вийшли учасники: що робити?30 листоп.
Що слід врахувати при застосуванні локалізації при закупівлі послуг та робіт?29 листоп.
Чи можна відмінити закупівлю під час оскарження?29 листоп.
Зведений перелік рішень, які приймаються уповноваженою особою за Законом з урахуванням Особливостей28 листоп.
Суперечності у застосуванні заборон та підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника