10 практичних завдань щодо обрання виду закупівлі за наявності зекономлених та додатково виділених коштів
Під час планування закупівель уповноважена особа не завжди може передбачити необхідну для задоволення потребу на весь рік, адже можуть бути виділено додаткові кошти, передано на баланс нове обладнання, устаткування, приміщення, будівлю, або ж відповідальний підрозділ передав інформацію лише про частину своєї потреби. При цьому правильне планування є запорукою не тільки успішної закупівлі, а ще й дотримання норм законодавства у сфері публічних закупівель. Тож, пропонуємо перевірити знання щодо поняття “додаткова потреба” та “зекономлені кошти”, та скористатися підказками у разі надання не вірної відповіді.
Замовником на початку року заплановано здійснення закупівлі бензину А-95 в обсязі 3000 л на суму 156 тис. грн. Проте станом на кінець січня така закупівля не була проведена. На початку лютого у замовника з’явилася додаткова потребу у придбанні дизельного палива на суму 30 тис. грн. Який спосіб проведення закупівель обрати?
Річна потреба замовника у закупівлі за кодом ДК 021:2015: 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина) становить кількість одиниць, яка дорівнює очікуваній вартості 300 тис. грн. Водночас, замовнику на початку року виділили лише 90 тис. грн., далі в жовтні додатково виділили ще 80 тис. грн і 130 тис. грн виділи в грудні поточного року. Який спосіб проведення закупівель мав обрати замовник кожного разу?
Проведено закупівлю послуг з теплопостачання шляхом укладення прямого договору через відсутність конкуренції з технічних причин із очікуваною вартістю 200 тис. грн. У зв’язку із підвищенням тарифу на послуги з теплопостачання виникла потреба в проведенні ще однієї закупівлі на суму 20 тис. грн, так як замовник змушений був зменшувати обсяги. Чи можливо ще одне проведення закупівлі послуг з теплопостачання згідно абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей?
Замовник уклав договір про закупівлю за результатами проведених відкритих торгів за кодом ДК 09310000-5 — Електрична енергія в кінці 2023 року на потребу 2024 року. Протягом дії договору відбувалося зменшення обсягів товару, а жовтні 2024 виникає потреба докупити товару на суму 80 тис. грн та для цього додатково виділяються кошти. Який спосіб проведення закупівель обрати?
На початку року замовник здійснив закупівлю природного газу до кінця опалювального сезону на загальну суму 100 тис. грн. Потреба на новий опалювальний сезон (із жовтня по грудень поточного року) за розрахунками становить менше 100 тис. грн. Чи можна укласти прямий договір?
Замовник у січні здійснив закупівлю електричної енергію шляхом ЗПП на загальну суму 120 тис. гривень. У квітні замовнику передали на баланс додаткову будівлю (рішення від березня місяця), яку необхідно забезпечити електричною енергією в розрахунку на суму 30 тис. грн до кінця року. Як здійснити таку закупівлю?
Замовник у січні здійснив закупівлю електричної енергію шляхом ЗПП на загальну суму 120 тис. гривень. У квітні замовнику передали на баланс додаткову будівлю (рішення від січня місяця до моменту проведення попередньої закупівлі), яку необхідно забезпечити електричною енергією в розрахунку на суму 30 тис. грн до кінця року. Як здійснити таку закупівлю?
Замовник здійснив закупівлю за кодом ДК 021:2015: 30190000-7 — Офісне устаткування та приладдя різне на річну потребу на суму 200 000 грн. Постачальник виявив намір розірвати договір про закупівлю. Згідно договору про закупівлю замовнику було поставлено товару на суму 160 тис. грн. За яких умов на залишок у 40 тис. грн можна укласти прямий договір на аналогічним предметом закупівлі?
Річна потреба медичного закладу в закупівлі лікарських засобів на 2024 рік становить кількість одиниць, яка дорівнює очікуваній вартості 560 тис. гривень. При цьому, в результаті проведеної закупівлі замовник укладає договір на суму 520 тис. гривень. Враховуючи наявну “економію” чи правомірно докупити лікарських засобів на 40 тис. грн прямим договором?
Замовник здійснив закупівлю за кодом ДК 021:2015: 30190000-7 — Офісне устаткування та приладдя різне на річну потребу на суму 200 тис. гривень. Проте, протягом року зменшилася потреба та за договором були “зняті” зобов’язання в суму 50 тис. гривень. За яких умов замовник може укласти прямий договір на закупівлю за кодом ДК 021:2015: 39520000-3 — Готові текстильні вироби?
пов'язані статті
20 листоп.
Що таке додаткова потреба31 жовт.
Як прийняти правильне закупівельне рішення в ситуаціях, де більшість допускає помилки09 верес.
Який вид закупівлі обрати після розірвання договору про закупівлю21 серп.
Контролюючі органи та суди щодо правомірності здійснення закупівель як «додаткова потреба»16 серп.
Які рішення приймаються уповноваженою особою за Законом з урахуванням Особливостей та які приклади документів для цього знадобляться: зведений перелік