Загальні положення здійснення публічних закупівель

0
150

Початком виконання будь-яких дій є розуміння самих понять/визначень, які зустрічаються у публічних закупівлях. Чому, замовнику (чи уповноваженій особі) потрібно знати це? Так як, із визначень/понять можна  зрозуміти, чи кожна оплата, яка проводиться замовником може вважатися закупівлею з точки зору Закону, або чи кожний суб’єкт, який здійснює закупівлю товарів, робіт чи послуг є замовником на якого поширюються вимоги закупівельного законодавства.  

Ось, Законом визначено, що публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому Законом. Наведене визначення спрямовує замовника до того, що застосовувати норми Закону потрібно під час придбання (купівлі) товарів, робіт чи послуги, а отже у разі якщо здійснюється компенсація витрат іншому суб’єкту це не буде закупівлею з точки зору Закону. І це ще не все, оскільки нормами Закону таких визначень є чимало, тому у наведеній статті можна віднайти відповідь на питання: що таке публічна закупівля? хто такі замовники? що собою представляють товари, роботи чи послуги? чи є закупівлі, до яких Закон не застосовується або які мають свої особливості: 

Поняття «Замовник» та його категорія на сьогоднішній день є питанням врегульованим і водночас дискусійним. Оскільки є категорія Замовників, які безумовно підпадають під його визначення, але є і інша сторона цього питання, а саме щодо тих юридичних осіб/суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на промисловій чи комерційній основі. Визначити належність таких суб’єктів до певної категорії замовників буває доволі складно, що призводить в подальшому до судових справ.  У наведених матеріалах дана тематика розкрита із аналізом законодавчих норм та судової практики: 

Для здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг замовники витрачають кошти, які можуть отримувати із різних джерел. Переважна більшість замовників фінансується із державного або місцевого бюджету, поряд з цим замовники можуть отримувати надходження коштів із інших джерел, до прикладу від ведення господарської діяльності або як благодійна допомога тощо. Тому, і постає питання: чи впливає джерело фінансування замовника на проведення закупівель та/або визначення виду закупівлі відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей ? Відповідь на поставлене питання можна отримати у наступних матеріалах: 

Законом та Особливостями передбачено, що кожна публічна закупівля має відбуватися за правилом: «з дотриманням принципів публічних закупівель». І таких принципів законодавцем встановлено аж шість, які мають бути дотриманні замовником під час здійснення закупівель, як з використання електронної системи закупівель так і без її використання. Про всі принципи публічних закупівель та як їх слід дотримуватися детальніше у матеріалі: 

Спеціальні закупівельні норми зобов’язують замовника під час здійснення публічних закупівель оприлюднювати ту чи іншу інформацію та/або документи через авторизовані електронні майданчики в електронній системі закупівель. Тому, замовнику важливо орієнтуватися в таких поняттях як: «електронна система закупівель» та «авторизовані електронні майданчики», яка їх відмінність, як завантажується інформація та/або документи до електронної системи закупівель замовником та де відображається, детальніше у матеріалі: 

Здійснення публічних закупівель має законодавче регулювання та дії замовника під час проведення закупівлі насправді ґрунтуються на чітких нормах, які містяться у Законі, постановах Кабміну, наказах Мінекономіки та інших нормативно – правових актах. Тому, важливо володіти інформацією та орієнтуватися замовнику у основних нормативних документаї, які встановлюють правила та порядки під час здійснення публічних закупівель: 

#джерела фінансування#майданчики#навчання для початківців#основи закупівель

Останні матеріали

Зміст

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard