Загальні положення здійснення публічних закупівель
Початком виконання будь-яких дій є розуміння самих понять/визначень, які зустрічаються у публічних закупівлях. Чому, замовнику (чи уповноваженій особі) потрібно знати це? Так як, із визначень/понять можна зрозуміти, чи кожна оплата, яка проводиться замовником може вважатися закупівлею з точки зору Закону, або чи кожний суб’єкт, який здійснює закупівлю товарів, робіт чи послуг є замовником на якого поширюються вимоги закупівельного законодавства.
Ось, Законом визначено, що публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому Законом. Наведене визначення спрямовує замовника до того, що застосовувати норми Закону потрібно під час придбання (купівлі) товарів, робіт чи послуги, а отже у разі якщо здійснюється компенсація витрат іншому суб’єкту це не буде закупівлею з точки зору Закону. І це ще не все, оскільки нормами Закону таких визначень є чимало, тому у наведеній статті можна віднайти відповідь на питання: що таке публічна закупівля? хто такі замовники? що собою представляють товари, роботи чи послуги? чи є закупівлі, до яких Закон не застосовується або які мають свої особливості:
Поняття «Замовник» та його категорія на сьогоднішній день є питанням врегульованим і водночас дискусійним. Оскільки є категорія Замовників, які безумовно підпадають під його визначення, але є і інша сторона цього питання, а саме щодо тих юридичних осіб/суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на промисловій чи комерційній основі. Визначити належність таких суб’єктів до певної категорії замовників буває доволі складно, що призводить в подальшому до судових справ. У наведених матеріалах дана тематика розкрита із аналізом законодавчих норм та судової практики:
- Хто такі замовники
- Державне підприємство здійснює свою діяльність на комерційній основі з метою отримання прибутку: чи є таке підприємство замовником;
- Комунальне підприємство здійснює діяльність на комерційній основі: чи є це замовник в розумінні Закону? Позиція Верховного суду
Для здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг замовники витрачають кошти, які можуть отримувати із різних джерел. Переважна більшість замовників фінансується із державного або місцевого бюджету, поряд з цим замовники можуть отримувати надходження коштів із інших джерел, до прикладу від ведення господарської діяльності або як благодійна допомога тощо. Тому, і постає питання: чи впливає джерело фінансування замовника на проведення закупівель та/або визначення виду закупівлі відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей ? Відповідь на поставлене питання можна отримати у наступних матеріалах:
- Чи впливає джерело фінансування замовника на застосування закупівельного законодавства;
- Закупівлі за власні кошти замовника;
- Закупівля за кошти благодійної допомоги: чи застосовувати положення Закону з урахуванням Постанови 1178;
- Особливості закупівлі за кредитні кошти.
Законом та Особливостями передбачено, що кожна публічна закупівля має відбуватися за правилом: «з дотриманням принципів публічних закупівель». І таких принципів законодавцем встановлено аж шість, які мають бути дотриманні замовником під час здійснення закупівель, як з використання електронної системи закупівель так і без її використання. Про всі принципи публічних закупівель та як їх слід дотримуватися детальніше у матеріалі:
Спеціальні закупівельні норми зобов’язують замовника під час здійснення публічних закупівель оприлюднювати ту чи іншу інформацію та/або документи через авторизовані електронні майданчики в електронній системі закупівель. Тому, замовнику важливо орієнтуватися в таких поняттях як: «електронна система закупівель» та «авторизовані електронні майданчики», яка їх відмінність, як завантажується інформація та/або документи до електронної системи закупівель замовником та де відображається, детальніше у матеріалі:
- Що таке електронна система закупівель та авторизовані електронні майданчики
- Що варто розуміти під терміном «адміністратор електронної системи закупівель»
Здійснення публічних закупівель має законодавче регулювання та дії замовника під час проведення закупівлі насправді ґрунтуються на чітких нормах, які містяться у Законі, постановах Кабміну, наказах Мінекономіки та інших нормативно – правових актах. Тому, важливо володіти інформацією та орієнтуватися замовнику у основних нормативних документаї, які встановлюють правила та порядки під час здійснення публічних закупівель:
Останні матеріали
02 квіт.
Що таке інформатизація31 берез.
Які обґрунтування необхідно готувати під час здійснення публічних закупівель27 берез.
Дії замовника, якщо закупівля вже проведена (укладений договір) без урахування вимог Рамкової угоди в розрізі етапів та виду закупівлі27 берез.
Дорожня карта закупівельника для проведення відкритих торгів з контрольними точками21 берез.
Внесені зміни до НПА, які регулюють порядок здійснення закупівель за субвенції для НУШ
Зміст
- §Вступ
- 1.Загальні положення здійснення публічних закупівель
- 2.Організація закупівельної діяльності замовника
- 3.Планування закупівель
- 4. Локалізація у публічних закупівлях
- 5.Допорогові закупівлі: особливості та правила проведення
- 6.Види надпорогових закупівель, які визначенні Особливостями
- 7.Договір у публічних закупівлях та порядок змін його умов.
- 8.Контроль публічних закупівель
- 9.Відповідальність у публічних закупівлях