Планування закупівель
Перед тим як замовнику розпочати процес планування закупівель варто зрозуміти та мати уявлення, що таке потреба замовника та як діяти для задоволення такої потреби. Так, мова йде про загальний алгоритм задоволення потреби і це найкраще зрозуміти за прикладами з якими кожен з нас зіштовхуємося у повсякденному житті, ба навіть так як ми це робимо щоденно заходячи у магазин та купуючи товари повсякденного вжитку.
Наступним завданням для замовника є з’ясування що таке планування закупівель. А це між іншим є одним із найважливіших процесів під час організації та проведення закупівель для задоволення потреб замовника у товарах, роботах чи послугах. Також, запорукою проведення вдалої закупівлі та без порушень є правильне планування таких закупіведь. У даному матеріалі наведені основні аспекти, на які слід звернути увагу замовнику (уповноваженій особі) задля вдалого планування та проведення закупівель.
Одним із базових кроків під час планування будь – якої закупівлі є визначення предмету закупівлі. Під предметом закупівлі слід розуміти товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі) таке визначення міститься у Законі. При цьому, законодавець визначив інші вимоги, які замовник зобов’язаний врахувати, такі як код ДК Єдиного закупівельного словника, особливості визначення предмету закупівлі робіт та послуг (в тому числі поточного ремонту) та інших специфічних товарів до прикладу: медичні вироби та лікарські засоби тощо. Тому, наступні матеріали, які стосуються теми визначення предмету закупівлі.
Наступним етапом у плануванні є визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Даний етап під час планування не можливо оминути чи підійти до нього формально, так як заниження очікуваної вартості призведе до відміни закупівлі або неможливості подальшого здійснення закупівлі, а завищення до порушення принципів здійснення публічних закупівель та в окремих випадках навіть до кримінальної відповідальності. У даному матеріалі замовник ознайомиться із ключовими моментами та отримає підказки для розроблення найоптимальнішого підходу до визначення очікуваної вартості закупівель.
Прямою нормою Закону визначена заборона щодо поділу предмету закупівлі. Коли така дія може вчинятися замовником? Так, саме під час плануванні закупівлі на етапі визначення виду закупівлі замовник може припуститися помилок. У статті наведений перелік доступних для замовника видів закупівлі, які може застосовувати/використовувати замовник для здійснення закупівель товарів, робіт та послуг, та аспекти їх проведення.
Після виконання всіх етапів планування закупівель, замовник може переходити до формування річного плану закупівель. Так, нормативно обумовлено, що здійснення будь-якої закупівлі – укладення прямого договору / договору про закупівлю або ж проведення закупівлі із використанням електронної системи – починається саме з оприлюднення річного плану закупівель або змін до нього.
Під час здійснення публічних закупівель замовнику потрібно врахувати положення Особливостей, якими встановленні заборони здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг у окремих громадян та інших суб’єктів господарювання та/або окремих товарів та / або у разі якщо контрагент з яким має намір укласти договір знаходиться на тимчасово окупованій території. У даних матеріалах замовник віднайде відповідь щодо встановлених законодавцем заборон та як діяти останньому в залежності від виду закупівлі.
- Учасник на тимчасово окупованій території: дії замовника
- Закупівля товарів, виробником яких є суб’єкт, включений до списку «Міжнародних спонсорів війни», чи можна встановлювати вимоги щодо заборони пропонувати учасниками товар таких виробників та як це зробити
І завершується весь процес планування закупівель для уповноваженої особа розумінням про приблизний об'єм роботи, який її чекає протягом року та визначенням пріоритетності кожної поставленої задачі. Тому, звичайно мова йде про план роботи саме уповноваженої особи та як це зробити так щоб мінімізувати ситуації, коли одночасно потрібно здійснювати численну кількість завдань, до прикладу: розглянути тендерні пропозиції по кількох закупівлях, та оприлюднити інформації по «прямих» договорах, замовник може дізнатися у наведеному матеріалі:
Останні матеріали
02 квіт.
Що таке інформатизація31 берез.
Які обґрунтування необхідно готувати під час здійснення публічних закупівель27 берез.
Дорожня карта закупівельника для проведення відкритих торгів з контрольними точками20 берез.
Що слід розуміти під інформацією про використання публічних коштів та короткий алгоритм оприлюднення інформації на Є-Data19 берез.
Які рішення приймаються уповноваженою особою в процесі роботи та які приклади документів для цього знадобляться: зведений перелік
Зміст
- §Вступ
- 1.Загальні положення здійснення публічних закупівель
- 2.Організація закупівельної діяльності замовника
- 3.Планування закупівель
- 4. Локалізація у публічних закупівлях
- 5.Допорогові закупівлі: особливості та правила проведення
- 6.Види надпорогових закупівель, які визначенні Особливостями
- 7.Договір у публічних закупівлях та порядок змін його умов.
- 8.Контроль публічних закупівель
- 9.Відповідальність у публічних закупівлях