Зміни у процедурі моніторингу публічних закупівель
19.05.2023 набули чинності зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 (далі - Особливості), якими внесені значні зміни. У цій статті розглянемо як змінилися повноваження Державної аудиторської служби України (далі – Держаудитслужба) під час проведення моніторингів закупівель, звернемо увагу на розширення передумов проведення моніторингів та проаналізуємо повноваження Держаудитслужби щодо притягнення до адміністративної відповідальності посадових / службових, уповноважених осіб замовника, відповідно до останніх законодавчих змін.
Згідно пункту 23 Особливостей,Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Дані автоматичних індикаторів ризиків застосовуються, з урахуванням цих особливостей.
Оскільки, процедура моніторингу наразі прив’язана до обов’язку замовника публікації звіту про договір про закупівлю, який укладений без виклристання електронної системи закупівель, необхідно встановити, в яких саме випадках такий звіт повинен публікуватись, згідно вимог законодавства.
1. Відповідно до абзацу 5 пункту 9 Особливостей, під час здійснення публічних закупівель, передбачених цим пунктом, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема, максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, та за результатами їх здійснення за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. грн, оприлюднювати в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
пов'язані статті
30 листоп.
Практика ДАСУ та суду щодо звітування про виконання договорів про закупівлю28 листоп.
Найчастіші помилки замовника при продовженні строку дії договору про закупівлю до 20%27 листоп.
Внаслідок складання тендерної документації не у відповідності до вимог чинного законодавства, замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника23 листоп.
Практика ДАСУ та АМКУ щодо відхилення тендерної пропозиції з підстав, визначених у підпункті 2 пункту 44 Особливостей21 листоп.
Моніторинг закупівлі ДАСУ: дії замовників на всіх етапах проведення моніторингу та практичні поради щодо виконання висновків ДАСУ