Які обґрунтування має готувати закупівельник під час здійснення публічних закупівель
Законодавець після чергових змін до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) унормував вимогу до замовника щодо підготовки обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі. Відповідно, такі зміни змусили закупівельників задаватися численними питаннями деякі з яких є: чи має замовник готувати обґрунтування при здійсненні закупівлі за «прямим» договором? коли замовник має готувати та чи його потрібно оприлюднювати? що має бути в обґрунтуванні? І насправді таких запитання значно більше та не один день обговорюється та піднімаються у спільноті закупівельників та перед експертами публічних закупівель. Тому, є необхідність розібратися із питанням «які обґрунтування має готувати закупівельник під час здійснення публічних закупівель?»
Наразі є два нормативно-правових акти, якими передбачено підготовку замовником «обґрунтування» під час проведення закупівлі замовником, а саме:
- Особливості;
та
- постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі - Постанова № 710).
Які обґрунтування має готувати замовник на виконання вимог Особливостей ?
Особливостями в окремих його пунктах визначенні вимоги для замовника щодо підготовки та оприлюднення обґрунтування. Такі вимоги по змісту Особливостей можна розділити на дві категорії: одна з яких це обґрунтування, які прямо визначена у змісті пункту Особливостей, а друга це обґрунтування, які випливають із змісту норми, але які рекомендуємо готувати замовнику для правомірності дій останнього.
пов'язані статті
05 груд.
Алгоритм закупівлі природного газу на 2024 рік29 листоп.
Зведений перелік рішень, які приймаються уповноваженою особою за Законом з урахуванням Особливостей21 листоп.
Додатково виділенні кошти: чи може замовник вважати таку закупівлю як «новий предмет» та підставою для укладання «прямого» договору16 листоп.
Приклад документів для закупівлі електричної енергії на 2024 рік16 листоп.
Не підтвердження підстав для укладення «прямих» договорів про закупівлю та інші поширені порушення: практика ДАСУ