Відкрито інформацію про банкрутство: як перевірити учасника
Згідно інформації, оприлюдненої на офіційному вебсайті державного підприємства «Національні інформаційні системи», 06 вересня 2024 року було оновлено програмне забезпечення автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність» та відкрито доступ до спеціалізованої сторінки про банкрутство (неплатоспроможність). Тому замовники наразі мають змогу самостійно перевірити інформацію щодо перебування учасника закупівлі у процедурі банкрутства, а також й сформувати, зберегти та роздрукувати відповідну інформаційну довідку щодо даного аспекту.
Звертаючись до пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Також згідно абзацу восьмого пункту 28 Особливостей, замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Відповідно до вищезазначених норм, від 06 вересня 2024 року замовник має змогу та зобов’язаний за допомогою даного реєстру самостійно здійснювати перевірку інформації щодо учасника закупівлі на відповідність вимогам підпункту 8 пункту 47 Особливостей, а саме:
8) учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
Так як описаний вище функціонал є дещо новим для замовників, пропонуємо більш детально розібратись яким чином можна ним скористатися.
Алгоритм дій замовника для отримання інформації щодо перебування суб’єкта у процедурі банкрутства
Крок 1: переходимо за відповідним посиланням і обираємо «Інформаційна довідка по справах про банкрутство».
Крок 2: Накладаємо електронний підпис та натискаємо «увійти».
Крок 3: Вказуємо дані учасника процедури закупівлі, натискаємо «сформувати довідку».
Крок 4: Можемо ознайомитися із необхідною інформацією, роздрукувати довідку, а також завантажити її підписаний екземпляр (документ у форматі .p7s).
На що варто звернути увагу під час перевірки інформації щодо перебування суб’єкта у процедурі банкрутства?
Пропонуємо також розглянути декілька питань, з якими стикається замовник в процесі здійсненні перевірки учасника за допомогою даного реєстру.
Питання 1: Чи має змогу замовник перевірити інформацію щодо перебування будь-якого із суб’єктів у процедурі банкрутства?
Так, даний реєстр не встановлює перед замовником жодних обмежень щодо цього. А тому замовник може сформувати відповідний запит на отримання доступу до інформації щодо перебування у процедурі банкрутства будь-якого із суб’єктів господарювання. Для цього достатньо мати електронний ключ та володіти необхідною для запиту інформацією про такого суб’єкта (наприклад коду ЄДРПОУ юридичної особи, номера та серії паспорту ФОПа, тощо).
Питання 2: Чи зобов’язаний замовник перевіряти учасника закупівлі у даному реєстрі?
Так, зобов’язаний. Як зазначалось вище у даному матеріалі, вимоги пункту 47 та пункту 28 Особливостей наштовхують на думку, що за наявності необхідних даних у відкритому доступі, замовник зобов’язаний скористатись ними.
Відповідно факт оновлення функціоналу та надання відкритого доступу до автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність» напряму зобов’язує замовника перевіряти інформацію щодо перебування суб’єкта у процедурі банкрутства, аби виключити можливість невідповідності учасника вимогам підпункту 8 пункту 47 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура.
Питання 3: Хто має можливість перевірити учасника на факт перебування суб’єкта у процедурі банкрутства?
Законодавством встановлено, що дані обов’язки покладені на «замовника». У той же час законодавством чітко не визначено що електронний підпис, який накладається для отримання даної довідки повинен належати виключно уповноваженій особі. Проте рекомендуємо врахувати, що під час використання вищезазначеного реєстру, у сформованій довідці буде відображена інформація щодо особи, яка здійснює такий запит:
Додатково пропонуємо ознайомитись з тематикою здійснення перевірки учасників на відповідність вимогам пункту 47 Особливостей у матеріалах «Перевірка учасника закупівлі згідно з пунктом 47 Особливостей» та «Державний реєстр суб’єктів господарювання, що вчинили антиконкурентні узгоджені дії: як перевірити учасника та чи потрібно використовувати відомості».
пов'язані статті
08 жовт.
Єдина інформаційна система обліку Національної програми інформатизації: що це за нова система та в яких випадках необхідно замовникам її використовувати07 жовт.
Аналіз змін до Закону щодо оприлюднення у ЕСЗ інформації про ціни на матеріальні ресурси27 верес.
Як зміни до Особливостей від 19.09.24 вплинули на підстави укладення прямого договору за виключеннями24 верес.
19 вересня внесено зміни до Особливостей щодо закупівель за виключеннями19 верес.
Як підвищення акцизів на пальне впливає на діючі договори про закупівлю