Статті

Учасник не виправив невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції як підстава відхилення тендерної пропозиції

0
715

Відповідно до абзацу 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та / або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Отож, згідно даної підстави для відхилення замовники повинні відхилити тендерну пропозицію учасника в наступних випадках, коли учасник:

  • не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції;
  • змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Так, згідно з пунктом 40 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

У відповідності до вище зазначених норм замовники повинні відхиляти тендерну пропозицію згідно абзацу 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей виключно у випадку, коли він надав учаснику змогу виправити невідповідності, як це передбачено пунктом 40 Особливостей.

При цьому, замовникам варто звернути увагу на певні особливості оформлення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, про що зазначалось в статті «Повідомлення про усунення невідповідностей: що варто врахувати замовникам».

Також замовникам потрібно враховувати в яких випадках потрібно надавати «24 години» на виправлення невідповідностей. Детальніше про це читайте в статті «В яких випадках давати можливість виправити невідповідності згідно Особливостей?».

До прикладу, найбільше запитань викликає виправлення невідповідностей в технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі. В яких випадках можна давати виправляти невідповідності в даному випадку читайте в статті «Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі: коли давати 24 год на виправлення невідповідностей? Практика АМКУ».

Важливим моментом при розгляді виправленої тендерної пропозиції є врахування замовником документів, які надає учасник під час виправлення.

Зокрема, замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника згідно абзацу 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей у випадку не виправлення невідповідностей, які ним були зазначені в повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей. Зокрема, не завантаження документів, які зазначив замовник в повідомленні з вимогою про усунення таких невідповідностей.

З чим погоджується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія).

Рішення № 191-р/пк-пз від 05.01.2023, оголошення № UA-2022-12-07-019016-a

Позиція Колегії: у складі тендерної пропозиції скаржника відсутній диплом про освіту та трудова книжка (або довідка з місця роботи, або витяг з послужного списку) на підтвердження відповідності вимогам п.п. 2.6 додатку 4 Документації.

Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, замовником було розміщено вимогу про усунення невідповідностей, відповідно до якої, зокрема: «надати наступні документи: копії документів на фахівця (фахівці) з організації заходів охорони, а саме: скан-копію диплому про освіту та трудової книжки (або довідки з місця роботи, або витягу з послужного списку)».

Скаржником було завантажено, зокрема:

  • свідоцтво про шлюб;
  • диплом, який підтверджує, що фізична особа отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Фінанси» і здобула кваліфікацію спеціаліста з фінансів;
  • трудова книжка фізичної особи «П», де міститься запис: 25.09.2020 прийнято на посаду директора ТОВ «Г»;
  • свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане фізичній особі «Д» галузь знань: «менеджмент та адміністрування» (файл документи02.pdf).

Разом з тим, скаржником не надано саме трудової книжки (або довідки з місця роботи, або витягу з послужного списку) на підтвердження стажу роботи на керівних посадах (директора, заступника директора, керівника філії, іншого відокремленого підрозділу) суб’єкта охоронної діяльності саме не менше трьох років фізичної особи «П».

Враховуючи викладене, тендерна пропозиція скаржника була правомірно відхилена замовником з наведеної вище підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.

Також дана підстава передбачає, що замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника згідно розглядуваної підстави в разі, коли учасник змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Тобто згідно даної умови замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника тоді, коли він протягом 24 годин завантажив документи, в яких зазначені інші найменування, марка, модель предмета закупівлі.

#відкриті торги#відхилення тендерної пропозиції#тендерна пропозиція

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard