Що слід розуміти під «розглядом тендерних пропозицій»
Звертаючись до пункту 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно під розглядом тендерних пропозицій слід розуміти розгляд документів, інформації та матеріалів, завантажених учасником в електронну систему закупівель у складі тендерної пропозиції з метою прийняття участі у процедурі закупівлі.
Керуючись пунктом 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п'ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Частиною 9 статті 29 Закону визначено, що після оцінки тендерних пропозицій / пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію / пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Аналізуючи норми частини 10 статті 29 Закону, строк розгляду тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п'яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Під час розгляду тендерної пропозиції, замовник може скористатися реєстром документів, приклад якого міститься у статті «Як реєстр документів допомагає у розгляді тендерних пропозицій учасників + приклад реєстру документів».
За результатами розгляду тендерної пропозиції, замовник повинен:
- відхилити тендерну пропозицію – за наявності підстави / підстав, визначених пунктом 44 Особливостей або пунктом 45 Особливостей;
- оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, керуючись вимогами пункту 43 Особливостей – за наявності у тендерній пропозиції таких невідповідностей;
- оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю – за відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених пунктом 44 Особливостей, та за умов, якщо учасник виправив усі невідповідності (за їх наявності).
Під час формування документації щодо прийнятого рішення, пропонуємо використати «Пакет прикладів документів для проведення відкритих торгів».
Останнім абзацом пункту 49 Особливостей передбачено, що у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені цими особливостями.
Також уникнути можливих помилок на етапі розгляду тендерних пропозицій допоможуть матеріали:
- «Що є зміною предмета закупівлі в розрізі надання 24 годин?»;
- «Практика контролюючих органів та суду щодо формальних помилок у тендерній пропозиції учасника»;
- «Що робити замовнику, якщо ним надано 24 год не на всі невідповідності»;
- «Чи є підстава для надання 24 год, якщо учасник не підтвердив кваліфікацію в окремих електронних полях»;
- «Алгоритм перевірки учасника по пункту 47 Особливостей».
пов'язані статті
28 квіт.
Чи зобов’язаний переможець відкритих торгів накладати електронний підпис на документи переможця25 квіт.
Відміна відкритих торгів у зв’язку з неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель як підстава для відміни відкритих торгів24 квіт.
Відкриті торги затягнулися через подання скарги: чи може замовник оголосити ще одні торги через нагальність потреби в предметі закупівлі22 квіт.
Чи може ФОП на тендерну пропозицію накласти КЕП фізичної особи21 квіт.
Алгоритм відміни відкритих торгів