Статті

Протягом якого часу замовник має виконати рішення АМКУ

1
614

Відповідно до пункту 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.

Згідно частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) зазначено, що рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.

Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.

Частина 23 статті 18 Закону визначає, що рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.

Виходячи із вище викладеного замовник повинен виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня прийняття рішення АМКУ, якщо таке рішення не було оскаржене до суду.

Приклад: прийняте рішення АМКУ № 2746 -р/пк-пз від 13.02.2024. У даному випадку строк для виконання рішення АМКУ становить з 14.02.2024 року по 14.03.2024 року (включно).

Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, - тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, згідно з статтею  164-14 КУпАП.

Розглянемо моніторинг ДАСУ, де встановлено порушення частини 22 статті 18 Закону.

Моніторинг № UA-M-2024-04-03-000004, оголошення №  UA-2023-11-17-015472-a

Витяг з висновку за результатами моніторингу: В ході перевірки дотримання питань з виконання рішення Колегії АМКУ від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз встановлено, що відповідно до інформації, наявної в інформаційнотелекомунікаційній системі «Prozorro» Замовником 29.01.2024 на виконання рішення Колегії АМКУ внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі.

Враховуючи зазначене, в межах проведення моніторингу Орган державного фінансового контролю 15.04.2024, через електронну систему закупівель звернувся до Замовника із запитом про надання пояснень, щодо того «Чому Замовником в порушення частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII не виконано рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 29.11.2023 №19237-р/пк-пз в термін не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження, оскільки, згідно з інформацією, розміщеною на веб порталі Уповноваженого органу, Замовником внесено зміни до тендерної документації тільки 29.01.2024 року, тобто з порушенням строку.»

Відповідно до наданих через електронну систему закупівель пояснень від 18.04.2024, Замовником не надано об’єктивного підтвердження щодо вжиття заходів з виконання рішення органу оскарження від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз.

Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону № 922- VIII – рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.

Однак, Замовником на виконання рішення Колегії АМКУ від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз, внесено зміни до тендерної документації лише 29.01.2024, а отже з порушенням тридцятиденного строку, чим порушено вимоги частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII.

Також, під час моніторингу встановлено, що Замовником 29.01.2024 оприлюднено інформацію про відміну торгів та оприлюднено протокольне рішення уповноваженої особи від 29.01.2024 № Т-09/24 відповідно до якого у Замовника відсутня подальша потреба в закупівлі товару.

Відповідно до пункту 52 Особливостей № 1178 оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей. Згідно абзацу четвертого пункту 56 Особливостей № 1178 скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни
відкритих торгів, відповідно до пункту 47 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).

Скаржником ФОП «ТРОПША ДМИТРО ДМИТРОВИЧ» 04.02.2024 було подано скаргу щодо прийнятого Замовником рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2023-11-17-015472-a, яка була прийнята до розгляду Колегією АМКУ рішенням від 06.02.2024 року. 

Крім того, згідно з абзацом другим пункту 59 Особливостей № 1178, в електронній системі закупівель автоматично оприлюднюються прийняті органом оскарження рішення та розсилаються повідомлення суб’єкту оскарження та замовнику, таким чином, Замовник був повідомлений про оскарження скаржником ФОП «ТРОПША ДМИТРО ДМИТРОВИЧ», щодо прийнятого Замовником рішення про відміну процедури
закупівлі за ідентифікатором UA-2023-11-17-015472-a.

В ході перевірки дотримання питань з виконання рішення Колегії АМКУ від 13.12.2024 № 2746-р/пк-пз встановлено, що Колегія АМКУ зобов'язала Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.

Враховуючи зазначене, Орган державного фінансового контролю 10.04.2024, через електронну систему закупівель звернувся до Замовника із запитом про надання пояснень, щодо того «Чи було Замовником дотримано послідовність виконання постанови Антимонопольного комітету України, в частині технічного скасування в системі рішення щодо відміни торгів?».

Відповідно до наданих через електронну систему закупівель пояснень від 12.04.2024, Замовником зазначено, що «Враховуючи вищенаведене в електронній системі 12.03.2024 року було виконано рішення комісії Антимонопольного комітету України від 13.02.2024 № 2746-р/пк-пз наступним чином: 1. Виконали вимоги рішення органу оскарження шляхом розміщення в електронній системі Протоколу Уповноваженої особи від 12.03.2024 року № Т-23/24 про скасування рішення про відміну закупі. 2. Повідомили АМКУ про виконання рішення через електронну систему. По п.2 Запиту повідомляю, що дати строку подачі пропозиції та проведення аукціону визначаються електронною системою автоматично. Враховуючі, що в електронній системі не змінено статус закупівлі «ПРИЗУПИНЕНО», не має можливості редагувати закупівлю, шляхом внесення змін до Оголошення та Тендерної документації.».

Однак, в електронній системі закупівель статус закупівлі «ПРИЗУПИНЕНО», та кінцевий строк подання тендерних пропозиції до 03.02.2024, що свідчить про невиконання рішення від 13.02.2024 № 2746-р/пк-пз Колегії АМКУ у період не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.

За результатами аналізу питання виконання Замовником рішення органу оскарження від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз та від 13.02.2024 № 2746-р/пк-пз встановлено порушення частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII.

Як бачимо при порушенні  замовником строків виконання рішення АМКУ органи ДАСУ встановлюють порушення  частини двадцять другої статті 18 Закону. Отже, для уникнення порушень рекомендуємо вірно розраховувати строки виконання рішення АМКУ та вчасно його виконувати.
#запит АМКУ#моніторинг закупівель#практика оскарження#строки у закупівлях

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard