Про звітування за Особливостями від А до Я
Звітування у публічних закупівлях можна розділити на два типи: перший – звітування при здійсненні закупівлі; другий – звітування про виконання договору про закупівлю. У даному матеріалі розберемо перший тип та проаналізуємо наскільки змінилися правила звітування при здійсненні закупівлі за Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) порівняно із Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Звітність це інформація, яка обов’язково має бути оприлюднена:
- замовником самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом, Законом та Особливостями;
- автоматично електронною системою закупівель.
Тому, кожний замовник задля недопущення порушень має чітко розуміти яку ж звітність він має оприлюднювати за Особливостями та в які строки.
Нагадаємо, що Особливостями пропонується здійснення закупівель замовником товарів, робіт та послуг за наступними видами закупівель:
- закупівля без використання електронної системи закупівель;
- закупівля через електронний каталог шляхом формування замовлення;
- закупівля через електронний каталог шляхом запиту ціни пропозицій;
- закупівля у порядку аналогічному до порядку проведення спрощеної закупівлі;
- відкриті торги в порядку визначеному Особливостями;
- рамкові угоди.
Здійснення замовником закупівлі товарів, робіт та послуг шляхом проведення закупівель, визначених Особливостями залежать насамперед від вартісних меж такої закупівлі та в свою чергу впливає на звітність, яку замовнику потрібно оприлюднити в електронній системі закупівель за їх результатами.
Так, у даному матеріалі розглянемо кожен запропонований Особливостями вид закупівлі та розберемося, яку звітність має оприлюднити замовник за її результатами.
Закупівлі без використання електронної системи закупівель, вартість предмета закупівлі яких є меншою ніж 100 тис. грн (товари та послуги), 200 тис. грн (поточний ремонт) та 1,5 млн грн (роботи)
При даній закупівлі є дві шкали вартісних меж закупівлі:
- від 0,01 грн до 50 тис. грн;
- від 50 тис. грн до 100 тис. грн для товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), 200 тис. грн для послуг з поточного ремонту, 1,5 млн грн для робіт.
Чому так? Відповідь випливає із положень Прикінцеві та Перехідних положень Закону, а саме пункту 3-8 розділу Х Закону, яким установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та / або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та / або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та / або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг).
Із наведеної норми випливає, що у разі якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. #nbsp;
А що ж потрібно оприлюднювати замовнику у разі якщо вартість закупівлі до 50 тис. грн? Особливості окремих правил чи положень не визначили, тому варто врахувати положення Закону, адже пунктом 3 Особливостей визначено, що замовники, що зобов'язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до#nbsp;Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, частиною 3 статті 3 Закону передбачено, що у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тис. грн, замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та може використовувати електронну систему закупівель, у тому числі електронні каталоги для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 10 Закону звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель оприлюднюється замовником самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом протягом 3 робочих днів з дня укладення договору про закупівлю.
Тож підсумуємо: у разі здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель якщо вартість предмета закупівлі є меншою ніж 100 тис. грн для товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), 200 тис. грн для послуг з поточного ремонту, 1,5 млн грн для робіт замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель:
- не пізніше ніж через 3 робочих днів з дня укладення такого договору - у разі якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 0,01 грн до 50 тис. грн;
- не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору - у разі якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн.
Важливо відзначити, що звітувати про виконання договорів, укладених без використання електронної системи закупівель, вартість предмета закупівлі яких є меншою ніж 100 тис. грн (товари та послуги), 200 тис. грн (поточний ремонт) та 1,5 млн грн (роботи) жодна норма законодавства з публічних закупівель не зобов’язує, тому дане питання залишається на розсуд замовника.
Детальніше про даний вид закупівлі читайте на платформі TNDR. у статті «Закупівля без використання ЕСЗ до 100 тис. грн (товари та послуги), 200 тис. грн (поточний ремонт) та 1,5 млн грн (роботи) за Особливостями».
Закупівлі через електронний каталог шляхом формування замовлення, якщо вартість предмета закупівлі до 50 тис. грн
У даному випадку ми розглядаємо закупівлю, згідно пункту 11 Особливостей, яким визначено, що замовник може застосування електронної системи закупівель для задоволення потреби у товарів, вартість яких є меншою ніж 100 тис. грн. Дана норма скеровує нас до наказу ДП «Прозорро» від 20.10.2022 № 25, яким затверджено інструкцію про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в Особливостях (далі – Інструкція).
Інструкцією визначено, що замовники у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг можуть використовувати електронну систему закупівель, зокрема, шляхом здійснення закупівель через електронний каталог, у порядку, визначеному законодавством. Таким порядокомєПорядок формування та використання електронного каталогу, затверджений постановою Кабміну від 14.09.2020 № 822 (далі – Порядок).
Пунктом 53 Порядку передбачено, що у разі здійснення закупівель товарів, вартість яких не перевищує 50 тис. грн, замовник здійснює відбір постачальника шляхом формування замовлення в електронному каталозі з дотриманням принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону.
Що ж передбачає порядок в частині звітуванні у разі якщо вартість предмета закупівлі на рік є меншою ніж 50 тис. грн?
Відповідь міститься у пункті 68 Порядку, який визначає, що за результатами проведеного відбору постачальника через електронний каталог замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до статті 10 Закону.
Тобто, у разі проведення закупівлі товарів через електронний каталог шляхом формування замовлення до 50 тис. грн замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель не пізніше ніж через 3 робочих днів з дня укладення такого договору.
Оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю знову ж потреби немає, адже договір, який укладається за результатами закупівля через електронний каталог шляхом формування замовлення не є договором про закупівлю.
Закупівлі через електронний каталог шляхом формування запиту ціни пропозицій, якщо вартість предмета закупівлі ≥ 50 тис. грн < 100 тис. грн
Умови цієї закупівлі в частині звітності схожі на умови закупівлі через електронний каталог шляхом формування замовлення, єдина відмінність - така закупівля здійснюється шляхом проведення запиту ціни пропозиції.
У даному випадку також скеровуємося до пункту 68 Порядку, який визначає, що за результатами проведеного відбору постачальника через електронний каталог замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до#nbsp;статті 10 Закону.
Тобто, у разі проведення закупівлі товарів через електронний каталог шляхом формування запиту ціни пропозицій замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель не пізніше ніж через 3 робочих днів з дня укладення такого договору.
Звітувати про виконання такого договору теж не потрібно, так як він не є договором про закупівлю в розумінні Закону та Особливостей.
Більше цікавої та корисної інформації щодо закупівель через електронний каталог читайте у статті «Закупівлі товарів через електронний каталог до 100 тис. грн за Особливостями». А приклади документів доступні для завантаження за посиланням: «Пакет документів для здійснення закупівлі товарів через електронний каталог до 100 тис. грн за Особливостями».
Закупівлі у порядку аналогічному до порядку проведення спрощеної закупівлі
Згідно пункту 1 глави ІІ Інструкції замовники у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує суму, що встановлена в Особливостях закупівель, а також незамовники в розумінні цього ж Закону при закупівлях на будь-які суми для вибору постачальника товарів, надавача послуг чи виконавця робіт можуть використовувати електронну систему закупівель шляхом здійснення закупівель через електронний каталог, у порядку, визначеному законодавством, та / або шляхом здійснення закупівель у порядку, аналогічному до порядку проведення спрощених закупівель, визначеному згідно зі#nbsp;статтею 14 Закону, виключно в частині оголошення, подання пропозицій, звернення за роз'ясненням, звернення з вимогою про усунення порушень, надання відповідей, оцінки, розгляду, відхилення пропозицій, визначення переможця, відміни закупівлі.
Закупівля у порядку аналогічному до порядку проведення спрощеної закупівлі може застосовуватися замовником у разі закупівлі якщо вартість предмета закупівлі на рік не перевищує 100 тис. грн (товари та послуги), 200 тис. грн (поточний ремонт) та 1,5 млн грн (роботи).
У разі проведення закупівлі у порядку аналогічному до порядку проведення спрощеної закупівлі замовник оприлюднює:
- звіт про результати проведення закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю в електронній системі закупівель або відміни спрощеної закупівлі, або визнання тендеру таким, що не відбувся.
Важливо відзначити, що обов’язку оприлюднювати звіт про виконання договору, укладеного за результатами проведено закупівлі у порядку аналогічному до порядку проведення спрощеної закупівлі немає, адже такий договір не є договором про закупівлю в розумінні Закону та Особливостей. Відповідно у даній закупівлі замовник не має звітувати в цілому.
Закупівлі через електронний каталог шляхом формування запиту ціни пропозицій ≥ 100 тис. грн
Даний вид закупівлі застосовується на підставі положень визначених пунктом 10 Особливостей, яким#nbsp;передбачено, що замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та / або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до Порядку, з урахуванням положень, визначених особливостями.
Абзацом 1 пункту 56 Порядку визначено, що у разі здійснення закупівлі товару, вартість якого дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою, ніж 200 тис. грн, для замовників, визначених пунктами 1-3 частини 1 статті 2 Закону, та меншою, ніж 1 млн. грн для замовників, визначених пунктом 4 частини 1 статті 2 Закону, замовник здійснює відбір постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників.
Таким чином застосування електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозиції згідно з Особливостями буде здійснення закупівлі товару за такими вартісними обмеженням:
- звичайні замовники — від 100 тис. грн та до 200 тис. грн;
- замовники в окремих сферах господарювання — від 100 тис. грн та до 1 млн. грн.
При даній закупівлі замовник оприлюднює в електронній системі закупівель:
- звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 68 Порядку, не пізніше ніж через 3 робочих днів з дня укладення такого договору;
звіт про виконання договору про закупівлю протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання, адже у розумінні пункту 17 Особливостей договори укладенні у відповідності до пункту 10 Особливостей, в тому числі за результатами закупівлі через електронний каталог, є договором про закупівлю.
Більше про такий вид закупівлі читайте у статті «Алгоритм здійснення закупівель товарів через електронний каталог, якщо вартість предмета закупівлі на рік ≥ 100 тис. грн».
Закупівлі без використання електронної системи закупівель, вартість, яких ≥ 100 тис. грн (товари та послуги), 200 тис. грн (поточний ремонт) та 1,5 млн грн (роботи)
Пунктом 13 Особливостей визначено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися#nbsp;шляхом укладення договору про закупівлю#nbsp;без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару у випадках визначених даним пунктом Особливостей.
Тобто, якщо вартісні межі предмета закупівлі на рік дорівнюють або перевищують 100 тис. грн (товари та послуги), 200 тис. грн (поточний ремонт) та 1,5 млн грн (роботи), у випадках визначених пунктом 13 Особливостей замовник оприлюднює в електронній системі закупівель:
- звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до#nbsp;пункту 3-8#nbsp;розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору;
- звіт про виконання договору про закупівлю протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання, адже в розумінні пункту 17 Особливостей договори укладенні у відповідності до пункту 13 Особливостей є договорами про закупівлю.
Особливості здійснення таких закупівель наведені у статті «Враховуємо особливості укладання договорів про закупівлю за винятками визначеними Постановою № 1178».
Відкриті торги за порядком визначеним Особливостями
Пункт 10 Особливостей визначив, що замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі шляхом застосування процедури закупівлі відкриті торги:
- товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн;
- послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн,
- робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн.
За результатами даної процедури в частині звітності оприлюднюється:
- звіт про результати проведення закупівлі, який автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю в електронній системі закупівель або відміни спрощеної закупівлі, або визнання тендеру таким, що не відбувся;
- звіт про виконання договору про закупівлю протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання (пункт 12 частини 1 статті 10 Закону).
Замість підсумків пропонуємо вашій увазі зручну таблицю щодо звітування по кожному виду закупівлі.
Таблиця зведеної звітності замовника за видами закупівель згідно Особливостей та Закону


А що із звітування у закупівлях за Постановою № 169?
Варто звернути окрему увагу на закупівлі, які проводилися замовниками у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 169). Фактично за Постановою № 169 варто виділити 2 види закупівель:
- закупівля без використання електронної системи закупівель;
- спрощена закупівля у порядку встановленому Законом.
Що стосується першого виду – закупівля без використання електронної системи закупівель.
За результатами таких закупівель у відповідності до пункту 2 постанови Кабміну від 19.10.2022 № 1178 звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, а також договір про закупівлю, всі додатки та зміни до нього оприлюднюються замовником протягом 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні, якщо замовником не оприлюднено такий звіт, договір про закупівлю, всі додатки та зміни до нього до набрання чинності цією постановою. Відповідно оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договіру про закупівлю, всіх додатків та змін до нього має відбутися виключно після припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні.
Що стосується другого виду - спрощена закупівля у порядку встановленому Законом.
Згідно з частиною 15 статті 14 Закону договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону. Частиною 9 статті 41 Закону визначено, що у разі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю. А відповідно до пункту 12 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання звіт про виконання договору про закупівлю.
Враховуючи викладене вище замовник має обов’язок оприлюднити в електронній системі закупівель звіт про виконання договору про закупівлю протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання.
пов'язані статті
24 січ.
Відповідальність за безпідставне оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю23 січ.
Коли останній день звітування про виконання договорів про закупівлю за 2024 рік13 січ.
Чи потрібно оприлюднювати звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи, якщо договір укладено у випадках, на які не поширюються вимоги Закону08 січ.
Алгоритм звітування про виконання договору про закупівлю07 січ.
14 тестів щодо звітування про виконання договору про закупівлю на початку року