Статті

Чи потрібно вимагати тендерну (цінову) пропозицію від учасників

0
745

Загальноприйнятою вимогою, яку встановлюють замовники в тендерній документації до учасників закупівель є подання ними тендерної (цінової) пропозиції (так званої «паперової» пропозиції, зразок якої замовники, як правило визначають в додатках до тендерної документації). Однак чи вимагає законодавство з публічних закупівель подання учасником тендерної (цінової) пропозиції та чи доцільно встановлювати в тендерній документації таку вимогу, з’ясуємо це далі.

Чи містить законодавство вимоги щодо подання тендерної (цінової) пропозиції?

Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Водночас якщо звернутись до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), вона не містить будь-яких вимог щодо подання тендерної (цінової) пропозиції учасниками, як й інші нормативно-правові акти, які регулюють сферу публічних закупівель.

Насправді така вимога перейшла до нас з періоду «паперових торгів», коли замовники проводити закупівлі поза електронною системою закупівель.

Чи доцільно вимагати тендерну (цінову) пропозицію від учасників?

Згідно з пунктом 32 частини 1 статті 1 Закону тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

Відповідно пунктом 31 Особливостей визначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин 3, 6 та 7 статті 26 Закону.

Частинами 1-3 статті 26 Закону визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції / пропозиції всім особам на рівних

Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію / пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Отримана тендерна пропозиція / пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій / пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції, а саме:

1) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі / спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;

2) найменування та ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

3) дата та час подання тендерної пропозиції / пропозиції.

З огляду на зазначені норми, тендерною пропозицією учасника є саме сукупність документів, які подає учасник замовнику у відповідності до вимог тендерної документації. Разом з тим, тендерна (цінова) пропозиція є складовою тендерної пропозиції, у відповідності до вище зазначених норм Закону.

Також даною нормою визначено, що учасники інформацію про ціну тендерної пропозиції зазначають шляхом заповнення електронних форм з окремими полями.

Окрім цього, учасники заповнюючи та завантажуючи дану тендерну (цінову) пропозицію допускають чимало помилок, через які замовник повинен відхиляти тендерну пропозицію учасника або ж надавати 24 години для виправлення невідповідностей. 

Тому замовникам задля уникнення додаткових та непотрібних вимог тендерної документації, які не впливають на зміст тендерної пропозиції учасника не слід вимагати тендерну (цінову) пропозицію учасника, оскільки дана вимога не передбачена законодавством та, окрім цього, інформацію про ціну учасники заповнюють в електронних формах.

#тендерна пропозиція

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard