Учасник надав обґрунтування аномально низької ціни не від свого імені: підстава для відхилення? Позиція ДАСУ 

1
323

Моніторинг № UA-M-2024-08-20-000049, оголошення № UA-2024-02-21-004645-a 

Витяг з висновку за результатами моніторингу: відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. 

Пункт 37 Особливостей передбачає, що учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. 

Частиною 14 статті 29 Закону зазначено, що замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини. 

Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про: 

  1. досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва; 
  2. сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника; 
  3. отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством. 
Доречі, зручно шукати актуальні висновки ДАСУ та рішення Органу оскарження щодо будь-якої ситуації на Clarity App

В ході моніторингу установлено, що електронною системою закупівель цінова пропозиція учасника ТОВ «БОРЕЙ-ТРЕЙД» автоматично визначена аномально низькою ціною. Згідно повідомлення учасник повинен у строк до 02.03.2024 00:00 через електронну систему закупівель надати обґрунтування аномально низької ціни. 

Учасником ТОВ «БОРЕЙ-ТРЕЙД» на виконання вказаної вимоги 29.02.2024 через електронну систему закупівель надано обґрунтування аномально низької ціни в довільній формі, а саме, лист підтвердження від 29.02.2024 № 2902/1 щодо надання ТОВ «БОРЕЙ-ТРЕЙД» спеціальних знижок, наданий виробником продукції ТМ «Clean Point» товариством з обмеженою відповідальністю «КЛІН ПОЙНТ», та адресований уповноваженій особі Замовника. У вказаному листі виробник запропонованої учасником Замовнику продукції ТМ «Clean Point» підтверджує, що для ТОВ «БОРЕЙ-ТРЕЙД» на продукцію, яка виготовляється ТОВ «КЛІН ПОЙНТ», встановлені спеціальні відпускні ціни, що передбачають надання знижки відносно звичайних оптових відпускних цін. 

Таким чином, учасником закупівлі ТОВ «БОРЕЙ-ТРЕЙД» надано належне обґрунтування аномально низької ціни, що містить інформацію безпосередньо від виробника продукції про надання учаснику погодженої знижки на продукцію для участі у вказаної закупівлі. 

Слід зазначити, що ні вимогами Закону, ні вимогами Особливостей не передбачено, що обґрунтування аномально низької ціни повинно бути надано саме від імені учасника. При цьому, можна стверджувати, що лист, наданий безпосередньо та від імені виробника продукції, дійсно підтверджує надання знижки на продукцію, яку він виготовляє, оскільки саме виробник товару формує його ціну, а не постачальник. 

На підставі викладеного, слід зауважити, що Замовником безпідставно в протоколі зазначено, що учасник ТОВ «БОРЕЙ-ТРЕЙД» від власного імені не надав через електронну систему закупівель обґрунтування аномально низької ціни, чим не дотримано вимоги пункту 37 Особливостей, частини 14 статті 29 Закону. 

Зважаючи на зазначене, Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «БОРЕЙ-ТРЕЙД», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією, чим не дотримано вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей. 

Різниця між остаточною ціновою пропозицією учасника ТОВ «БОРЕЙ-ТРЕЙД», тендерна пропозиція якого Замовником безпідставно відхилена, яка становить 319 394,40 грн та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ФОП Тарабаренко С.Ю., яка становить 535 839,00 грн, складає 216 444,60 гривень. 

Враховуючи наведене Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених частиною 1 статті 5 Закону, зокрема, максимальна економія, ефективность та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. 

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard