Підтвердження матеріально-технічної бази підкріплено договором-оренди
Обставини справи № 320/24486/24, відображених у рішенні Київського окружного адміністративного суду від 31 травня 2024 (детальніше за посиланням): Щодо невідповідності третьої особи кваліфікаційним критеріям, визначеним Додатком №4 до Оголошення, позивач вказав, що наданий договір оренди є нікчемним в силу закону, оскільки він укладений з особою, яка не має права на передання майна в найм (не має права власності на майно) у зв`язку з відсутністю державної реєстрації права на об`єкт, який є предметом договору оренди.
Окрім того, позивач зауважив, що зазначена ТОВ «БУСЬКИЙ КОНСЕРВНИЙ ЗАВОД» матеріально-технічна база належала іншому суб`єкту господарювання, з яким було укладено договір оренди майна, а тому третя особа повинна була надати підтверджуючі документи щодо об`єднання таких учасників на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. На думку позивача, умови Оголошення не передбачають жодних інших юридично допустимих шляхів залучення інших юридичних осіб до виконання зобов`язань за державним контрактом та/або для участі в процедурі закупівлі з метою забезпечення учасника матеріально-технічною базою. Вважає, що документи, які стосуються прав користування юридичних осіб, які не є учасниками закупівлі, не можуть підтверджувати матеріально-технічну базу учасника.
Позиція суду: Частиною другою статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 №1952-IV (далі Закон №1952-IV) передбачено, що речові права на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають, змінюються та припиняються з моменту такої реєстрації.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону №1952-IV державній реєстрації прав підлягають речові права на нерухоме майно, похідні від права власності, зокрема: право господарського відання; право оперативного управління.
Суд звертає увагу, що ЖККП «М`ясомолторг» не має статусу комунального унітарного підприємства, а є комунальним комерціалізованим підприємством, що не узгоджується вищевикладеними приписами в частині обов`язкового проведення державної реєстрації майна.
Крім того, суд враховує, що постановою Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 №634 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану» (далі постанова №634) встановлений спрощений порядок оренди майна у період воєнного стану.
Так, відповідно до Постанови №634 балансоутримувач, який підписав договір оренди, вважається таким, що прийняв рішення про намір передачі майна в оренду.
Враховуючи, що ЖККП «М`ясомолторг» є балансоутримувачем комунального майна, яке належить на праві відання, та підписав договір оренди такого майна, то в силу приписів Постанови №634, яка регулює орендні відносини саме у період дії воєнного стану, ЖККП «М`ясомолторг» прийняв рішення про намір передати ТОВ «БУСЬКИЙ КОНСЕРВНИЙ ЗАВОД» майно в оренду на умовах та строки, визначені Договором №52 від 01.04.2024.
Суд враховує твердження відповідача про те, що положеннями чинного законодавства забороняється втручання в господарську діяльність суб`єктів господарювання та витребувати інші документи, не передбачені тендерною документацією, а визнання договору недійсним (нікчемним) стосується сторін, які його уклали, або осіб, чиї інтереси порушені, а не третіх сторін, яким надано копію таких договорів.
Таким чином, позивачем не доведено та документально не підтверджено нікчемність договору, укладеного між ЖККП «М`ясомолторг» та ТОВ «БУСЬКИЙ КОНСЕРВНИЙ ЗАВОД» від 01.04.2024 № 52, а також не надано жодних доказів того, що ТОВ «БУСЬКИЙ КОНСЕРВНИЙ ЗАВОД» не відповідає кваліфікаційним критеріям в зазначеній частині.
Додатково на нашій платформі є матеріал, у якому більш детально проаналізовано які ж документи можуть підтвердити наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Останні новини
09 берез.
Внесено зміни до Класифікації доходів бюджету09 берез.
Затверджено порядок використання коштів для реалізації публічних інвестиційних проектів МОЗ07 берез.
Учасник надає лише підтвердження керівника про наявність сертифіката ДСТУ ISO 9001:2015, тоді як замовник вимагав визначений сертифікат06 берез.
У Агенції оборонних закупівель новий директор06 берез.
Обставини, що призвели до правомірності встановленої вимоги щодо наявності офісу на відповідній території