Чому не можна вимагати від учасника відвідати будівельний майданчик і скласти акт обстеження об’єкта замовника?
Витяг із висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-04-02-008764-a:
За умовами пункту 4 частини 3.7 розділу 3 тендерної документації учасник для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати будівельний майданчик і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від учасника, підписаний акт обстеження надати в складі тендерної пропозиції.
Слід зазначити, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, відповідно до частини восьмої статті 12 Закону, здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Статтею 5 Закону визначено принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі. Вільний доступ усім учасникам до інформації про закупівлю, забезпечується замовником відповідно до частини третьої статті 5 Закону, у тому числі інформації про обсяг робіт, технічної специфікації та інших вимог, передбачених статтею 22 Закону, виключно шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель.
Зазначеними діями (встановлення вимоги до учасника процедури закупівлі відвідати в період звернення за роз’ясненнями будівельний майданчик і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від учасника) Замовником порушено норми частини восьмої статті 12 Закону, а саме: порушено порядок взаємодії замовника та учасника, адже зазначені вище положення тендерної документації передбачають взаємодію між Замовником та учасниками поза межами електронної системи закупівель та без її використання. Крім того, чинним законодавством не передбачено обов’язковість складання акту огляду об’єкта в паперовому вигляді, а також вчинення будь-яких дій поза межами електронної системи закупівель у період звернення за роз’ясненнями. Таким чином, Замовником складено тендерну документацію з порушенням вимог частини восьмої статті 12, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як наслідок, недотримано принципів, визначених пунктами 3 та 5 частини першої статті 5 Закону.
Корисною буде також стаття Взаємодія замовника і учасника поза електронною системою. Враховуємо позицію Верховного суду України
Останні новини
26 груд.
Питання наглядової ради державного підприємства “Медичні закупівлі України”26 груд.
Про внесення змін до переліку лікарських засобів, що закуповуються за договорами керованого доступу26 груд.
⏰ Об 11:00 почнеться практикум щодо підстав для відмови в участі26 груд.
Відомості про переможця, які замовник перевіряє самостійно, а які необхідно вимагати25 груд.
З Різдвом Христовим 2024!