Закупівля електричної енергії через відкриті торги
Відкриті торги є основною процедурою закупівель та серед інших способів здійснення закупівель, саме відкриті торги мають найскладніший механізм їх проведення.
Значну частину в організації відкритих торгів є підготовка тендерної документації. І у цьому випадку, якщо ми розглядаємо закупівлю електричної енергії як досить специфічного предмету закупівлі, то замовнику потрібно врахувати і вимоги Особливостей, і вимоги інших спеціальних нормативно – правових актів.
Так, під час підготовки тендерної документації на закупівлю електричної енергії замовник має врахувати наступне:
- вимоги визначенні Особливостями з урахуванням усіх змін;
- специфіку предмету закупівлі щодо технічних та якісних характеристик;
- специфіку предмету закупівлі у разі встановлення кваліфікаційних критеріїв;
- особливості формування ціни на електричну енергію та прямо передбачити порядок її визначення та зміни, як істотної умов договору про закупівлю;
- вимоги законодавства щодо заборони здійснення закупівлі товарів, які передбаченні Особливостями та іншими законодавчими актами.
Але якщо говорити про загальні правила формування ТД, то важливим є момент оформлення вимог до учасника та переможця в окремі додатки: Формування тендерної документації для проведення відкритих торгів при закупівлі робіт: на що слід звернути увагу
Далі, встановлюючи вимоги у тендерній документації замовником слід враховувати уже існуючу практику колегії АМКУ щодо тих вимоги, які можуть бути визначені як «дискримінаційні». Адже, наявність вимог, що не передбачені спеціальними нормами законодавства та не є обов’язковим саме для електропостачальників певно що призведуть звернень з боку потенційних учасників в частині внесення змін до ТД та до оскарження ними таких вимог. Для замовника ж це затягування процесу закупівлі та обов'язок підготовки додаткових пояснень. Разом з тим, під час закупівлі ЕЕ замовника як правило встановлюють типові вимоги, тому корисним буде наступним матеріал:
Дискримінаційні вимоги до учасників щодо закупівлі електричної енергії
Ще одним важливим аспектом є встановлення вимог, які передбачені виключно національними стандартами. Так, у разі здійснення закупівель електричної енергії, замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі), про що йдеться у статті 29 Закону.
Згідно з Правилами роздрібного ринку електричної енергії, які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 договір про постачання електричної енергії споживачу містить такі істотні умови, зокрема, як якість постачання електричної енергії.
Будь - яка вимога, яка не передбачена ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності може бути розцінена, як не відповідність вимогам пункту 29 Особливостей.
Крім того, у разі проведення відкритих торгів згідно для закупівлі електричної енергії замовник не встановлює такі кваліфікаційні критерії, як
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Наказом від 07.05.2024 № 11712 Мінекономіки затверджено Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Дані рекомендації можуть використовуватися замовниками під час підготовки тендерної документації, тобто не є обов'язковими. Однак, оскільки такі Методичні рекомендації розроблені замовник звертається до їх порад, але тут є певні суперечливі нюанси. По-перше, Методичні рекомендації були затверджені ще у травні 2024 року, тому не враховують всі подальші зміни до Особливостей. До-друге, окремі рекомендації можуть призводити до порушення в частині складання тендерної документації не у відповідності до вимог закону:
Розбір рекомендацій Мінекономіки щодо закупівлі електричної енергії
Далі пропонуємо переглянути відео-уроки, в яких наведений не лише повний алгоритм проведення торгів, але й розглянуто типові та проблемні ситуації.
Підготовка до проведення закупівлі електричної енергії шляхом застосування відкритих торгів,
Проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії. Особливості співпраці з ПОНом
Останні матеріали
28 берез.
Алгоритм закупівлі медичних виробів та лікарських засобів25 берез.
Постачальник електричної енергії в односторонньому порядку змінив ціну договору про закупівлю без укладення додаткової угоди: аналіз позиції Верховного суду21 берез.
Внесені зміни до НПА, які регулюють порядок здійснення закупівель за субвенції для НУШ18 берез.
Постачальник повідомив про дострокове розірвання договору про закупівлю / припинення постачання електричної енергії: дії замовника14 берез.
Послуги за договорами про медичне обслуговування населення, що надаються у відповідності до закону – в яких видах послуг не потрібно застосовувати законодавство з публічних закупівель
Зміст
- §Загальні правила формування ринку електричної енергії
- 1.Визначення предмету та очікуваної вартості закупівлі ЕЕ
- 2.Визначення способу та виду закупівлі ЕЕ
- 3.Закупівля електричної енергії через відкриті торги
- 4.Закупівля ЕЕ шляхом використання електронного каталогу
- 5.Укладання договору про закупівлю електричної енергії та його виконання
- 6.Особливості співпраці з постачальником останьої надії
- 7.Приклади документів щодо проведення закупівлі електричної енергії