Закупівля електричної енергії через відкриті торги

0
87

Відкриті торги є основною процедурою закупівель та серед інших способів здійснення закупівель, саме відкриті торги мають найскладніший механізм їх проведення. 

Значну частину в організації відкритих торгів є підготовка тендерної документації. І у цьому випадку, якщо ми розглядаємо закупівлю електричної енергії як досить специфічного предмету закупівлі, то замовнику потрібно врахувати і вимоги Особливостей,  і вимоги інших спеціальних нормативно – правових актів. 

Так, під час підготовки тендерної документації на закупівлю електричної енергії замовник має врахувати наступне:

  • вимоги визначенні Особливостями з урахуванням усіх змін;
  • специфіку предмету закупівлі щодо технічних та якісних характеристик;
  • специфіку предмету закупівлі у разі встановлення кваліфікаційних критеріїв;
  • особливості формування ціни на електричну енергію та прямо передбачити порядок її визначення та зміни, як істотної умов договору про закупівлю;
  • вимоги законодавства щодо заборони здійснення закупівлі товарів, які передбаченні Особливостями та  іншими законодавчими актами.

Але якщо говорити про загальні правила формування ТД, то важливим є момент оформлення вимог до учасника та переможця в окремі додатки: Формування тендерної документації для проведення відкритих торгів при закупівлі робіт: на що слід звернути увагу 

Далі, встановлюючи вимоги у тендерній документації замовником слід враховувати уже існуючу практику колегії АМКУ щодо тих вимоги, які можуть бути визначені як «дискримінаційні». Адже, наявність вимог, що не передбачені спеціальними нормами законодавства та не є обов’язковим саме для електропостачальників певно що призведуть звернень з боку потенційних учасників в частині внесення змін до ТД та до оскарження ними таких вимог. Для замовника ж це затягування процесу закупівлі та обов'язок підготовки додаткових пояснень. Разом з тим, під час закупівлі ЕЕ замовника як правило встановлюють типові вимоги, тому корисним буде наступним матеріал: 

Дискримінаційні вимоги до учасників щодо закупівлі електричної енергії

Ще одним важливим аспектом є встановлення вимог, які передбачені виключно національними стандартами. Так, у разі здійснення закупівель електричної енергії, замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі), про що йдеться у статті 29 Закону.

Згідно з Правилами роздрібного ринку електричної енергії, які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 договір про постачання електричної енергії споживачу містить такі істотні умови, зокрема, як якість постачання електричної енергії.

Національним стандартом щодо електричної енергії є ДСТУ EN 50160:2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160:2022, IDT).

Будь - яка вимога, яка не передбачена ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності може бути розцінена, як не відповідність вимогам пункту 29 Особливостей.

Крім того, у разі проведення відкритих торгів згідно для закупівлі електричної енергії замовник не встановлює такі кваліфікаційні критерії, як 

1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;

2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід

Наказом від 07.05.2024 № 11712 Мінекономіки затверджено Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. 

Дані рекомендації можуть використовуватися замовниками під час підготовки тендерної документації, тобто не є обов'язковими. Однак, оскільки такі Методичні рекомендації розроблені замовник звертається до їх порад, але тут є певні суперечливі нюанси. По-перше, Методичні рекомендації були затверджені ще у травні 2024 року, тому не враховують всі подальші зміни до Особливостей. До-друге, окремі рекомендації можуть призводити до порушення в частині складання тендерної документації не у відповідності до вимог закону:

Розбір рекомендацій Мінекономіки щодо закупівлі електричної енергії

Далі пропонуємо переглянути відео-уроки,  в яких наведений  не лише повний алгоритм проведення торгів, але й розглянуто  типові та  проблемні ситуації.

Підготовка до проведення закупівлі електричної енергії шляхом застосування відкритих торгів,

Проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії. Особливості співпраці з ПОНом

#закупівлі електричної енергії#закупівлі на наступний рік#закупівля комунальних послуг#спеціальні закупівлі

Останні матеріали

Зміст

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard