Статті

Учасник в формі ТП не чітко зазначив назву предмета закупівлі — підстава відхилення? Позиція АМКУ

0
928

Згідно з пунктом 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Як правило, замовники в тендерній документації вимагають від учасників подання форми тендерної пропозиції, в якій учасники погоджуються з умовами тендерної документації та зазначають назву предмета закупівлі, яку пропонують замовнику та ціну за одиницю предмета закупівлі.

Водночас у випадку нечіткого зазначення предмета закупівлі учасником, наприклад, зазначення поряд з назвою предмета закупівлі виразу «або еквівалент», чи повинен замовник відхилити таку тендерну пропозицію учасника?

Пропонуємо з даним питанням звернутись до практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія).

Рішення № 5295-р/пк-пз від 02.08.2022, оголошення № UA-2022-06-22-007180-a

Обставини закупівлі: відповідно до протоколу щодо прийняття рішень уповноваженої особи від 14.07.2022 № 80 підставою відхилення тендерної пропозиції скаржника було наступне: «на виконання вимог пункту 1 розділу 3 додатку 1 до тендерної документації, учасником була подана тендерна пропозиція по формі згідно додатку 4 до тендерної документації. Проте, відповідна тендерна пропозиція учасника, окрім найменування ліцензійної програмної продукції має вираз “або еквівалент”.

Відповідно до додатку 2 до тендерної документації, тендерна пропозиція учасника має містити чітке найменування запропонованої ліцензійної програмної продукції для можливості визначення технічним вимогам. Зазначений вираз “або еквівалент”, не дає можливості замовнику належним чином встановити, яку саме ліцензійну програмну продукцію пропонує учасник.

Відповідно до абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».

Позиція скаржника: відповідно до вимог документації якщо учасником пропонується аналог та / або еквівалент товару до того, що вимагається замовником, додатково у складі тендерної пропозиції учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається замовником до основних технічних та якісних характеристик аналогу та / або еквіваленти товару, що пропонується учасником. При цьому якість запропонованого аналогу та / або еквіваленти товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації замовником.

Відповідно до затвердженої замовником тендерної документації учасники мають подати свою тендерну пропозицію відповідно до форми, затвердженої додатком 4 до тендерної документації, зокрема, надати специфікацію у відповідному вигляді. Як вбачається із примітки, у випадку надання до закупівлі еквіваленту товару, учасник мав вказати назву його торгової марки або виробника. Замовником у тендерній документації не встановлено, чи має право учасник вносити зміни, виправлення тощо до форми тендерної пропозиції, визначеної у додатку 4 тендерної документації. Тобто, скаржник при наданні тендерної пропозиції дотримувався виключно вимог тендерної документації, а відтак відсутні підстави для відхилення його тендерної пропозиції.

Позиція замовника: скаржником у складі тендерної пропозиції надано лист №40 від 07.07.2022 «Форма «Тендерна пропозиція», який адресовано не замовнику, а державному підприємству обслуговування повітряного руху України, що не є стороною в процедурі закупівлі.

В Специфікації, окрім іншої інформації, скаржником зазначена назва ліцензійного програмного забезпечення із виразом «або еквівалент». Відповідний вираз «або еквівалент» не дає можливості замовнику належним чином ідентифікувати, яке саме ліцензійне програмне забезпечення пропонує надати скаржник.

До того ж, назва предмета закупівлі, яка зазначається учасником у тендерній пропозиції, буде перенесена до договору про закупівлю, який може бути укладений у разі перемоги. Оскільки предмет договору про закупівлю повинен бути конкретним, нечітке та не конкретне визначення недопустимо. Крім того, Додатком 2 до тендерної документації, яким встановлено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) встановлена наступна вимога: тендерна пропозиція учасника має містити чітке найменування запропонованої ліцензійної програмної продукції для можливості визначення технічним вимогам.

Враховуючи вищевикладене, замовник дійшов висновку, що скаржником не дотримана вимога, зазначена в Додатку 2 тендерної документації, а саме - пропозиція учасника має містити чітке найменування запропонованої ліцензійної програмної продукції для можливості визначення технічним вимогам, оскільки кожне найменування ліцензійного програмного забезпечення зазначено із виразом «або еквівалент».

Позиція Колегії: у складі тендерної пропозиції скаржника містяться, зокрема:

  1. форма «Тендерна пропозиція» (файл «№40 Додаток 4_ФОРМА ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ_УТОЧНЕННЯ.1.p7s.pdf»), в якій зазначено найменування товару:
  2. Windows Server 2022 Standard - 16 Core License Pack або еквівалент*;
  3. Windows Server 2022 - 1 User CAL або еквівалент*;
  4. Windows Server 2022 Remote Desktop Services - 1 User CAL або еквівалент*;
  5. технічна специфікація (файл «№39. Додаток 2. ТЕХНІЧНЕ СПЕЦІФІКАЦІЯ.1.p7s.pdf»), в якій зазначено найменування товару:
  6. Windows Server 2022 Standard - 16 Core License Pack або еквівалент*;
  7. Windows Server 2022 - 1 User CAL або еквівалент*;
  8. Windows Server 2022 Remote Desktop Services - 1 User CAL або еквівалент*.

Разом з тим, тендерна пропозиція скаржника не містить чітке найменування запропонованої ліцензійної програмної продукції для можливості визначення технічним вимогам.

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція скаржника була правомірно відхилена замовником з наведеної вище підстави, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, тендерна пропозиція скаржника була правомірно відхилена замовником з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішень уповноваженої особи від 14.07.2022 № 80, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги.

Коментар: Колегія погодилась з рішенням замовника щодо відхилення тендерної пропозиції учасника, оскільки учасником не було визначено в тендерній пропозиції чітку назву предмета закупівлі, зазначивши поряд з назвою предмета закупівлі вираз «або еквівалент». Тобто, учасником не було дотримано пункту 32 частини 1 статті 1 Закону, де зазначено, що тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

З огляду на вище наведене, учасники подаючи тендерну пропозицію повинні чітко, у відповідності до вимог тендерної документації зазначати назву предмета закупівлі, оскільки не виконання даної умови є підставою відхилення тендерної пропозиції.

#відхилення тендерної пропозиції#практика оскарження#предмет закупівлі#тендерна пропозиція

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard