Учасник надав підтвердження технічних характеристик, яке не відповідає умов тендерної документації: надаємо «24 години» чи відхиляємо? Думка АМКУ
Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) визначено, що замовник має надавати «24 години» на виправлення невідповідностей у документах та інформації, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, окрім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або інформації та / або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Водночас абзацом 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
То як віднайти цю тонку грань між невідповідністю та підставою для відхилення? Напевно це одна з найбільших колізій, яку ми маємо у чинному законодавстві з публічних закупівель, але однозначної відповіді на дане питання не віднайдемо.
Тож спробуємо зрозуміти позицію Органу оскарження на прикладі рішення від 17.11.2022 № 6798, оголошення № UA-2022-10-26-007583-a.
Вимога тендерної документації: пунктом 6.1 розділу III тендерної документації визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Додатком 3 тендерної документації визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копію паспорту якості або копію сертифікату якості на папір, який виданий на будь-яку попередню партію даної продукції виробником, із зазначенням усіх технічних показників та конкретного найменування паперу.
Позиція скаржника: у складі тендерної пропозиції ТОВ «К» наданий сертифікат якості продукції на папір «MAESTRO® standard+», який запропонований даним учасником для постачання за позицією №1 «Папір А4». Технічні характеристики паперу «MAESTRO® standard+», запропонованого до постачання ТОВ «К», не відповідають технічним вимогам, встановленим замовником за позицією № 1 «Папір А4» таблиці додатку 3 до тендерної документації, зокрема:
- за технічною характеристикою щільність аркуша замовником встановлене значення - не менше 80г/м2. В той же час, технічній характеристиці щільність (g/m 2) 3 паперу «MAESTRO® standard+», запропонованого до постачання ТОВ «К», відповідає значення 80,0+/- 3.0. Отже, як нижнє значення діапазону даної технічної характеристики в розмірі 77 г/м2 не відповідає вимозі замовника, якою значення показника встановлене не менше 80 г/м2;
- за технічною характеристикою товщина аркуша замовником встановлене значення - не менше 103 мк. В той же час, технічній характеристиці товщина (µm) паперу «MAESTRO® standard+», запропонованого до постачання ТОВ «К», відповідає значення 103 +/- 3 мк. Отже, як нижнє значення діапазону даної технічної характеристики в розмірі 100 мк не відповідає вимозі замовника, якою значення показника встановлене не менше 103 мк;
- за технічною характеристикою вміст вологи аркуша замовником встановлене значення - не більше 4-5%. В той же час, технічній характеристиці товщина (µm) паперу «MAESTRO® standard+», запропонованого до постачання ТОВ «К», відповідає значення 4,6 +/- 0.6%. Отже, як верхнє значення діапазону даної технічної характеристики в розмірі 5,2% не відповідає вимозі замовника, якою значення показника встановлене не більше 5%.
Таким чином, запропонований ТОВ «К» до постачання папір формату А4 не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі. Скаржник просить зобов'язати замовника відхилити тендерну пропозицію ТОВ «К» як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Позиція Органу оскарження: у складі тендерної пропозиції ТОВ «К» містяться тeхнiчнi параметри, зокрема:
- щільність, g/m²;ISO 536; 80 ± 3,0
- товщина, μm; ISO 534; 103 ± 3
- вологість абс, %; ISO 287; 4.6 ± 0,6,
що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи викладене, у замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця, визначені підпунктом 2 пункту 41 Особливостей.
Коментар: як бачимо зазначені переможцем у складі тендерної пропозиції технічні характеристики не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником, найменування товару, марки, моделі тощо, проте вони не відповідають вимогам замовника, які визначені у тендерній документації. Проте Орган оскарження визначив, що замовник мав відхилити його тендерну пропозицію, а не надати йому «24 години» на виправлення невідповідностей.
пов'язані статті
07 берез.
Типові дискримінаційні умови тендерної документації при встановленні кваліфікаційних критеріїв07 берез.
Загальний алгоритм здійснення публічних закупівель06 берез.
Дії замовника, якщо порушено строки під час проведення відкритих торгів05 берез.
Як реєстр документів допомагає у розгляді тендерних пропозицій учасників + приклад реєстру документів04 берез.
Протоколи уповноваженої особи, тендерні документації, проєкти договорів про закупівлю та інші закупівельні документи для проведення закупівель в 2025 році