Статті

Що АМКУ вважає на рахунок виправлення невідповідностей в різних ситуаціях

1
408

Особливостями у пункті 43 передбаченні положення у відповідності до яких замовник має право звернутися до учасника задля виправлення невідповідностей в інформації та документах, які поданні учасником в складі тендерної пропозиції. Зміст зазначеної норми не містить чіткості щодо документів та інформації, яка підлягає чи не підлягає виправленню, а саме тих документів, які стосуються вимог технічної специфікації та інших вимог визначених замовником у тендерній документації. І, як правило під час прийняття рішення щодо надання чи ненадання 24 годин на виправлення невідповідностей в інформації та документах замовники використовують практику органу оскарження для впевненості у своїх рішень.

Тому, у даному матеріалі наведемо окремі рішення Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – колегія), які стосуються виправлення невідповідностей та які в подальшому можуть стати у нагоді під час прийняття рішення замовником.

Із цього рішення колегії, вбачається, що замовником була встановлена вимоги на підтвердження технічних та якісних характеристик предмету закупівлі про надання інформації та документів, які стосується наявності в учасника грифу МОН, договорів або cертифікатів про передачу прав розробнику та  авторизаційного листа, та відсутність яких у складі тендерної пропозиції учасника підлягали наданню 24 годин на виправлення невідповідностей, проте відсутність інформації про виробника програмного забезпечення є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.

Аналізуючи наведене рішення колегії вбачається, що вимога про надання дозвільних документів була встановлена на підтвердження кваліфікаційних критеріїв щодо яких уже склалася стала практика та яка зводиться до того, що у разі відсутності або недоліків у документах/інформації на підтвердження кваліфікаційних критерії  замовник має надати 24 години на усунення невідповідностей. І логічним є питанням, а якщо така вимога щодо надання дозвільних документів встановлена у технічній частині тендерної документації? Згідно рішення колегії № 6428-р/пк-пз від 10.04.2024, оголошення закупівлі UA-2024-03-08-007262-a замовник також має право надати 24 години на усунення невідповідностей у разі відсутності декларації про відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці при роботі на висоті та дозволу Держпраці на проведення робіт підвищеної небезпеки.

Згідно останнього наведеного рішення АМКУ можна зробити декілька висновків про те, що:

  1. Замовником встановлена вимога про надання документів, які підтверджують якісні характеристики товару (сертифікат відповідності, сертифікат якості, паспорт якості або інші подібні документи, що підтверджують відповідність товару вимогам ….) саме постачальником та саме при постачанні товару, тому у разі відсутності таких документів надання 24 годин на усунення невідповідностей в інформації/ документах тендерної пропозиції учасника є неправомірним. Тому, замовнику слід звертати увагу на встановлену вимогу у тендерній документації та кого така вимога стосується, у наведеному рішення вимога була встановлена виключно для документів під час постачання, а не учасника під час подання тендерної пропозиції.
  2. Документи, які підтверджують якісні характеристики товару (сертифікат відповідності, сертифікат якості, паспорт якості або інші подібні документи, що підтверджують відповідність товару вимогам ….) не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, та відповідно замовник не має права звертатись до учасника на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо усунення невідповілностей в інформації/документів шляхом надання зазначених документів. Тому, комісією вкотре звертається увага, на те, що у разі відсутності документів, які підтверджують якісні характеристики товару (сертифікат відповідності, сертифікат якості, паспорт якості або інші подібні документи, що підтверджують відповідність товару вимогам ….) така невідповідність у тендерній пропозиції є підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника. 

Доречі, зручно шукати актуальні висновки ДАСУ та рішення Органу оскарження щодо будь-якої ситуації на Clarity App

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard