Статті

Поточний ремонт: коли застосовуються вартісні межі у 200 тис грн?

2
4917

Обираючи вид закупівлі замовник має керуватися вартісними межами, визначеними пунктами 10 та 11 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), не виключенням є й послуги з поточного ремонту. Послуги з поточного ремонту можуть стосуватися, як ремонту як обладнання, транспортних засобів, так і будівель, будинків споруд тощо. Відповідно замовник, аби не допустити поділу предмета закупівлі, має правильно визначити вид закупівлі. Тож у цьому матеріалі розберемо що є поточним ремонтом в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей та коли замовником застосовуються вартісні межі у 200 тис. грн.

Що таке поточний ремонт?

Міністерство регіонального розвитку та будівництва України листом від 15.07.2009 № 9/9-1056 «Щодо віднесення ремонтно-будівельних робіт до капітального чи поточного ремонту» надало роз’яснення, що таке поточний ремонт.

Поточний ремонт - це комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій і інженерного обладнання. Якщо будівля в цілому не підлягає капітальному ремонту, комплекс робіт поточного ремонту може враховувати окремі роботи, які класифікуються як такі, що відносяться до капітального ремонту (крім робіт, які передбачають заміну та модернізацію конструктивних елементів будівлі). Поточний ремонт повинен провадитись з періодичністю, що забезпечує ефективну експлуатацію будівлі або об'єкта з моменту завершення його будівництва (капітального ремонту) до моменту постановки на черговий капітальний ремонт (реконструкцію).

Визначення «поточний ремонт» також можна знайти в інших нормативних актами, до прикладу у Наказі Міністерства транспорту України від 30.03.1998 № 102 «Про затвердження Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту» поточний ремонт (ПР) - ремонт, який виконується для забезпечення або відновлення роботоздатності виробу і полягає в заміні і (або) відновленні окремих частин (може виконуватись заявочно або за результатами діагностування агрегатним, знеособленим та іншими методами).

Тобто, визначення «поточний ремонт» можна знайти в різних листах та / або нормативно–правових документах в залежності від об’єкту чи засобу щодо якого буде проводитися такий ремонт, разом з тим замовнику слід при визначенні предмета закупівлі керуватися визначеннями та нормами наведених у Законі з урахуванням Особливостей.

А які ж правила визначення предмета закупівлі «поточний ремонт»?

Чому потрібно замовнику враховувати дані правилами? Так, як це і є основою якою замовник керується з метою визначення виду закупівлі.

Положеннями Особливостей визначено, що предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.

Так, пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до пункту 21 частини 1 статті 1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.

Згідно з наказом Мінекономіки 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04.06.2014 № 163, та / або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301.

Тобто, підсумовуючи норми, які регулюють порядок визначення предмету закупівлі, послуги з поточного ремонту визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури.

Більше того, після останніх змін внесених до Особливостей, які набрали чинність 25.02.2023 законодавець конкретизував положення пункту 10 Особливостей, яким визначено, що замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та / або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених особливостями.

Аналогічну конкретизацію щодо визначення предмету закупівлі «поточний ремонт» замовник має застосовувати і до закупівель визначених у пунктах 11 та 13 Особливостей. Так як, у змісті пункту 10 Особливостей законодавець визначив, що «окрім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708», і який далі по тексту Особливостей використовується та читається як «послуги з поточного ремонту».

Тому, з аналізу положень Особливостей вбачається, що вартісні межі визначенні у пунктах 10 та 11 Особливостей, а саме вартість предмета закупівель на рік яких не перевищує 200 тис. грн або становить чи перевищує 200 тис. грн застосовуються замовником для послуг з поточного ремонту предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.

А як визначити предмет та вартісні межі для закупівлі поточного ремонту для транспортних засобів, техніки чи іншого обладнання?

Нагадаємо, що згідно визначення наведеного у пункті 21 частини 1 статті 1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.

Таким чином, у разі необхідності замовнику провести закупівлю поточного ремонту транспортних засобів, техніки чи іншого обладнання такий поточний ремонт буде визначатися як «послуга» із застосуванням вартісних меж у 100 тис. грн.

Підсумки

Вартісні межі у 200 тис. грн застосовуються замовниками при здійсненні закупівель послуг з поточного ремонту будинків, будівель, споруд або лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури.

У разі закупівлі поточного ремонту транспортних засобів, техніки чи іншого обладнання такий поточний ремонт буде визначатися як «послуга» із застосуванням вартісних меж у 100 тис. грн.

#вартісні межі#відкриті торги#допорогові закупівлі#закупівля робіт#предмет закупівлі

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard