Статті

(Не)обов’язок внесення змін до ТД замовником внаслідок вимоги учасника

0
137

Замовник «Сонечко» отримав вимогувід учасника «Зірочка» і задається запитанням:чи зобов’язаний він вносити зміни до тендерної документації у відповідь на вимогу учасника? Розберемо це запитання разом.

Частина 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)надає можливістьфізичній / юридичній особі не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та / або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Натомість замовник повинен протягом 3 робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.

В свою чергу у відповідності до частини 2 статті 24 Закону замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме:

  • зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень. У хронологічному порядку відображаються зміни до тендерної документації та кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який був визначений відповідно до кожної із змін до тендерної документації;
  • зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та / або вимог до предмета закупівлі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення.

З огляду на вищевикладені норми Закону можна зробити висновок, що Закон зобов’язує замовника виключно надати роз’яснення на такі звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель у відповідності до статті 10 Закону, однак жодна із цих норм не зобов’язує замовника на вимогу учасника вносити зміни до тендерної документації. Тобто замовник у випадку вимоги від учасника про внесення змін до тендерної документації може відповісти, що він не погоджується із вимогами учасника і такі дії замовника є цілком правомірними.

Натомість змусити замовника внести зміни до тендерної документації може Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія).

Водночас якої позиції щодо цього питання дотримується Колегія поглянемо далі.

Рішення №28189-р/пк-пз від 22.12.2021, оголошення № UA-2021-11-29-012502-c

Позиція скаржника: скаржник повідомляє про порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі, зокрема, в частині встановлення дискримінаційних умов тендерної документації та в частині незадоволення вимоги скаржника за лотом № 1 та просить, зокрема, зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації.

Скаржник зазначає, що у закупівлі вже була подана вимога № UA-2021-11-29-012502-c.c2, проте замовник її не задовільнив без належної аргументації.

Замовник у відповіді на вимогу № UA-2021-11-29-012502-c.c2 вказує наступне: «Враховуючи те, що замовник у своїй діяльності передбачає здійснення будь-якої діяльності із бережним ставленням до навколишнього середовища та збереження довкілля».

Позиція замовника: замовник не надав пояснення по суті скарги.

Позиція Колегії: відповідно до пунктів 3-4 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме:

3) зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень.

У хронологічному порядку відображаються зміни до тендерної документації та кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який був визначений відповідно до кожної із змін до тендерної документації;

4) зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення.

Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу 04.12.2021 було оприлюднено вимогу про усунення порушення за № UA-2021-11-29012502-c.c2 щодо «Пунктів 3 Додатків №1, №2, №3 до документації – «учасник здійснює спорожнення контейнерів і перевезення ТПВ за допомогою спеціальних транспортних засобів (сміттєвозів класу не гірше Євро-5 в кількості не менше 4-х транспортних засобів)».

Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу замовником 06.12.2021 надано роз'яснення стосовно наведених вище вимог. Разом з тим, Законом не передбачено обов’язку замовника вносити зміни до тендерної документації саме у відповідь на вимогу учасників.

Враховуючи наведене, замовник не порушив вимоги Закону в цій частині, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.

Коментар: як бачимо, Колегіявизначила, що оскільки замовникнадав роз’яснення у відповідь на вимогу учасника, томунорми Закону в цій частині дотримані. Натомість жодна норма Закону не зобов’язує вносити зміни до тендерної документації у відповідь на вимогу учасника.

#відкриті торги#практика оскарження#тендерна документація#учасник закупівлі

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard