Статті

Інтерв’ю щодо закупівлі природного газу на перший квартал 2023 року із представником Нафтогаз Трейдинг

0
243

19.07.2022 прийнято постанову Кабміну про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу щодо особливостей постачання природного газу виробникам теплової енергії та бюджетним установам № 812 (далі – Положення), набрання чинності якої відбулося 01.09.2022. Розібратися із особливостями застосування та виконання Положення нам допоможе начальник Департаменту по роботі з бюджетними організаціями ТОВ «Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг”» Ігор Савельєв.

Ігоре Володимировичу, вітаю! На ТОВ «Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг”» покладено спеціальні обов'язки щодо забезпечення постачання природного газу споживачам, що є бюджетними установами відповідно до Бюджетного кодексу України, закладам охорони здоров'я державної власності (казенні підприємства та / або державні установи тощо), закладам охорони здоров'я комунальної власності (комунальні некомерційні підприємства та / або комунальні установи, та / або спільні комунальні підприємства тощо) (далі - бюджетні установи) на умовах, передбачених пунктом 6 Положення. У «Інтерв’ю з представником НКРЕКП щодо закупівлі природного газу у з Нафтогаз Трейдинг» ми розібрали, хто має право на укладання договорів з ТОВ «Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг”» для забезпечення потреби у природному газі на опалювальний сезон 2022-2023 рр.

Так, пунктом 6 Положення визначається, що ТОВ «Газопостачальна компанія Нафтогаз Трейдинг» постачає з 01.09.2022 по 31.03.2023 (включно) природний газ бюджетним установам на умовах договору постачання, укладеного з цим товариством на період до 31.12.2022, за ціною, що становить 16 390 грн з урахуванням податку на додану вартість за 1 000 куб. метрів газу (без урахування тарифу на послуги з транспортування природного газу для точки виходу та коефіцієнта, який застосовується у разі замовлення потужності на добу наперед).

Тобто формулювання «на умовах договору постачання, укладеного з цим товариством на період до 31.12.2022» передбачає укладення договорів бюджетних установ з ТОВ «Газопостачальна компанія Нафтогаз Трейдинг» саме на період до 31.12.2022, тоді яким чином та на підставі чого бюджетні установи отримуватимуть природний газ у період з 01.01.2023 до 31.03.2023?

  • Доброго дня! Дане формулювання говорить про те, що умови нового договору про постачання природного газу, який буде укладатися з бюджетними установами, мають відповідати примірному договору постачання природного газу бюджетним установам та організаціям, який погоджено рішенням правління НАК «Нафтогаз України» відповідно до розпорядження Кабміну «Деякі питання діяльності акціонерного товариства “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України”» від 11.10.2021 № 1234-р (далі – Примірний договір) з урахуванням вимог Положення.

Більшість замовників мають діючий договір про постачання природного з ТОВ «Газопостачальна компанія Нафтогаз Трейдинг», який укладено ще у 2021 році, а частиною 1 статті 12-1 Закону України «Про ринок природного газу» визначено, що договір постачання природного газу споживачам, що є бюджетними установами відповідно до Бюджетного кодексу України, закладами охорони здоров'я державної власності (казенні підприємства та / або державні установи тощо), закладами охорони здоров'я комунальної власності (комунальні некомерційні підприємства та / або комунальні установи, та / або спільні комунальні підприємства тощо), не може діяти більше ніж до кінця календарного року, наступного за роком, в якому його укладено.

Відповідно для отримання природного газу від ТОВ «Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг”» з 01.01.2023 до 31.03.2023 замовник має укласти новий договір з ТОВ «Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг”» саме на період до 31.12.2022, що є неможливим з огляду Бюджетного кодексу України, так як бюджетні зобов’язання вже зареєстровані за діючим договором, укладеним ще у 2021 році. Тож як діяти бюджетним установам у такій ситуації?

  • З бюджетними установами будуть укладені нові договори про постачання природного газу зі строком дії з 01.01.2023 до 31.03.2023 рр. Важливо здійснити відповідне укладання таких договорів заздалегідь, а саме до 31.12.2022 для безперебійного постачання природного газу. Тому ми вже завершуємо приведення у відповідність до Положення Примірний договір та найближчим часом опублікуємо його для загального доступу на офіційному сайті ТОВ «Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг”». Крім цього, бюджетні установи мають здійснювати закупівлю природного газу з урахування вимог Закону України «Про публічні закупівлі», тому кожен замовник вже має визначити свою потребу на період до 31.03.2023, обрати відповідний конкурентний вид закупівлі та розпочати її проведення.

25.08.2022 на офіційному сайті ТОВ «Газопостачальна компанія Нафтогаз Трейдинг» було оприлюднено новину щодо алгоритму дій бюджетних установ для укладання відповідних договорів про постачання природного газу. Враховуючи інформацію зазначену у новині випливає, що ТОВ «Газопостачальна компанія Нафтогаз Трейдинг» не планує приймати участь у конкурентних закупівлях (спрощених закупівлях або відкритих торгах). Чи дійсно це так?

  • Так, орієнтовна кількість бюджетних установ, з якими на сьогодні працює ТОВ «Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг”», - 8 000, відповідно, взяти участь у всіх закупівлях, які будуть оголошувати бюджетні установи, ми не маємо можливості.

 Чи є окремі вимоги до договору, який в майбутньому має укладатися між бюджетною установою та ТОВ «Газопостачальна компанія Нафтогаз Трейдинг»?

  • Як я зазначав до цього, кількість бюджетних установ на сьогодні складає 8 000, на опалювальний сезон 2022-2023 рр. їх може стати ще більше, тому задля полегшення роботи бюджетних установ, працівників ТОВ «Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг”» та враховуючи наявність погодженого Примірного договору, ми маємо використовувати Примірний договір з урахуванням вимог Положення. Відповідно бюджетні установи під час проведення конкурентних закупівель природного газу на період з 01.01.2023 до 31.03.2022 рр. мають використовувати саме Примірний договір, який найближчим часом разом із алгоритмом дій бюджетних установ буде оприлюднено на нашому офіційному сайті.

Враховуючи, що здійснювати закупівлю природного газу бюджетні установи мають враховуючи Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та у конкурентний спосіб шляхом проведення спрощеної закупівлі або відкритих торгів, які скоріш за все не відбудуться, адже за ціною 16 390 грн готовий постачати виключно ТОВ «Газопостачальна компанія Нафтогаз Трейдинг», замовники будуть застосовувати виключення визначені пунктом 1 частини 7 статті 3 Закону або пункт 1 частини 2 статті 40 Закону. Тобто замовники вимагатимуть документи, які будуть передбачені оголошеннями про проведення спрощеної закупівлі або тендерними документаціями. Більше того, у разі проведення переговорної процедури закупівлі замовник буде вимагати документи щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, а саме:

  • витяг або довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення про те, що відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (пункт 2 частини 1 статті 17 Закону);
  • витяг або довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення  про те, що службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією (пункт 3 частини 1 статті 17 Закону);
  • повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває (пункт 5 частини 1 статті 17 Закону);
  • повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває (пункт 6 частини 1 статті 17 Закону);
  • довідку в довільній формі або гарантійний лист  про те, що тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який не є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та / або з уповноваженою особою (особами), та / або з керівником замовника (пункт 7 частини 1 статті 17 Закону);
  • інформаційний лист наданий міжрегіональним управліннями Міністерства юстиції України або Міністерством юстиції України про те, що переможець процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедур (пункт 8 частини 1 статті 17 Закону);
  • витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань,    в який містить інформацію про те, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань наявна інформація про переможця, передбачена пунктом 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (крім нерезидентів) (пункт 9 частини 1 статті 17 Закону);
  • антикорупційну програму та документ про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми (лише якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)) (пункт 10 частини 1 статті 17 Закону);
  • повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі / фізичну особу, яка є учасником до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває (пункт 12 частини 1 статті 17 Закону);
  • довідку про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), видану уповноваженим на це органом, що діє станом на дату  подання документа (пункт 13 частини 1 статті 17 Закону). У випадку наявності в довідці інформації про заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) необхідно надати документи щодо розстрочення,  відстрочення грошового зобов’язання чи податкового боргу згідно чинного законодавства;
  • довідку в довільній формі про те, що між ним і замовником не було укладено договору про закупівлю за яким  переможець процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору (частина 2 статті 17 Закону)

або

учасник переговорної процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині 2 статті 17 Закону, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього він повинен довести, що сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків (частина 2 статті 17 Закону).

Чи готове ТОВ «Газопостачальна компанія Нафтогаз Трейдинг» надавати необхідні документи бюджетним установам відповідно до їх запиту?

  • Звичайно, ми виконуватимемо усі вимоги чинного законодавства України, відповідно за необхідності та наявності відповідного запиту ми підготуємо документи, які потрібні для проведення публічних закупівель бюджетними установами без порушень.

Дякую за приділений час та ґрунтовні відповіді!

#закупівлі на наступний рік#закупівля газу#закупівля комунальних послуг#спеціальні закупівлі

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard