Статті

Цікава практика АМКУ та ДАСУ щодо розгляду тендерних пропозиції при закупівлі послуг з технічного обслуговування або ремонту автомобілів

2
642

Важливим етапом під час проведення процедури закупівлі у не залежності від предмету такої закупівлі є розгляд тендерних пропозицій на відповідність вимогам, які встановленні у тендерній документації. Звичайно, складність у цій нелегкій справі додає предмет закупівлі, так як в залежності від предмету замовником встановлюються певні вимоги як до учасника так і до предмету закупівлі, і відповідно в подальшому замовнику приходиться розглядати тендерні пропозиції на їх відповідність зазначеним вимогам у тендерній документації.

Неправильний розгляд тендерної пропозицій має свої наслідки від оскарження рішень замовника по закупівлі до адміністративної відповідальності уповноваженої особи за (не)відхилення пропозиції, яка (не)підлягала відхиленню та вимог перевіряючих ДАСУ про розірвання договору про закупівлю. Тому, щоб зрозуміти як мінімізувати порушення під час розгляду тендерних пропозицій під час здійснення закупівлі такого предмету як послуги з технічного обслуговування або ремонту автомобіля звернемося до рішень Органу оскарження та висновків ДАСУ.

У даному матеріалі проаналізуємо окремі рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – комісія), та висновки ДАСУ для того, щоб зрозуміти які невідповідності у поданій тендерній пропозиції учасника є підставою для відхилення такої тендерної пропозиції, а у яких випадках є підставою для надання учаснику 24 годин на виправлення невідповідностей.

Відсутність зазначених каталожний номер та найменування виробника запчастини, яка буде використовуватися при ремонті автомобілів у тендерній пропозиції (ціновій пропозиції)

Рішення комісії №10480-р/пк-пз від 12.07.2023, оголошення UA-2023-06-02-012742-a.

Підстава відхилення тендерної пропозиції скаржника: під час розгляду документів тендерної пропозиції були виявлені помилки, що стосуються технічної характеристики предмета закупівлі. На виконання вимог розділу III Додатку 1 до тендерної документації, учаснику необхідно надати тендерну пропозицію відповідно до Додатку 4 тендерної документації. При заповненні даних тендерної пропозиції необхідно було зазначити каталожний номер та найменування виробника запчастини, яка буде використовуватися при ремонтуванні автомобілів. Дана вимога необхідна для ідентифікації запасних частин при наданні послуг з ремонту автомобілів.

На окремі позиції та позиції 1 автомобіля 14. Honda Accord, 2003 р.в., JHMCL75203C218193 - відсутній каталожний номер лівої фари. Також, невірно зазначені каталожні номери запропонованих запчастин позиція 7 автомобіля 9. Renault Duster, 2017 р.в., VF1HSRADF58678579; позиція 10 автомобіля 7. Skoda Octavia, 2004 р.в., TMBHL11U54B012656; позиції 52, 53 автомобіля 10 Renault Dokker, 2015 р.в., VF18SRBW454270740; позиція 2 автомобіля 11. Volkswagen Passat, 2004 р.в., WVWZZZ3BZ5P034638; позиція 1 автомобіля 12.Volkswagen Bora, 2004 р.в., WVWZZZ1JZ5W027852. Зазначені невідповідності є такі, що не відповідають технічній специфікації предмета закупівлі в частині найменування товару, моделі тощо.

Позиція комісії: відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником у цій тендерній документації, а саме:

  • інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у Додатках № 1 та Додатку № 3 до тендерної документації;
  • тендерної пропозиції (згідно з Додатком № 4 до тендерної документації).

Додаток 3 тендерної документації містить технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:

Renault Dokker, 2015 р.в., VF18SRBW454270740. (Заміна трубки зливної 1, заміна прокладки картера 1, заміна прокладки клапанной кришки 1, заміна прокладки колектора 2, заміна к-ту ремня привідного 1, заміна циліндру зчеплення……… )

Додаток 4 тендерної документації містить форму тендерної пропозиції, яка містить наступну інформацію: № з/п найменування послуги, орієнтовна ціна за запчастини, грн., орієнтовна вартість послуги, грн, вартість однієї послуги (операції) з урахуванням зап.частин, грн. (з ПДВ ), кількість послуг (операцій), орієнтовна загальна вартість послуг з урахуванням зап.частин, матеріалів грн. (з ПДВ), каталожний номер та найменування виробника запчастини*

*Каталожний номер зазначається для ідентифікації автозапчастин при наданні послуг з ремонту авто.

У складі тендерної пропозиції скаржника міститься: - форма тендерної пропозиції від 09.06.2023 №23_23.М.5: (5.тендерна пропозиція.pdf). Разом з тим, у наданій скаржником формі тендерної пропозиції відсутня інформація про каталожні номери та найменування виробника запчастини за всіма запропонованими позиціями.

Комісією листом від 06.07.2023 № 20-29/12-970-пз було розміщено запит про надання інформації скаржника, Разом з тим, наданими Скаржником документами не спростовано інформацію, зазначену в протоколі, зокрема в частині «заміни скла передньої правої двері  Renault Dokker, 2015 р.в., VF18SRBW454270740».

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція скаржника була правомірно відхилена замовником з наведеної вище підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.

Коментар: відсутня інформація про каталожний номер та найменування виробника запчастин є досить поширеною вимогою тендерної документації  і у разі відсутності такої інформації в складі тендерної пропозиції учасника замовник замовника має відхилити таку пропозиції відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, підтвердженням є окрім описаного вище рішення, рішення комісії № 6365-р/пк-пз від 11.05.2023.

Відсутність довідки в довільній формі про надання гарантії на надані послуги

Рішення комісії № 8018-р/пк-пз від 05.06.2023, оголошення UA-2023-05-04-008446-a.

Короткий опис скарги: замовник визначив переможця процедури закупівлі учасника ПрАТ «В». Скаржник не погоджується з рішенням замовника про визначення переможця процедури закупівлі та подав скаргу до комісії. Скаржник зазначає, що відповідно до вимог тендерної документації учасниками надається довідка в довільній формі про надання гарантії на надані послуги. На виконання даного пункту в складі тендерної пропозиції переможця дана довідка відсутня, хоча вона вимагалась окремим пунктом тендерної документації.

Позиція комісії: у складі тендерної пропозиції переможця містяться, зокрема: - технічна специфікація за формою додатку 1 Документації (файл «Технічна специфікація (1).pdf»), в якій зазначено, зокрема, що гарантія на надані послуги / роботи, запасні частини та комплектуючі з моменту підписання уповноваженими представниками сторін акту здачі-приймання наданих послуг має діяти не менше 12 місяців. Виконавець після надання послуг з поточного ремонту компресорів ПКСД-5,25 повинен надати замовнику гарантійний талон з зазначенням гарантійного терміну експлуатації відремонтованого обладнання; - гарантійний лист (файл «Гарантійний лист (3).pdf»), яким переможець дає гарантію на запасні частини та комплектуючі.

Разом з тим, у складі тендерної пропозиції переможця відсутня довідка в довільній формі про надання гарантії на надані послуги.

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент початку проведення процедури закупівлі) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.

Враховуючи викладене, у замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця, визначені підпунктом 2 пункту 41 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент початку проведення процедури закупівлі).

Відсутність інформації та документів про перелік автомобілів замовника та перелік послуг щодо їх обслуговування.

Рішення комісії № 7285 -р/пк-пз від 24.05.2023, оголошення UA-2023-04-20-005052-a.

Короткий опис скарги: замовник визнав переможця закупівлі ТОВ «П». Скаржник не погоджується з рішенням замовника про визначення переможця процедури закупівлі та подав скаргу до комісії. Додаток 2 тендерної документації на вкладці «Перелік послуг» містить, у тому числі, перелік автомобілів замовника та перелік послуг щодо їх обслуговування. У складі тендерної пропозиції ТОВ «П» взагалі відсутня інформація стосовно зазначеного переліку. Таким чином, ТОВ «П» не надало інформації та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.

Позиція комісії: відповідно до додатку 2 тендерної документації (файл «Додаток № 2.xlsx») на листі з назвою «Перелік послуг» зазначено, зокрема: марка авто перелік послуг Технічне обслуговування (заміна моторного мастила; та фільтрів) Заміна мастила в КПП Заміна охолоджувальної рідини Заміна рідини гідропідсилювача Заміна гальмівної рідини Шиномонтаж Легкий ремонт шин Розвал-сходження Діагностика,заправка системи кондиціонування фреоном Заміна шайби маслозливної пробки.

У складі тендерної пропозиції переможця міститься форма «ПРОПОЗИЦІЯ», у якій зазначено, зокрема: «Ми, Товариство з обмеженою відповідальністю "П", надаємо свою пропозицію щодо участі у торгах на закупівлю послуг з технічного обслуговування транспортних засобів (ДК 021:2015: код 50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання). Вивчивши тендерну документацію та технічні вимоги (надалі ТВ), на виконання зазначеного вище, ми, уповноважені на підписання Договору, маємо можливість та погоджуємося виконати вимоги Замовника та Договору па умовах, зазначених у цій пропозиції».

Разом з тим, у складі тендерної пропозиції переможця відсутні інформація та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, зокрема, щодо відповідності переліку послуг та їх характеристик, які містяться в додатку 2 тендерної документації.

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.

Враховуючи викладене, у замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця, визначені підпунктом 2 пункту 41 Особливостей. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, тендерна пропозиція переможця мала бути відхилена на підставі вимог пункту 41 Особливостей.

Відхилення тендерної пропозиції учасника на підставі інформації із сайту гугл карти https://www.google.com.ua/maps щодо розміщення СТО учасника.

Рішення комісії № 5935-р/пк-пз від 04.05.2023, оголошення UA-2023-04-05-000139-a.

Короткий опис скарги: Відповідно до протоколу від 19.04.2023 № 25/1 підставою відхилення тендерної пропозиції скаржника було наступне: «При розгляді пропозиції ТОВ «А» були виявлені невідповідності тендерної пропозиції вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме: - відповідно до вимог пункту 1 частини II Додатку 3 «Технічна специфікація до предмета закупівлі» до тендерної документації  «Для скорочення експлуатаційних витрат СТО повинна розміщуватися на відстані надання послуг - не більше 15 км. від місцезнаходження автомобілів Замовника (Київська обл., с. Ш_, вул. П_, 1) та мати зручні прямолінійні під’їзди».

Згідно інформації з сайту гугл карти https://www.google.com.ua/maps СТО Учасника знаходиться на відстані 16,7 км, що не відповідає технічним вимогам документації. Враховуючи викладене, пропозиція ТОВ «А» не відповідає умовам тендерної документації.

Скаржник зазначає, що з документів, наданих скаржником у складі тендерної пропозиції на виконання вимог замовника, в т.ч. договору оренди приміщень від 05.05.2022, вбачається що СТО скаржника знаходяться за адресою: м. К_, вул. А_, буд. 1Б. Застосовуючи сервіс Google Maps при побудові маршруту відстань між місцезнаходженням автомобілів замовника та СТО складає 14,8 км (посилання на маршрут: https://goo.gl/maps/7NKeB9WS9aqRMAWv7): тендерна документація замовника не містить будь - яких вимог та інструкцій яким способом, за якою методикою та за допомогою яких програмно-інформаційних систем здійснювати вимірювання відстані. При цьому не визначено чи ця відстань є у прямому вимірюванні або у вимірюванні можливими шляхами сполучення (автодорогами). У разі прокладення прямого пішого маршруту за допомогою сервісу Google Maps від місцезнаходження автомобілів замовника (Київська обл., с. Ш_, вул. П_, 1) до СТО скаржника (м. К, вул. А_, буд. 1Б) відстань складає 14,4 км, а прямолінійне вимірювання відстані на карті становить 10,51 км. Посилання на прокладений маршрут: https://goo.gl/maps/az8vsqCtfQttmYxt7. Керуючись такими розрахунками, ТОВ «А» було прийнято рішення щодо участі у закупівлі замовника. Також зазначаємо, що при підготовці та поданні документів пропозиції були дотримані всі вимоги замовника.

Позиція комісії: відповідно до частини ІІ тендерної документації перелік документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції: Документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі:

  • документ за формою Додатка 2 «Інформація про предмет закупівлі» до цієї документації надається за підписом керівника або уповноваженої особи учасника та скріплюється печаткою (у разі її використання), що містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики, встановлені Замовником і визначені в Додатку 3 до цієї документації;
  • довідку в довільній формі із зазначенням місцезнаходження приміщень станції технічного обслуговування (СТО) та планом-схемою проїзду;
  • додаток 3 тендерної документації містить технічні вимоги до СТО (станції технічного обслуговування), щодо обслуговування автомобілів Замовника, зокрема: Для скорочення експлуатаційних витрат СТО повинна розміщуватися на відстані надання послуг - не більше 15 км. від місцезнаходження автомобілів Замовника (Київська обл.. с. Шевченкове. вул. Прип'ятська. 1) та мати зручні прямолінійні під'їзди (надати довідку із планом-схемою проїзду, а також копію документа, що підтверджує місцезнаходження приміщень СТО та складу запасних частин Учасника (копія свідоцтва про право власності приміщень або копія договору оренди приміщень). За таких умов, Документація не містила окремих вимог щодо необхідності підтвердження розташування СТО та надання плану-схеми проїзду саме з веб-сайту https://www.google.com.ua/maps.

У складі тендерної пропозиції Скаржника міститься, зокрема:

  • довідка про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій цією довідкою ТОВ «А», …………
  • гарантійний лист про надання послуг за однією адресою та відповідно до Додатку 2 до тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі» ТОВ «А» ….
  • довідка із зазначенням місцезнаходження приміщень станції технічного обслуговування та планом-схемою проїзду цією довідкою ТОВ «А» …

Замовник не довів, що СТО скаржника розміщується на відстані надання послуг більше 15 км. від місцезнаходження автомобілів замовника (Київська обл.. с. Ш_. вул. П_). Враховуючи наведене, тендерна пропозиція скаржника була неправомірно відхилена замовником з наведеної вище підстави. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, тендерна пропозиція скаржника була неправомірно відхилена замовником з підстав, наведених у протоколі. Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію скаржника з підстав, наведених у протоколі, замовник порушив вимоги пункту 41 Особливостей.

Коментар автора: вимоги щодо відстані місця розміщення СТО є умовою тендерної документації, яка за окремими рішення комісії АМКУ визначена як «дискримінаційною», тому не рекомендуємо встановлювати такі вимоги у тендерній документації при закупівлі послуг з технічного обслуговування або ремонту автомобіля. І окрім того, як вбачається з наведеного рішення комісії перевірити та підтвердити таку вимогу замовнику є досить складно, що додатково підтверджується рішенням комісії  №3199-р/пк-пз від 15.03.2023

Відсутній гарантійний лист на виконані роботи, використані матеріали та запасні запчастини щодо гарантії якості та гарантія строку експлуатації.

Рішення комісії №5653-р/пк-пз від 01.05.2023, оголошення UA-2023-03-30-003222-a.

Короткий опис скарги: скаржник не погоджується з рішенням замовника про визначення переможця процедури закупівлі, виходячи з наступного. У складі тендерної пропозиції переможця не надано гарантійний лист про те, що на запчастини буде надаватися гарантія якості та гарантія строку експлуатації: на виконані роботи - не менше 14 днів (у разі неякісного виконання робіт виконавець зобов’язується усунути недоліки за власний рахунок), на запасні частини - не менше строку визначеного їх виробником (в разі виявлення недоліків - заміна та усунення їх за рахунок учасника).

Позиція комісії: у складі тендерної пропозиції переможця відсутній гарантійний лист про те, що на виконані роботи, використані матеріали та запасні запчастини повинна надаватися гарантія якості та гарантія строку експлуатації: на виконані роботи - не менше 14 днів (у разі неякісного виконання робіт виконавець зобов’язується усунути недоліки за власний рахунок), на запасні частини - не менше строку визначеного їх виробником (в разі виявлення недоліків – заміна та усунення їх за рахунок кчасника).

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей. Враховуючи наведене, у замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця, визначені абзацом 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей.

Відсутні документи на право власності або оренди території СТО

Рішення комісії №4749-р/пк-пз від 13.04.2023, оголошення UA-2023-03-17-001279-a.

Короткий опис скарги: скаржник не погоджується з рішенням замовника про відхилення його тендерної пропозиції. Скаржник зазначає, що документ, що не був доданий до тендерної пропозиції - право власності або оренди території СТО, ніяк не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується скаржником в його тендерної пропозиції, а навпаки є документом, що підпадає під пункт 40 Особливостей. Тож замовник, мав розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.

Позиція комісії: відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником; замовником зазначаються вимоги до предмета закупівлі згідно з частиною 2 статті 22 Закону.

Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги замовника до предмета закупівлі наведено у додатку 4 тендерної документації. Додаток 4 тендерної документації містить Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (технічне завдання), зокрема:

3. Обладнання учасника, що використовується для ремонту екскаваторів повинно відповідати встановленим стандартам та нормам допуску, що діють в Україні та відповідати критеріям атестації в державній метрологічній системі. - наявність території власної або орендованої (надати документи на право власності або оренди території СТО).

Разом з тим, у складі тендерної пропозиції скаржника відсутні документи на право власності або оренди території СТО. Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 40 Особливостей. Враховуючи викладене, замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону.

Щодо відсутності в учасника щонайменше двох фахівців та документів, що засвідчують кваліфікацію фахівців

Рішення комісії №5656-р/пк-пз від 01.05.2023, оголошення UA-2023-03-17-007021-a

Позиція комісії: слід зазначити, що тендерна документація передбачає необхідність залучення до надання послуг за предметом закупівлі щонайменше двох фахівців. Разом з тим, у складі тендерної пропозиції переможця відсутня довідка / лист із зазначенням переліку щонайменше двох фахівців, які будуть залучені для надання послуг. Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 40 Особливостей.

У складі тендерної пропозиції переможця відсутні документи, що засвідчують кваліфікацію фахівців (вказаних в довідці / листі відповідно до п.1.1), які буде залучені для надання послуг (диплом та / або сертифікати, та т/ або свідоцтва, та / або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків, тощо від офіційного виробника Iveco). Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, замовник оприлюднив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Учасник не виправив невідповідності згідно отриманої вимоги про усунення невідповідності в цій частині, тому у замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені абзацом 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей.

Коментар: у наведеному рішенні є інший цікавий момент, який стосується перекладу документу, що надається учасником.

Відповідно до пункту 11 розділу І тендерної документації мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова. Допускається подання документів у складі тендерної пропозиції іншою ніж українська мова з обов’язковим наданням перекладу таких документів на українську мову (подання перекладу свіфт-повідомлення банку гаранта не є обов’язковим). Переклад документів повинен бути завірений, організацією, яка здійснювала переклад. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Відповідальність за достовірність перекладу несе учасник.

Дана вимога не відноситься до власних назв та / або загальноприйнятих визначень, термінів, малюнків, креслень тощо.

Відповідно до пункту 3 розділу ІІІ тендерної документації замовником встановлюються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавства відповідно до додатку 1 цієї тендерної документації. Додаток 1 тендерної документації містить кваліфікаційні критерії та інші вимоги до учасників закупівель, критерії оцінки відповідності учасників закупівель встановленим критеріям та вимогам. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження інформації щодо працівників відповідної кваліфікації надати:

1.1. довідку / лист в довільній формі за підписом керівника учасника або уповноваженої особи із зазначенням переліку фахівців, які будуть залучені для надання послуг;

1.2. скан-копії підтверджуючих документів що засвідчують кваліфікацію фахівців (вказаних в довідці / листі відповідно до п.1.1), які буде залучені для надання послуг (диплом та / або сертифікати, та / або свідоцтва, та / або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів / заліків, тощо від офіційного виробника Iveco).

У складі тендерної пропозиції переможця містився: лист щодо наявності працівників ПП «У» на вимогу викладену замовником у тендерній документації інформує про наявність необхідної кількості спеціалістів які будуть задіяні до виконання умов за договором, зокрема з необхідною освітою від виробника IVECO буде задіяний: Механікелектрик. Також у складі тендерної пропозиції переможця завантажено наступні файли, зокрема: «Курс навчання 1 Iveco Academy.jpg» Історія навчання Iveco - Web Academy.pd, «Курс навчання 2 Iveco Academy.jpg», у яких містяться фото з екрану, де зазначено, зокрема (мова оригіналу):

«История обучения; Курс "Виртуальный класс"; Смешанный курс; Zinchenko Mykola IVECO. Аудиторный учебный курс; Курс "Виртуальный класс". Код UAT-UA-CNGL20VCR; Сессия 2001. Название Daily CNG - virtual classroom; Конечная дата занятий июн 26, 2020; Оценка до проведения обучения Нет; Оценка после проведения обучения 70/100; Зачет +. Учебные часы 0; Учебные дни 0,2».

Комісія у своєму рішення вказала: щодо надання перекладу зазначених фото з екрану. Слід зазначити, що відповідно до умов тендерної документації вимога щодо надання перекладу документів не відноситься, зокрема до власних назв та / або загальноприйнятих визначень, термінів, малюнків, креслень тощо. Враховуючи наведене, відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.

Практика моніторингів перевіряючих ДАСУ

Якщо розглядати практику моніторингів ДАСУ та порівнювати її із рішеннями та позиціями АМКУ, то можна зробити висновок, що такі рішення та висновки по схожих помилках замовників можуть суттєво різнитися в рекомендаціях щодо дій замовника, що звичайно ставить замовника в нелегку ситуацію. У даному матеріалі наведемо окремі такі висновки та прокоментуємо які ж все ж такі дії доцільніше вчиняти замовнику.

Моніторинг UA-M-2023-05-29-000033, оголошення UA-2023-03-10-001358-a

Витяг із висновку: відповідно до підпункту 1 пункту 1 розділу 2 Додатка 2 до тендерної документації учасник повинен надати довідку про наявність в учасника електронної техніки (комп’ютери, принтери), а також належного програмного забезпечення (назва, версія) для підбору запасних частин на транспортні засоби зазначені відповідно пункту 1 Додатка 3 до тендерної документації, а також надати сертифікат або ліцензійний договір що підтверджує можливість використання програмного забезпечення.

Так, учасником ТОВ «Г» у складі тендерної пропозиції надано довідку про від 15.03.2023 № 14, в якій зазначено, в тому числі про наявність програмного забезпечення для підбору запасних частин, електронні каталоги IC-Katalog, «Web система «Програма підбору і замовлення автокомпонентів “OSP (Omega Selection Program)”», автокаталоги ТОВ «Компанія «Автодилер», а також зазначено про використання ліцензійного Windows та бухгалтерської програми 1C Підприємство 7.7, розробку конфігурації ABBYY Ukraine 2001.

На запит Південного офісу Держаудитслужби від 08.06.2023 щодо ненадання учасником у складі тендерної пропозиції сертифікату або ліцензійного договору, що підтверджує можливість використання програмного забезпечення для підбору запасних частин на транспортні засоби, замовник 13.06.2023 надав інформацію, якою роз’яснив, що учасник має віддалений доступ до ліцензійного програмного забезпечення для роботи та підбору запасних частин «каталоги ІС-Katajog на сайті www.intercars.com.ua, «Web система «Програма підбору і замовлення автокомпонентів «OSP (Omega Selection Program)» https://my.omega.page/#login https://omega.page, тому на зазначене програмне забезпечення учасник не зобов’язаний надавати сертифікат або ліцензійний договір, що підтверджує можливість використання програмного забезпечення; що стосується програмного забезпечення автокаталоги ТОВ «К», то учасник надав у складі тендерної пропозиції файл «автокаталог.pdf», в якому містяться відомості про зазначене ліцензійне програмне забезпечення та можливість його використання громадянином Шпилюком Б.Є., який є директором учасника.

Проте у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Г» не надано сертифікат або ліцензійний договір, що підтверджує можливість використання програмного забезпечення для підбору запасних частин на транспортні засоби, про яке йдеться у довідці про від 15.03.2023 № 14, чим не дотримано вимоги підпункту 1 пункту 1 розділу 2 Додатка 2 до тендерної документації.

Однак, замовник на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Г», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Коментар: як вбачається із висновку моніторингу ДАСУ вважає, що у разі відсутності сертифікату або ліцензійного договору, що підтверджує можливість використання програмного забезпечення для підбору запасних частин на транспортні засоби. Проте, аналізуючи пункт 43 Особливостей та рішення комісії АМКУ, то вбачається, що дана невідповідність у поданій тендерній пропозиції учасника підлягала усуненню шляхом надання замовником такому учаснику 24 годити на усунення невідповідностей, це пояснюється тим, що наявність програмного забезпечення та сертифікату або ліцензійного договору фактично вимога щодо підтвердження одного із кваліфікаційних критеріїв, а саме: наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.

Моніторинг UA-M-2023-05-15-000040, оголошення  UA-2023-02-16-015040-a

Витяг із моніторингу: під час моніторингу установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника  ФОП Х. відсутні документи, надання яких передбачено тендерною документацією замовника, а саме:

  • довідка, складена в довільній формі, яка містить інформацію на підставі якого документа діє фізична особа, його номер та дату (пункт 1 Розділу ІІІ тендерної документації);
  • інформація, що підтверджує погодження учасника на розміщення інформації про нього та взаєморозрахунків з ним на порталі уповноваженого органу e-data.gov.ua (підпункт 1.1. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації);
  • інформація про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформація у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника / співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю) (підпункт 8.1. пункт 8 Розділу ІІІ тендерної документації);
  • довідка про відсутність застосування санкцій, передбачених статтею 236 ГКУ наступного змісту: «Даним листом підтверджуємо, що у попередніх взаємовідносинах між Учасником (повна назва Учасника) та Замовником (повна назва Замовника) господарсько – адміністративну/і санкцію/ії, передбачену/і пунктом 4 частини 1 статті 236 Господарського кодексу України, як відмова від встановлення господарських відносин на майбутнє не було застосовано» (пункт 3 Розділу V тендерної документації).

Відповідно до вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначення аргументації в електронній системі закупівель, як таку, що не відповідає вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.

Однак, на порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Х, а визнав його переможцем та уклав з ним договір від 02.03.2023 №95/23/1178/Т на суму 5 848 980,00 грн.

Коментар: замовник вимогу про надання вищенаведених довідок передбачив як інші вимоги до учасника, які сформовані ним згідно положень абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.  Враховуючи той факт, що Особливості містять самостійну підставу відхилення тендерної пропозиції учасника, яка визначена у абзац 5 підпункт 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, тому висновок ДАСУ зводиться до того, що замовник мав відхилити тендерну пропозицію учасника. При цьому, ще на етапі формування тендерної документації замовник має пам’ятати, що встановлення інших вимог згідно абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону можливе у разі виконання таких умов:

  • вимоги щодо наявності інформації передбачені законодавством;
  • замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

У наведеному прикладі такою інформацією модна вважати виключно довідку про відсутність застосування санкцій, передбачених статтею 236 ГКУ. Всі інші вимоги визначені частиною 2 статті 22 Закону (наприклад вимога щодо надання інформації про субпідрядника / співвиконавця) або взагалі встановлені з порушенням Закону з урахуванням Особливостей (наприклад довідка з інформацією на підставі якого документа діє фізична особа, його номер та дату. Адже таку інформацію замовник може перевірити самостійного в ЄДР).

Моніторинг UA-M-2023-05-03-000012, оголошення UA-2023-02-23-013684-a

Витяг із висновку: за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що згідно вимог підпункту 10 пункту 4 «ІНША ІНФОРМАЦІЯ ВСТАНОВЛЕНА ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНОДАВСТВА (ДЛЯ УЧАСНИКІВ — ЮРИДИЧНИХ ОСІБ, ФІЗИЧНИХ ОСІБ ТА ФІЗИЧНИХ ОСІБ — ПІДПРИЄМЦІВ)» Додатку № 1 до тендерної документації замовником встановлено вимогу щодо надання учасником копій документів про наявність охорони у штаті підприємства та / або договору про надання таких послуг відповідною організацією згідно додатку 2 до тендерної документації.

При цьому підпунктом 2.4. пункту 2 Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації визначено, що учасник зобов’язаний організувати безпечне зберігання автомобіля замовника на території СТО, мати стоянку для зберігання автотранспортних засобів замовника та цілодобову фізичну охорону, відео спостереження (на підтвердження надати копії документів про наявність охорони у штаті підприємства та / або договору про надання таких послуг відповідною організацією).

У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Х міститься гарантійний лист від 24.02.2023, згідно якого ФОП Х повідомляє та гарантує, що має змогу безпечно зберігати автомобілі замовника на території СТО за адресою м. Х, наявність стоянки для зберігання не менше 15 транспортних засобів та цілодобове відеоспостереження усієї території стоянки.

Проте у складі тендерної пропозиції ФОП Х відсутні копії документів, що підтверджують наявність охорони у штаті підприємства та / або договору про надання таких послуг відповідною організацією, що не відповідає вимогам підпункту 10 пункту 4 Додатку № 1 та підпункту 2.4. пункту 2 Додатку № 2 до тендерної документації.

Окрім того, згідно вимог підпункту 8 пункту 4 «ІНША ІНФОРМАЦІЯ ВСТАНОВЛЕНА ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНОДАВСТВА (ДЛЯ УЧАСНИКІВ — ЮРИДИЧНИХ ОСІБ, ФІЗИЧНИХ ОСІБ ТА ФІЗИЧНИХ ОСІБ — ПІДПРИЄМЦІВ)» Додатку № 1 до тендерної документації замовником встановлено вимогу щодо надання довідки в довільній формі про наявність сервісного / ремонтного центру у місті Хмельницький з копіями підтверджуючих документів.

Також у підпункті 2.6. пункту 2 Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації замовником зазначено аналогічну вимогу, а саме: учасник зобов’язаний надати довідку у довільній формі про наявність сервісного / ремонтного центру у місті Хмельницький з копіями підтверджуючих документів.
У складі тендерної пропозиції ФОП Х міститься довідка від 24.02.2023 з інформацією щодо місцезнаходження та графіку роботи СТО, проте у складі тендерної пропозиції відсутні підтверджуючі документи щодо наявності сервісного / ремонтного центру у місті Хмельницький, що не відповідає вимогам підпункту 8 пункту 4 Додатку № 1 та підпункту 2.6. пункту 2 Додатку № 2 до тендерної документації.

При цьому, відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи викладене за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Х як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Коментар: у даному випадку замовником допущено помилку, адже наявність сервісного / ремонтного центру у місті Хмельницький та охорони у штаті підприємства та / або договору про надання таких послуг відповідною організацією це вимога щодо підтвердження такого кваліфікаційного критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної база та технологій. Відповідно замовник мав встановити такі вимоги на підтвердження зазначеного кваліфікаційного критерію, а у разі ненадання учасником такої інформації надати його 24 години на виправлення невідповідностей.

Підсумок: з наведених рішень комісії АМКУ та висновків ДАСУ вбачається, що замовник при розгляді тендерної пропозиції учасників має перевіряти таку пропозицію на предмет наявності інформації та документів, які ж сам вимагав у тендерній документації на закупівлю, та у разі виявлення невідповідностей або відсутність інформації або документів правильно прийняти рішення чи підлягають такі невідповідності виправленню учасником чи є підставою для відхилення.   

Доречі, зручно шукати актуальні висновки ДАСУ та рішення Органу оскарження щодо будь-якої ситкації на Clarity App

#закупівлі ремонту#моніторинг закупівель#практика оскарження#спеціальні закупівлі

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard