Статті

Чи позначились зміни до локалізації на здійснення закупівель

3
316

Згідно з абзацом 3 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом.

Відповідно до пункту 6-1 розділу Х Прикінцевих та перехідних положень Закону закупівля товарів, визначених у підпункті 2 вказаного пункту здійснюється виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує певний відсоток у році (у 2024 році - 20 відсотків), за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. гривень.

У відповідності до даних норм, замовники закуповувати товари, які визначені в підпункті 2 пункту 6-1 розділу Х Прикінцевих та перехідних положень Закону, та вартість предмета закупівлі яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, можуть виключно після підтвердження їхнього ступеня локалізації.

Водночас, щоб виконати приписи зазначених норм, замовники здійснюючи закупівлі, зокрема відкриті торги, повинні в тендерній документації визначити певні вимоги до учасників закупівель в цій частині.

Так, застосовуючи законодавчі норми щодо застосування локалізації, які передбачені нормами Закону замовники повинні враховувати вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, якою затверджено Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів (далі - Порядок № 861).

Зокрема, дана Постанова встановлює механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про публічні закупівлі».

Окрім цього, пункт 13-1 Постанови №861 передбачає певні вимоги до формування тендерної документації:

  • замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.

Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.

Якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI).

Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI).

В свою чергу, законодавство щодо застосування локалізації зазнає періодичних змін, які замовникам потрібно враховувати при здійсненні закупівель.

Так, Постановою Кабміну від 24 травня 2024 р. № 597 «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 2 серпня 2022 р. № 861» були внесені чергові зміни до норм, які регулюють застосування локалізації.

У відповідності до Постанови Кабміну від 24 травня 2024 р. № 597 зміни були внесені до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 2 серпня 2022 р. № 861». Водночас закупівельникам, зокрема замовникам більш важливими є зміни, які були внесені до Постанови №861.

Зокрема, Постановою Кабміну від 24 травня 2024 р. № 597 були внесені наступні зміни:

Як бачимо, зазначені зміни не торкнулися пункту 13-1 Постанови №861, які визначають вимоги щодо формування тендерної документації. Відповідно замовникам не потрібно вносити будь-яких змін до тендерної документації, якщо замовниками вже формувалася тендерна документація для закупівлі локалізованих товарів.

Натомість зазначеними змінами було змінено порядок підтвердження ступеня локалізації, які здійснюють саме виробники товарів та підстави і порядок виключення товарів із переліку.

#відкриті торги#локалізація у закупівлях#тендерна документація

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard