Чи потрібно оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості при закупівлях через електронний каталог
В останній час при здійсненні закупівель все більшої популярності набуває закупівля через електронний каталог, що частково зумовлено законодавчими вимогами.
Відповідно значну частину закупівель замовники повинні здійснювати через електронний каталог, що призводить до численних запитів/питань в замовників в певних аспектах здійснення таких видів закупівель.
Одним із найчастіших порушень, яке встановлює Державна аудиторська служба України при здійсненні моніторингів закупівель є відсутність розміщення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
В цій статті з’ясуємо чи присутній в замовників обов’язок оприлюднювати на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі при закупівлях через електронний каталог.
Відповідно до пункту 4-1 Постанови Кабміну від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Водночас пункт 13 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що конкурентна процедура закупівлі (далі - тендер) - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу.
Згідно наведених норм вбачається, що оприлюднювати на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі замовники повинні при здійсненні наступних видів закупівель:
- відкритих торгів;
- торгів з обмеженою участю;
- конкурентного діалог;
- переговорної процедури закупівлі.
Таким чином, видається, що при здійсненні закупівлі через електронний каталог замовники не зобов’язані оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
При цьому, щоб дізнатися більше про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі пропонуємо ознайомитися з наступними статтями:
- Чи потрібно оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі при укладенні прямих договір згідно виключень, які передбачені Особливостями?;
- Як сформувати обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі;
- (Не)належне обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі згідно Постанови № 710. Позиція суду;
- Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Практика моніторингу.
пов'язані статті
28 листоп.
Не відбувся ЗПП згідно пунктів 11-1 та 11-2 Особливостей: чи можна оголошуючи ВТ зменшити обсяг закупівлі28 листоп.
Чи можна договори про закупівлю продуктів харчування / медичних виробів / лікарських засобів продовжити на 20%, а потім провести закупівлю через електронний каталог27 листоп.
Проблемні аспекти при здійсненні запиту пропозицій постачальників19 листоп.
Строки погодження завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації в Мінцифри18 листоп.
Як обгрунтувати закупівлю через відсутність конкуренції з технічних причин, якщо суб’єкт господарювання не є природним монополістом: практика ДАСУ та суду