Статті

Чи обов’язково зазначати інформацію про ціну за одиницю товару, роботи чи послуги

1
854

Одним із принципів публічних закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Такий принцип  найкраще реалізується замовником шляхом оприлюднення необхідної інформації, передбаченої законодавством у сфері публічних закупівель. Разом з тим, електронна система періодично пропонуємо замовнику нові функціонали, але чи завжди такі напрацювання є обов'язковими до виконання будемо розбирати у статті.

Так, вже доволі довгий період часу замовники мають можливість зазначати ціну за одиницю предмета закупівлі в окремому полі під час оприлюднення договору про закупівлю. Основною метою розроблення функціоналу, за словами Мінекономіки, мав бути “додатковий контроль динаміки цін та фактів їх завищення” Тобто, на думку Уповноваженого органу, замовник таким чином не зможе приховати збільшення ціна за одиницю без зміни загальної ціни договору.

Чи є обов’язковим заповнення  додаткового поля “Ціна за одиницю”?

Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.

Стаття 10 Закону регулює питання оприлюднення інформації про закупівлю. Крім цього, замовник під час оприлюднення необхідної інформації повинен врахувати вимоги Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082.

Так, наразі замовники можуть зазначати ціну за одиницю кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі  під час оприлюднення договору про закупівлю,  а також кожного разу під час розміщення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.

Тож, ми детально зупинимося саме на оприлюдненні інформації про закупівлю, яка є обов'язковою, починаючи із розміщення договору про закупівлю та до повного завершення закупівлі.

Звернімося знову до 10 Закону, яка говорить про те, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема:

  • договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення;
  • повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін;
  • звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання.

Крім цього, відповідно до частини 2 статті 19 Закону звіт про результати проведення закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю в електронній системі закупівель або відміни тендеру/спрощеної закупівлі, або визнання тендеру таким, що не відбувся.

У звіті про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов’язково зазначаються, зокрема:

  • ціни тендерних пропозицій/пропозицій учасників (ціна пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі) та сума, визначена в договорі про закупівлю.

У звіті про виконання договору про закупівлю зазначаються, зокрема:

  • ціна в договорі про закупівлю,
  • сума оплати за договором про закупівлю;

Повідомленні  про внесення змін до договору про закупівлю взагалі не передбачає необхідності зазначення інформації ні про загальну ціну договору, а ні ціну за одиницю. 

Тобто, ціна за одиницю товару, роботи чи послуги не відображається в інформації про закупівлю, яка є обов'язковою для оприлюднення. 

Тож, замовник не має обов'язку зазначати ціну за одиницю товару, роботи чи послуги в електронній системі закупівель.

Більше того, функціонал працює некоректно у разі зміни ціни за одиницю, відповідно інформація, яка відображається у полях “Ціна за одиницю” не відповідатиме  фактичній сумі виконання договору.

Приклад

За результатами закупівлі за предметом ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти укладено договір про закупівлю на загальну суму 988 149,00 грн з ПДВ. Замовник на етапі публікації договору про закупівлю  заповнив електронне  поле ”Ціна за одиницю” щодо кожної позиції товару.

На етапі оприлюднення договору про закупівлю вся зазначена інформація про ціну за одиницю відображається вірно. 

Далі замовник укладає додаткову угоду на підставі пп. 2 п. 19 Особливостей та збільшує ціну за одиницю товару. Враховуючи, що виконання даної норми не повинно призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення, замовник повинен зменшити обсяги закупівлі на підставі пп. 1 п. 19 Особливостей.

Проте, проблематика виникає у разі заповнення електронних полів “Ціна за одиницю” після внесення змін до договору, адже технічної можливості показати уже використаний обсяг за початковою ціною замовник не має. Так, замовник може відобразити лише нову ціну за одиницю на обсяг, який залишився по договору. У разі ж арифметичного перерахунку отримаємо невідповідність суми фактичної оплати та інформації зазначеної в полі “Ціна за одиницю”. Але, враховуючи, що  замовник не має обов'язку зазначати ціну за одиницю товару, роботи чи послуги, то і відповідальність за вказану невідповідність відсутня. Тому рекомендуємо зважити доцільність зазначення ціни за одиницю за вказаних обставин. 

#договір про закупівлю#майданчики#оприлюднення інформації#планування закупівель#предмет закупівлі

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard