Статті

Чи можна здійснити закупівлю харчування молодших класів за субвенційні кошти у відповідності до пп.7 п.13 Особливостей

2
64

Цьогоріч на початку жовтня закладам загальної середньої освіти було виділено субвенційні кошти на забезпечення харчування учнів 1-4 класів, керуючись вимогами Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2024 році, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 2024 р. № 1145 (далі – Порядок № 1145). Це в певній мірі полегшило діяльність закладів освіти (наприклад в деяких випадків дозволило зекономити частину коштів, передбачених на даний предмет закупівлі іншим джерелом фінансування), але в той же час спричинило появу низки додаткових питань у закупівельників, частину з яких розглянуто у матеріалі «Як здійснити закупівлю на забезпечення харчування 1-4 класів у разі виділення субвенції закладам освіти»

Отож відповідно до пункту 4 Порядку № 1145, за рахунок субвенції здійснюються видатки на: 

  • придбання продуктів харчування – у разі забезпечення такого харчування закладом освіти самостійно; 
  • оплату послуг кейтерингу та/або аутсорсингу – у разі забезпечення такого харчування надавачами послуг з харчування (кейтеринг або аутсорсинг). 

Основною проблематикою використання субвенційних коштів за даним напрямком став той факт, що постанова набрала чинності 5 жовтня, а самі кошти виділені дещо пізніше. А тому замовники стикнулись із потребою здійснити закупівлі за вказаними предметами закупівлі у якомога коротші строки, не порушуючи при цьому вимог законодавства у сфері публічних закупівель. І так як одним із варіантів для замовника є саме закупівля продуктів харчування, тобто товару, виникає питання – чи можна в даному випадку укласти прямий договір про закупівлю, базуючись на підпункті 7 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості)? 

Керуючись вимогами підпункту 7 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: 

… 

7) після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару тим самим постачальником, якщо в разі зміни постачальника замовник буде вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призведе до виникнення несумісності, пов'язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням, або у разі, коли така закупівля зумовлена змінами до галузевих стандартів у сфері охорони здоров'я. Закупівля додаткового обсягу товару в того самого постачальника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю; 

Відповідно замовник має змогу скористатись вищезазначеним пунктом у разі, якщо: 

  • закупівля базується на придбанні такого виду предмета закупівлі, як товар
  • виникла потреба у закупівлі саме додаткового обсягу товару; 
  • укладення договору відбуватиметься із тим самим постачальником (якщо в разі зміни постачальника замовник буде вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призведе до виникнення несумісності, пов'язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням, або у разі, коли така закупівля зумовлена змінами до галузевих стандартів у сфері охорони здоров'я); 
  • основний договір про закупівлю було укладено на протязі трьох років до моменту укладення договору про закупівлю на додатковий обсяг товару; 
  • загальна вартість додаткового обсягу товару не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю. 

Отже факт виділення субвенційних коштів та їх використання на умовах Порядку № 1145, може в певних випадках спричини появу нової потреби у відповідних видах продуктів харчування, яку замовник не міг передбачити на момент планування річної потреби. Наприклад, якщо у попередніх періодах замовник закуповував продукти харчування виключно для забезпечення харчування учнів пільгової категорії, а зараз повинен забезпечити харчуванням ще й учнів молодших класів. У той же час зміна постачальника такого товару в жодному разі не призведе до наслідків, зазначених у вимогах підпункту 7 пункту 13 Особливостей. 

Підсумки 

Аналізуючи вимоги Особливостей, а також специфіку здійснення закупівель за субвенційні кошти згідно норм  Порядку №1145, замовник не має можливості укласти прямий договір про закупівлю у відповідності до підпункту 7 пункту 13 Особливостей, так як зміна постачальника продуктів харчування в жодному разі не призведе до наслідків, відображених у даній вимозі, а саме: «замовник буде вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призведе до виникнення несумісності, пов'язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням, або у разі, коли така закупівля зумовлена змінами до галузевих стандартів у сфері охорони здоров'я»

#бюджетні програми#виключення у закупівлях#закупівлі для освітніх закладів#закупівлі харчування#прямий договір#субвенції

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard