Чи може відпустка, лікарняний чи інша причина відсутності уповноваженої особи бути підставою для продовження строку розгляду тендерних пропозицій
Продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника час від часу викликає запитання, адже в процесі закупівельної діяльності постійно виникають різні ситуації. У цьому матеріалі розглянемо одне із питань, яке турбує уповноважених осіб - чи може відпустка, лікарняний чи інша причина відсутності уповноваженої особи бути підставою для продовження строку розгляду тендерної пропозиції під час проведення відкритих торгів.
Чи визначено закупівельним законодавством, які повинні бути аргументи для продовження строку розгляду тендерної пропозиції?
Згідно пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Замовник розглядає тендерну пропозицію, якщо вона була подана одна, відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації (пункт 36 Особливостей).
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей (пункт 37 Особливостей).
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей (пункт 41 Особливостей).
Частиною 10 статті 29 Закону визначено, що строк розгляду тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
У відповідності до зазначеної норми, замовник може продовжити строк для розгляду тендерної пропозиції до 20 робочих днів. Дана норма містить кілька умов:
- аргументоване продовження;
- продовження до 20 робочих днів;
- оприлюднення повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Замовник може продовжити строк розгляду тендерних пропозицій до 20 робочих днів. Тобто в даному випадку загалом строк розгляду тендерних пропозицій, з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції та з урахуванням його продовження, повинен становити не більше 20 робочих днів. Водночас замовник може продовжити такий строк і на менший строк, наприклад, до 15 робочих днів.
Як бачимо частина 10 статті 29 Закону містить таку умову як аргументоване продовження. Проте ні Закон, ні Особливості не містять конкретизації підстав, що може бути аргументованими причинами для продовження строку розгляду тендерних пропозицій. Тому звернемося до Тлумачного словника української мови:
«аргумент» - підстава, доказ, які наводяться для обґрунтування, підтвердження чого-небудь.
Оскільки закупівельне законодавство не містить конкретного переліку підстав для продовження строку розгляду тендерних пропозицій та відсутні будь-які вимоги до аргументів, то уповноважена особа приймаючи рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції може обґрунтувати необхідність продовження строку розгляду тендерної пропозиції керуючись підставами, які виникли та відповідно ускладнюють або затримують розгляд тендерної пропозиції в строки, що становлять 5 робочих днів.
Чи може відпустка, лікарняний чи інша причина відсутності уповноваженої особи бути підставою для продовження строку розгляду тендерної пропозиції?
Враховуючи вище викладене можемо дійти висновку, що відпустка, лікарняний чи інша причина відсутності уповноваженої особи можуть бути підставою для прийняття рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції, оскільки як показує практика не завжди тимчасова уповноважена особа в силу певних обставин може повноцінно замінити постійну уповноважену особу, до прикладу, якщо здійснюється закупівля специфічного предмету, який потребує додаткових знань, якими володіє тільки постійна уповноважена особа. Тож приймаючи рішення про продовження строку розгляду уповноваженій особі варто обґрунтувати фактичні обставини, які склалися та є підставою для продовження строку розгляду тендерних пропозицій.
Ознайомитися з всіма деталями продовження строку розгляду тендерних пропозицій можна в матеріалі Змінено функціонал в частині продовження строку розгляду тендерних пропозицій: дії замовника.
пов'язані статті
06 черв.
Чи можна укласти допороговий договір після відмінених відкритих торгів за тим самим предметом закупівлі05 черв.
Відхилення учасника процедури закупівлі, як такого що не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником05 черв.
Як уповноваженій особі підготуватися до відпустки05 черв.
Сертифікат якості та сертифікат відповідності: що це та яку інформацію можуть підтвердити03 черв.
Чи можна укладати договір на суму меншу, ніж ціна тендерної пропозиції переможця або пропозиції переможця відбору