Чи може учасник відкликати власну скаргу до АМКУ
У відповідності до пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Отож учасник має право та можливість у певних випадках звернутися до органу оскарження – Антимонопольного комітету України – надіславши відповідну скаргу через електронну систему.
Процес формування учасником скарги до органу оскарження можна розділити на декілька етапів:
- створення чернетки скарги;
- накладення електронного підпису на неї;
- здійснення оплати за подану скаргу;
- внесення скарги до реєстру скарг та формування реєстраційної картки.
В той же час частина третя статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) повідомляє, що у разі якщо скарга внесена до реєстру скарг і щодо неї сформована реєстраційна картка, така скарга не може бути відкликана. Варто відмітити, що норми Закону України «Про Антимонопольний комітет України» також не передбачають можливості відкликати скаргу учасника після моменту її реєстрації. Відповідно законних підстав для відміни рішення учасника щодо подання скарги після її внесення до реєстру скарг немає.
Тож проаналізуємо інструкції функціоналу електронних майданчиків на відсутність технічної можливості відмінити скаргу, подану учасником до Антимонопольного комітету України.
Приклад 1. Після створення чернетки скарги та до моменту підписання, учасник має змогу скасувати прийняте рішення:
Можливість відкликати скаргу зберігається навіть на етапі, коли електронний підпис накладено. У той же час змога редагувати або ж відмінити скаргу до органу оскарження відсутня після того, як оплата буде прийнята, а сама скарга – занесена до реєстру скарг до Антимонопольного комітету.
Аналогічна тенденція також спостерігається у функціоналі багатьох електронних майданчиків.
Приклад 2. Як бачимо, допоки скарга учасника не внесена в реєстр скарг до Антимонопольного комітету, така скарга перебуває у статусі «Чернетка» і може бути скасована.
Проте як тільки статус такої скарги буде змінено на «очікує розгляду органом оскарження» (назва даного етапу може дещо відрізнятися в залежності від функціоналу конкретного майданчика), скасувати її буде технічно неможливо.
Отже, аналізуючи вимоги законодавства та функціонал електронних майданчиків, учасник має змогу відмінити власну скаргу виключно до моменту зарахування оплати за скаргу в електронній системі та її переходу у статус «очікує розгляду» – тобто до моменту, коли скарга буле занесена у реєстр скарг до Антимонопольного комітету України та на неї буде сформовано реєстраційну картку.
пов'язані статті
15 січ.
Що робити замовнику, якщо ним надано 24 год не на всі невідповідності06 січ.
Чи може замовник укласти договір з суб’єктом господарювання, який перебуває на території активних бойових дій03 січ.
Чи можна визначати строки у банківських днях19 груд.
Чи можна надати інформацію, документи та матеріали по скарзі не чекаючи на запит АМКУ13 груд.
Суб’єкт, з яким укладено договір не виходить на зв’язок: як розірвати договір та укласти договір з іншим учасником