Чи має право замовник вимагати Витяг з ЄДР від переможця? Думка АМКУ
Якщо відкриті єдині державні реєстри не працюють або мають обмежений доступ, то замовник не може перевірити таку інформацію самостійно. Проте чи може її отримати зацікавлений учасник або переможець процедури закупівлі? Чимало учасників, а подекуди й замовників, вважають, що ні. Але це не так. Ми звичайно вже звикли до того, що будь-який документ можна отримати не виходячи з офісу або дому, проте в умовах воєнного стану ми маємо відповідні обмеження. Тому відповідь на наше запитання – так. Наприклад Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань можна отримати через Центр надання адміністративних послуг або нотаріус.
Та чи погоджується з такими твердження Орган оскарження розглянемо на приклад його рішення від 17.11.2022 № 6797, оголошення № UA-2022-11-07-013344-a.
Вимога тендерної документації: додатком 2 до тендерної документації визначено, що на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є обмеженим, тому відповідно до пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі має надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, який містить інформацію про те, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань наявна інформація про переможця, передбачена пунктом 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (крім нерезидентів).
Позиція скаржника: враховуючи, що доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є обмеженим, отримати витяг з даного реєстру, станом на сьогодні – неможливо. При цьому, замовник не надає можливості підтвердити зазначену інформацію іншим документом, наприклад, гарантійним листом від учасника, витягом з іншої інформаційної системи або відомостями з органів статистики. Тобто, виконати зазначену вимогу зможуть виключно учасники, які отримали витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в попередні періоди своєї діяльності, коли доступ до зазначеного реєстру не був обмежений. Скаржник зазначає, що дана обставина ставить учасників, зокрема скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не можуть надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань через обмеження доступу до нього.
Позиція Органу оскарження: постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» визначено, що відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» Кабінет Міністрів України постановляє: установити, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та / або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати таких додаткових заходів, зокрема, зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.
Враховуючи викладене, скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси скаржника, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.
Коментар: як бачимо Орган оскарження погоджується з тим, що замовник нічого не порушує встановлюючи вимогу про надання документів, якщо відповідні відкриті єдині державні реєстри не працюють або мають обмежений доступ і учасників така вимога не дискримінує, адже вони мають можливість отримати відповідні документи. Аналогічне рішення Органу оскарження від 17.11.2022 № 6795 закупівлі № UA-2022-11-07-012812-a.
пов'язані статті
07 берез.
Типові дискримінаційні умови тендерної документації при встановленні кваліфікаційних критеріїв07 берез.
Загальний алгоритм здійснення публічних закупівель06 берез.
Дії замовника, якщо порушено строки під час проведення відкритих торгів05 берез.
Як реєстр документів допомагає у розгляді тендерних пропозицій учасників + приклад реєстру документів04 берез.
Протоколи уповноваженої особи, тендерні документації, проєкти договорів про закупівлю та інші закупівельні документи для проведення закупівель в 2025 році