Статті

Чергові зміни до Настанови з визначення вартості будівництва. Порівняльний аналіз

0
2178

Відповідно до Наказу від 22.09.2023 року № 854 Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України затвердило Зміну № 3 до кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі — Настанова).

Зміна № 3 набула чинності 2 жовтня 2023 року, а саме з моменту оприлюднення її в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва.

Ознайомитися із текстом третіх змін можна за посиланням.

Крім того, ми підготували для вас порівняльну таблицю. Завантажити можна за цим посиланням.

Та доповнити Настанову новим розділом VIІI:

Розділ VIІI «Особливості визначення вартості об’єкта будівництва у випадку, коли розроблення проектної документації покладається на підрядника»

8.1. У разі реалізації інвестиційно-будівельного проекту з використанням підрядного договору, який передбачає окрім виконання будівельних робіт покладання на підрядника розробку проектної документації, вартість будівництва визначається: на етапі передпроектних робіт — відповідно до пункту 2.5 цієї Настанови та положень цього розділу; на етапі проектування — відповідно до розділу ІІІ та ІV цієї Настанови; на стадії договірної ціни — відповідно до пунктів 8.4 та п. 8.6 цієї Настанови; на стадії взаєморозрахунків — залежно від виду договірної ціни в порядку, обумовленому в договорі: за проектні роботи — відповідно до положень Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво; за будівельні роботи, інші витрати, устаткування, меблів та інвентарю — відповідно до розділу VI цієї Настанови.

8.2. Очікувана вартість об’єкта будівництва (предмета закупівлі) визначається замовником будівництва з урахуванням вартості розроблення проєктної документації (в тому числі її експертизи) та вартості виконання будівельних робіт, інших витрат, устаткування, меблів та інвентарю.

8.3. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає: завдання на проектування; технічні умови, містобудівні умови та обмеження, результати інженерних вишукувань та обстежень споруд - (за наявності); відомість обсягів робіт; інші основні характеристики об’єкта будівництва, що впливають на його вартість, за формою, наведеною в додатку 46 цієї Настанови. 

8.4. До складу пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) включаються витрати на розроблення проектної документації (у тому числі її експертизи якщо за умовами договору замовником експертизи є підрядник), вартість будівельних робіт, інших витрат, устаткування, меблів та інвентарю. 8.4.1. Вартість проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво розраховується відповідно до завдання на проектування та пункту 4.34 цієї Настанови. 

8.4.2. Вартість будівельних робіт, інших витрат, устаткування, меблів та інвентарю визначається, у тому числі, із застосуванням даних щодо вартості об’єктів-аналогів або на підставі укрупнених кошторисних норм та/або укрупнених показників вартості будівництва (видів робіт, конструктивних елементів тощо) з приведенням до поточного рівня цін. 

8.4.3. Договірна ціна складається за формою, наведеною у додатку 31.2 до Настанови, та узгоджується замовником. 

8.5. Вартість будівництва об’єкта на етапі проектування розраховується відповідно до положень розділу ІІІ та ІV цієї Настанови. 

8.5.1. Поточні ціни на матеріальні ресурси, приймаються на підставі проведеного підрядником аналізу цін за ціною, яка не може бути вищою за середню ціну матеріальних ресурсів, що склалася на момент розроблення проектної документації, та узгоджуються із замовником. 

8.5.2. Вартість людино-години визначається з урахуванням положень пункту 5.3. цієї Настанови та узгоджується із замовником.

8.5.3. Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів визначається відповідно до положень пункту 5.4. цієї Настанови та узгоджується із замовником.

8.5.4. Адміністративні та загальновиробничі витрати визначаються відповідно до положень пунктів 5.13.-5.18 цієї Настанови.

8.6. Після затвердження проектної документації на підставі позитивного експертного звіту (якщо проведення експертизи є обов’язковим або здійснюється за рішенням замовника) договірна ціна уточнюється у встановленому законодавством та договором порядку відповідно до форм, наведених в додатках 30 та 31 цієї Настанови.

Завантажити порівняльну таблицю можна за цим посиланням.

А також, зміни внесено в окремі додатки Настанови, такі як Додаток 8, Додаток 16, Додаток 19, Додаток 31 (форма Договірна ціна), Додатку 31.1 до Настанови. Крім того, доповнено Настанову новим Додатком 31.2 (Договірна ціна на проектування та будівництво).

Нагадаємо, що всі описані зміни відображені в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва.

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard