Аналіз внесених змін до законодавчих норм згідно постанови КМУ від 23.07.2025 № 909
Законодавчі зміни регулярно «вриваються» в буденність замовників, змушуючи пристосовуватись до оновлених реалій. Тож цього разу 26.07.2025 в газеті Урядовий кур'єр (№ 151 (8076)) оприлюднено постанову Кабінету Міністрів України від 23.07.2025 р. № 909, відповідно до якої внесено зміни до:
- постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 р. № 1110 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті Міністерству цифрової трансформації для забезпечення функціонування Фонду розвитку інновацій» (далі – Порядок № 1110);
- постанови Кабінету Міністрів України від 8 березня 2024 р. № 262 «Деякі питання забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони» (далі – Постанова № 262), якою затверджено Порядок надання фінансової підтримки для забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони (далі – Порядок № 262) та Порядок надання фінансової підтримки для забезпечення розвитку інноваційних технологій виробництва продукції для потреб оборони.
У даному матеріалі пропонуємо розглянути зміни, відображені у постанові Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 р. № 1110 і від 8 березня 2024 р. № 262» від 23.07.2025 р. № 909, більш детально.
Зміни до Порядку № 1110, які набувають чинності з 26.07.2025 року
Зміна № 1
Порядок № 1110 (втратив чинність з 26.07.2025) | Порядок № 1110 (набув чинності з 26.07.2025) |
Пункт 1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінцифри за бюджетною програмою «Забезпечення функціонування Фонду розвитку інновацій» (далі - бюджетні кошти). | Пункт 1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою «Забезпечення функціонування Фонду розвитку інновацій» (далі - бюджетні кошти). |
Коментар: У відповідності до положень пункту 2 Порядку № 1110, головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінцифри. Тим не менше термін «Мінцифри» наразі виключено із формулювання пункту 1 Порядку № 1110.
Зміна № 2
Порядок № 1110 (втратив чинність з 26.07.2025) | Порядок № 1110 (набув чинності з 26.07.2025) |
Пункт 4. Бюджетні кошти, отримані Фондом відповідно до пункту 3 цього Порядку, використовуються виключно для забезпечення його статутної діяльності, а саме для: (...) 7) надання фінансової підтримки (грантів) для забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 8 березня 2024 р. № 262 «Деякі питання забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони». | Пункт 4. Бюджетні кошти, отримані Фондом відповідно до пункту 3 цього Порядку, використовуються виключно для забезпечення його статутної діяльності, а саме для: (...) 7) надання фінансової підтримки (грантів) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 8 березня 2024 р. № 262 «Деякі питання забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони». |
Коментар: Враховуючи, що вираз «забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони» міститься у назві постанови Кабінету Міністрів України від 8 березня 2024 р. № 262, на яку посилаються у даному пункті, дублювання прибрано.
Тим не менше враховуючи пункт 3 та підпункт 7 пункту 4 Порядку № 1110, бюджетні кошти, що спрямовуються на збільшення статутного капіталу Фонду розвитку інновацій, використовуються виключно для забезпечення його статутної діяльності, в тому числі надання фінансової підтримки (грантів) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 8 березня 2024 р. № 262 «Деякі питання забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони». Тож необхідність врахування норм вказаної у даному пункті постанови залишилась незмінною.
Зміна № 3
Порядок № 1110 (втратив чинність з 26.07.2025) | Порядок № 1110 (набув чинності з 26.07.2025) |
Пункт 10. Фонд та Мінцифри несуть відповідальність за нецільове використання бюджетних коштів згідно із законом. | Пункт 10. Мінцифри несе відповідальність за нецільове використання бюджетних коштів відповідно до пункту 3 цього Порядку згідно із законом. Фонд несе відповідальність за нецільове використання коштів відповідно до пункту 4 цього Порядку згідно із законом. |
Коментар: Звертаємо увагу, що відповідно до попередньої редакції пункту 10 Порядку № 1110, межі відповідальності Фонду розвитку інновацій та Міністерства цифрової трансформації були описані загальною фразою «нецільове використання бюджетних коштів».
В той же час з моменту внесення змін зазначена фраза доповнена посиланням на конкретні пункти даного порядку. При цьому відповідно до норм пункту 3 Порядку № 1110, бюджетні кошти спрямовуються на збільшення статутного капіталу Фонду розвитку інновацій.
А пунктом 4 Порядку № 1110 передбачено, що бюджетні кошти, отримані Фондом відповідно до пункту 3 цього Порядку, використовуються виключно для забезпечення його статутної діяльності, а саме для:
1) надання на конкурсних засадах фінансової підтримки, грантів, іншого виду фінансування, технічної допомоги для реалізації інноваційних проектів (далі - інноваційні проекти);
2) надання на конкурсних засадах фінансової підтримки, грантів, іншого виду фінансування, технічної допомоги для реалізації проектів, що реалізуються стартапами та/або суб'єктами господарювання, які провадять інноваційну діяльність та/або діяльність із створення технологій, та/або діяльність, яка належить до креативних індустрій, та/або наукову діяльність, та/або науково-технічну діяльність, - резидентами України (далі - проекти фінансування).
Проекти фінансування повинні бути спрямовані на розвиток технологій, у тому числі технологій подвійного призначення, наукової та науково-технічної діяльності, розвиток та впровадження інновацій та відповідати критеріям відбору, визначеним Фондом;
3) забезпечення надання консультаційної та технічної підтримки під час реалізації інноваційних проектів та проектів фінансування, здійснення нагляду за належним використанням наданих бюджетних коштів;
4) придбання основних фондів, матеріальних та нематеріальних активів, результатів робіт і послуг, у тому числі для здійснення заходів із створення та забезпечення функціонування інфраструктури для розвитку інновацій та технологій для потреб оборони, що необхідні для виконання статутних завдань Фонду;
5) оренди та ремонту приміщення, оплати комунальних послуг та енергоносіїв, оплати послуг з тепло-, водопостачання і водовідведення, оплати електричної енергії, оплати праці та грошового забезпечення, здійснення нарахувань на заробітну плату та грошове забезпечення, відряджень працівників, військовослужбовців та членів органів управління, придбання товарів, робіт і послуг, сплати передбачених законодавством обов'язкових платежів, здійснення інших заходів відповідно до покладених на Фонд статутних завдань;
6) здійснення інвестицій у високоліквідні фінансові активи шляхом придбання облігацій внутрішніх державних позик, зокрема облігацій внутрішньої державної позики «Військові облігації»;
7) надання фінансової підтримки (грантів) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 8 березня 2024 р. № 262 «Деякі питання забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони».
Зміни до Постанови № 262, які набувають чинності з 26.07.2025 року
Зміна № 1
Постанова № 262 (втратив чинність з 26.07.2025) | Постанова № 262 (набув чинності з 26.07.2025) |
Пункт 1. Затвердити Порядок надання фінансової підтримки для забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони, що додається. | Пункт 1. Затвердити такі, що додаються: Порядок надання фінансової підтримки для забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони; Порядок надання фінансової підтримки для забезпечення розвитку інноваційних технологій виробництва продукції для потреб оборони. |
Коментар: Попередня редакція Постанови № 262 затверджувала лише Порядок надання фінансової підтримки для забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони.
Звертаємо увагу, що оновлена редакція даної постанови окрім попереднього порядку наразі затверджує ще й Порядок надання фінансової підтримки для забезпечення розвитку інноваційних технологій виробництва продукції для потреб оборони.
Зміна № 2
Постанова № 262 (втратив чинність з 26.07.2025) | Постанова № 262 (набув чинності з 26.07.2025) |
Пункт 4. Міністерству оборони, Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості, Міністерству внутрішніх справ, Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації та Адміністрації Державної прикордонної служби забезпечити опрацювання та подання до Фонду запитів для проведення грантових конкурсів «Brave 1» відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою. | Пункт 4. Міністерству оборони, Міністерству внутрішніх справ, Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації та Адміністрації Державної прикордонної служби забезпечити опрацювання та подання до Фонду запитів для проведення грантових конкурсів «Brave 1» відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою. |
Коментар: Із визначеного переліку органів влади, передбачених даним пунктом, виключено Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості. Відповідно забезпечити опрацювання та подання до Фонду запитів для проведення грантових конкурсів «Brave 1» відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою, повинні:
- Міністерство оборони;
- Міністерству внутрішніх справ;
- Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації;
- Адміністрації Державної прикордонної служби.
Зміна № 3
Постанова № 262 (втратив чинність з 26.07.2025) | Постанова № 262 (набув чинності з 26.07.2025) |
Пункт 5. Рекомендувати Генеральному штабу Збройних Сил, командуванням видів, родів військ (сил) Збройних Сил, Службі безпеки, Національній гвардії, Головному управлінню розвідки Міністерства оборони здійснити опрацювання та подання до Фонду запитів для проведення грантових конкурсів відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою. | Пункт 5. Рекомендувати Генеральному штабу Збройних Сил, командуванням видів, родів військ (сил) Збройних Сил, органу військового управління Збройних Сил, відповідальному за організацію та провадження інноваційної діяльності, Службі безпеки, Національній гвардії, Головному управлінню розвідки Міністерства оборони здійснити опрацювання та подання до Фонду запитів для проведення грантових конкурсів відповідно до порядків, затверджених цією постановою. |
Коментар: У пункті 5 Порядку № 262 до вищезгаданого переліку додано орган військового управління Збройних Сил, який в свою чергу є відповідальним за організацію та провадження інноваційної діяльності.
Окрім цього акцентовано увагу, що наразі Постанова № 262 затверджує одразу два порядки, в той час як до моменту внесення змін такий порядок був лише один.
Зміна № 4
Порядок № 262 (втратив чинність з 26.07.2025) | Порядок № 262 (набув чинності з 26.07.2025) |
Даний текст відсутній | (У тексті Порядку, крім пункту 6, слова «Генеральний штаб» в усіх відмінках замінено словами «орган управління Збройних Сил» у відповідному відмінку) |
Коментар: Відповідні зміни відображені у пунктах № 6, 14, 15, 16 Порядку № 262.
Приклад: Відповідно до «оновлених» норм абзацу 1 пункту 15 Порядку № 262, після отримання висновку органу управління Збройних Сил Фонд організовує засідання конкурсної комісії для подальшого розгляду та відбору заявок.
В той час як до моменту внесення змін ці ж норми були викладені таким чином: після отримання висновку Генерального штабу Фонд організовує засідання конкурсної комісії для подальшого розгляду та відбору заявок.
Зміна № 5
Порядок № 262 (втратив чинність з 26.07.2025) | Порядок № 262 (набув чинності з 26.07.2025) |
Пункт 5. Отримувачами гранту можуть бути розробники: які не зареєстровані на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінрозвитку; які не мають дочірніх підприємств чи відокремлених підрозділів (філій, представництв) на території Російської Федерації та/або Республіки Білорусі, а також не є засновниками чи учасниками юридичних осіб, що зареєстровані на території Російської Федерації та/або Республіки Білорусі; які не мають серед власних засновників/учасників юридичних осіб, утворених відповідно до законодавства Російської Федерації та/або Республіки Білорусі, а також юридичних осіб, в яких Російська Федерація та/або Республіка Білорусь, юридична особа, утворена згідно із законодавством відповідної держави, або громадянин відповідної держави, крім того, який постійно на законних підставах проживає на території України, є засновником, учасником, акціонером, членом або кінцевим бенефіціарним власником; які не віднесені до юридичних осіб та/або засновниками/учасниками яких не є фізичні та/або юридичні особи, до яких застосовуються спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України "Про санкції"; які не мають кінцевих бенефіціарних власників - громадян Російської Федерації та/або Республіки Білорусі (за винятком тих, які перебувають в Україні на законних підставах); які не мають заборгованості із сплати податків та інших зобов'язань перед бюджетами, заборгованості з виплати заробітної плати станом на 1 число місяця, в якому подається заявка для участі у конкурсі, та незакінчених виконавчих проваджень щодо примусового виконання їх господарських зобов'язань; щодо яких не відкрито провадження у справі про банкрутство та/або яких не визнано банкрутами, та/або які не перебувають на стадії ліквідації. Фонд може встановлювати кваліфікаційні вимоги до розробників для участі в конкурсі, зокрема в частині наявності досвіду у розробників, показників їх господарської діяльності, фінансового стану, кількості найманих працівників, ділової репутації, співфінансування за рахунок коштів розробника (власних або кредитних) тощо. | Пункт 5. Отримувачами гранту можуть бути розробники: які не зареєстровані на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінрозвитку; які не мають дочірніх підприємств чи відокремлених підрозділів (філій, представництв) на території Російської Федерації та/або Республіки Білорусь, та/або держави (юрисдикції), внесеної до переліку держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (далі - держава чорного списку FATF), а також не є засновниками, учасниками, акціонерами, кінцевими бенефіціарними власниками юридичних осіб, що зареєстровані на території Російської Федерації та/або Республіки Білорусь, та/або держави чорного списку FATF; які не мають серед засновників, учасників, акціонерів юридичних осіб, утворених відповідно до законодавства Російської Федерації та/або Республіки Білорусь, та/або держави чорного списку FATF, а також юридичних осіб, в яких Російська Федерація та/або Республіка Білорусь, та/або держава чорного списку FATF, юридична особа, утворена згідно із законодавством Російської Федерації та/або Республіки Білорусь, та/або держави чорного списку FATF, або громадянин Російської Федерації та/або Республіки Білорусь, та/або держави чорного списку FATF (за винятком того, який постійно на законних підставах проживає на території України), є засновником, учасником, акціонером, або юридичних осіб, в яких кінцевим бенефіціарним власником є громадянин Російської Федерації та/або Республіки Білорусь, та/або держави чорного списку FATF (за винятком того, який постійно на законних підставах проживає на території України); які не є юридичними особами та/або засновниками, учасниками, акціонерами, кінцевими бенефіціарними власниками яких не є особи, до яких застосовуються спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України "Про санкції"; які не мають кінцевих бенефіціарних власників - громадян Російської Федерації та/або Республіки Білорусі, та/або держави чорного списку FATF (за винятком тих, які постійно на законних підставах проживають на території України); які не мають заборгованості із сплати податків та інших зобов'язань перед бюджетами, заборгованості з виплати заробітної плати станом на 1 число місяця, в якому подається заявка для участі у конкурсі, та незакінчених виконавчих проваджень щодо примусового виконання їх господарських зобов'язань; щодо яких не відкрито провадження у справі про банкрутство та/або яких не визнано банкрутами, та/або які не перебувають на стадії ліквідації; які не мають серед засновників, учасників, акціонерів, кінцевих бенефіціарних власників осіб, яких внесено до переліку осіб, пов'язаних із провадженням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції; які не мають серед засновників, учасників, акціонерів, кінцевих бенефіціарних власників осіб, яких притягнуто до кримінальної, адміністративної, дисциплінарної або цивільно-правової відповідальності за вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, юридичних осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру у зв'язку з вчиненням корупційного правопорушення, а також додаткові (нефінансові) заходи кримінально-правового характеру, та відомості про яких внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення. Фонд може встановлювати кваліфікаційні вимоги до розробників для участі в конкурсі, зокрема в частині наявності досвіду у розробників, показників їх господарської діяльності, фінансового стану, кількості найманих працівників, ділової репутації, співфінансування за рахунок коштів розробника (власних або кредитних) тощо. |
Коментар: З вищезазначеного випливає, що перелік вимог до отримувача гранту дещо розширено. При цьому внесені зміни потягнули за собою не лише викладення у новій редакції вже наявних пунктів (абзаців 3-6), але й доповнення пункту 5 Порядку № 262 новими вимогами у вигляді абзаців 9-10.
Тож рекомендуємо при застосуванні Порядку № 262 повторно переконатись у відповідності отримувача грантів оновленим вимогам, відображеним у пункті 5 Порядку № 262.
Зміна № 6
Порядок № 262 (втратив чинність з 26.07.2025) | Порядок № 262 (набув чинності з 26.07.2025) |
Пункт 6. Конкурси проводяться за письмовим запитом Міноборони, Мінстратегпрому, МВС, Генерального штабу Збройних Сил (далі - Генеральний штаб), командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил, Національної гвардії, Головного управління розвідки Міноборони, Адміністрації Держспецзв’язку, Адміністрації Держприкордонслужби, СБУ (далі - уповноважені органи) або з ініціативи Фонду. | Пункт 6. Конкурси проводяться за письмовим запитом Міноборони, МВС, Генерального штабу Збройних Сил, командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил, органу військового управління Збройних Сил, відповідального за організацію та провадження інноваційної діяльності (далі - орган управління Збройних Сил), Національної гвардії, Головного управління розвідки Міноборони, Адміністрації Держспецзв’язку, Адміністрації Держприкордонслужби, СБУ (далі - уповноважені органи) або з ініціативи Фонду. |
Коментар: Окрім вищезгаданої заміни терміну «Генеральний штаб» словами «орган управління Збройних Сил», звертаємо увагу також на виключення із відповідного переліку Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України.
Тож відповідно до пункту 6 Порядку № 262 у чинній редакції, грантові конкурси проводяться за ініціативи Фонду або за письмовим зверненням:
- Міністерства оборони України;
- Міністерства внутрішніх справ України;
- Генерального штабу Збройних Сил, командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил;
- Органу військового управління Збройних Сил, відповідального за організацію та провадження інноваційної діяльності;
- Національної гвардії України;
- Головного управління розвідки Міністерства оборони України;
- Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України;
- Адміністрації Державної прикордонної служби України;
- Служби безпеки України.
Зміна № 7
Порядок № 262 (втратив чинність з 26.07.2025) | Порядок № 262 (набув чинності з 26.07.2025) |
Пункт 7. (...) Запит і додані до нього документи та/або матеріали подаються до Фонду в електронній формі (у форматі doc або pdf та xls (таблиці) або паперовій формі. Запит підписується уповноваженим представником уповноваженого органу: з використанням удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, або кваліфікованого електронного підпису, - в електронній формі; власноручним підписом - у паперовій формі. | Пункт 7. (...) Запит і додані до нього документи та/або матеріали подаються до Фонду в електронній формі (у форматі doc або pdf та xls (таблиці) або паперовій формі. Запит підписується уповноваженим представником уповноваженого органу: шляхом накладення удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, або кваліфікованого електронного підпису, - в електронній формі; власноручним підписом - у паперовій формі. |
Коментар: В абзаці 7 пункту 7 Порядку 262, слова «з використанням» замінено виразом «шляхом накладення». Відповідно такі зміни не вплинули на необхідність підписання письмового запиту уповноваженого органу щодо проведення конкурсу/конкурсів, який складається у довільній формі та подається до Фонду.
Зміна № 8
Порядок № 262 (втратив чинність з 26.07.2025) | Порядок № 262 (набув чинності з 26.07.2025) |
Пункт 11. Умови проведення конкурсу містять, зокрема: (...) основні умови грантового договору (зокрема щодо внесення змін до нього); | Пункт 11. Умови проведення конкурсу містять, зокрема: (...) основні умови грантового договору, зокрема щодо внесення змін до нього (проект грантового договору); |
Коментар: При внесення змін до пункту 11 Порядку № 262 було деталізовано, що умови проведення грантового конкурсу повинні містити проєкт грантового договору, в якому відображаються основні умови грантового договору, зокрема щодо внесення змін до нього.
Зміна № 9
Порядок № 262 (втратив чинність з 26.07.2025) | Порядок № 262 (набув чинності з 26.07.2025) |
Абзац 2 пункту 17. Розробник може доопрацювати кошторис з урахуванням зауважень експерта та пройти повторну експертизу. | Абзац 2 пункту 17. Розробник може доопрацювати кошторис з урахуванням зауважень експерта та додатково замовити іншу експертизу. |
Коментар: Попередня редакція пункту 17 Порядку № 262 містила таке поняття, як «повторна експертиза». Проте наразі даний термін замінено на вираз «інша експертиза».
Зміна № 10
Порядок № 262 (втратив чинність з 26.07.2025) | Порядок № 262 (набув чинності з 26.07.2025) |
Пункт 20. Фонд інформує про результати конкурсу, визначених отримувачів гранту, укладені грантові договори, впроваджені розробки Мінцифри та уповноважений орган, на письмовий запит якого проводився відповідний конкурс (за наявності). | Пункт 20. Фонд інформує про результати конкурсу, визначених отримувачів гранту, укладені грантові договори та про результати виконання грантових договорів, впроваджені розробки Мінцифри та уповноважений орган, на письмовий запит якого проводився відповідний конкурс (за наявності). |
Коментар: З 26.07.2025 Фонд зобов’язується інформувати Мінцифри та уповноважений орган, на письмовий запит якого проводився відповідний конкурс (за наявності), про:
- результати грантового конкурсу;
- визначених отримувачів гранту;
- укладені грантові договори;
- результати виконання грантових договорів;
- впроваджені розробки.
Зміна № 11
Порядок № 262 (втратив чинність з 26.07.2025) | Порядок № 262 (набув чинності з 26.07.2025) |
Даний Порядок відсутній | Додано Порядок надання фінансової підтримки для забезпечення розвитку інноваційних технологій виробництва продукції для потреб оборони |
Коментар: Повертаючись до пункту 1 Постанови № 262, Кабінет Міністрів України постановляє: затвердити такі, що додаються:
- Порядок надання фінансової підтримки для забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони;
- Порядок надання фінансової підтримки для забезпечення розвитку інноваційних технологій виробництва продукції для потреб оборони.
І якщо до Порядку надання фінансової підтримки для забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони було внесено зміни, шляхом оновлення окремих його норм, то Порядок надання фінансової підтримки для забезпечення розвитку інноваційних технологій виробництва продукції для потреб оборони затверджено повністю.
пов'язані статті
13 серп.
Закупівля послуг з товарами: чи дозволяє законодавство?12 серп.
Чи потрібно проводити окрему закупівлю для залучення субпідрядника для виконання робіт, якщо замовник є учасником закупівлі08 серп.
Особливості закупівлі авторського та технічного нагляду після коригування проектної документації06 серп.
Алгоритм погодження завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень05 серп.
На етапі укладення договору про закупівлю не планували залучення субпідрядника, проте така необхідність виникла в процесі реалізації робіт — чи правомірні такі дії