Алгоритм погодження завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень
Звертаючись до положень абзацу 2 пункту 8 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання Національної програми інформатизації» від 02.02.2024 № 119 (далі – Постанова № 119), погодження завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень, здійснюється генеральним замовником за результатами експертизи, проведеної відповідно до Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2024 р. № 119.
Для загального розуміння основних аспектів тематики інформатизації пропонуємо ознайомитись із матеріалом «Що таке інформатизація». А наразі звернемо увагу на те, яким чином замовнику варто погодити проєкт договору з генеральним замовником, якщо такий проєкт підпадає під норми Закону України «Про Національну програму інформатизації» від 01.12.2022 № 2807-IX (далі – Закон № 2807), а його вартість становить або перевищує 500 тис. гривень.
Норми законодавства щодо погодження проєктів з інформатизації вартістю рівною або більше 500 тис. гривень
Слід зазначити, що перелік документів, які замовнику доцільно подати генеральному замовнику для погодження завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень, напряму залежить від відповідних обставин закупівлі та визначений у пунктах 10, 12 і 13 Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого Постановою № 119.
Генеральний замовник погоджує або не погоджує з обґрунтуванням підстав завдання, програми, проекти, роботи з інформатизації Національної програми інформатизації замовників за результатами експертизи, яка проводиться відповідно до Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2024 р. № 119.
Згідно пункту 7 Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого Постановою № 119, строк проведення первинної експертизи становить 7 календарних днів з дня отримання документів генеральним замовником. Генеральний замовник може продовжити строк проведення первинної експертизи, але не довше ніж до 45 календарних днів. Про потребу у продовженні строку розгляду поданих документів та новий визначений строк розгляду генеральний замовник інформує замовника протягом 5 календарних днів з дня отримання документів.
Такі ж строки передбачені і для проведення повторної, додаткової та контрольної експертизи, про що зазначено у пункті 8 Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого Постановою № 119.
У яких випадках генеральний замовник може відмовити у погодженні завдання, проєкту, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації?
Повертаючись до пункту 8 Постанови № 119, підставами для непогодження завдання, проєкту, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації є:
- подання замовником не в повному обсязі документів, необхідних для проведення експертизи, згідно із переліком, визначеним у пунктах 10, 12, 13 Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2024 р. № 119;
- виявлення в документах, поданих замовником, недостовірних відомостей, порушень норм законодавства у сфері інформатизації, невідповідності тенденціям науково-технічного розвитку;
- експертний висновок містить таку оцінку: об’єкт експертизи оцінюється негативно або об’єкт експертизи не повною мірою відповідає вимогам законодавства, нормативно-технічних документів або тенденціям науково-технічного розвитку.
Замовник може усунути невідповідності, що стали підставою для непогодження завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації та протягом 10 календарних днів з моменту отримання такого непогодження у разі потреби повторно звернутися за погодженням до генерального замовника.
Алгоритм та методи погодження з генеральним замовником проєкту договору, вартість якого дорівнює або перевищує 500 тис. гривень
Для погодження завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень, замовник слід здійснити декілька кроків:
Крок 1. Аналіз потреби та визначення предмета закупівлі. Ключові моменти формування потреби замовника відображені у статті «Визначення потреби замовника: які дії слід вчинити», а от щодо базових аспектів визначення предмета закупівлі доцільно звернутись до книги «Предмет закупівлі: специфіка визначення».
Нагадуємо, що перелік кодів Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що визначають належність бюджетних програм, завдань, проєктів, робіт до сфери інформатизації Національної програми інформатизації (далі – Перелік кодів), міститься у Методиці визначення належності бюджетних програм, завдань, проєктів, робіт до сфери інформатизації, затвердженій наказом Міністерства цифрової трансформації України від 29.03.2023 № 34. Відповідно якщо предмет закупівлі міститься у Переліку кодів, замовнику доцільно врахувати вимоги Закону № 2807 та Постанови № 119.
Крок 2. Підготовка необхідної документації. Замовникам слід оцінити окремі нюанси ситуації та підготувати відповідний пакет документів, базуючись на нормах, визначений у пунктах 10, 12 і 13 Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого Постановою № 119.
Перелік документів повинен включати відповідне обґрунтування завдання, проєкту, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації (за формою згідно з додатком 1 Постанови № 119) та проєкт договору про закупівлю товарів, робіт і послуг, а також інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі або технічне завдання.
Якщо мова йде про завдання, проєкти, роботи з інформатизації, які належать до сфери національної безпеки і оборони, потребують здійснення заходів із створення або модернізації об’єктів критичної інформаційної інфраструктури, захисту інформації та кіберзахисту, до переліку документів слід долучити погодження Адміністрації Держспецзв’язку, надане замовнику шляхом надсилання листа в паперовій або електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису.
В окремих випадках, передбачених пунктом пункту 13 Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого Постановою № 119, якщо мова йде про завдання, проєкти, роботи з інформатизації, що реалізовуються за рахунок міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством, до пакету документів варто додати меморандум, заяву про наміри, план діяльності, технічне завдання, партнерську угоду, інший документ, який підтверджує узгодження цілей, завдань, діяльності за проєктом (програмою) між партнером з розвитку та замовником завдань, проєктів, робіт з інформатизації.
Крок 3. Направлення пакету документів генеральному замовнику.
Сформований пакет необхідних документів щодо погодження завдань, проєктів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень, можна надіслати генеральному замовнику одним із наступних методів:
- скориставшись засобами Системи електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ);
- шляхом направлення на електронну адресу: hello@thedigital.gov.ua ;
- шляхом направлення офіційного листа на поштову адресу Міністерства цифрової трансформації України: вул. Ділова, 24, м. Київ, 03150.
Примітка: Під час використання електронної пошти, рекомендуємо подбати про наявність на документах електронного підпису.
Крок 4. Повторне звернення до генерального замовника (за необхідності). У разі наявності порушень та непогодження завдань, програм, проєктів, робіт генеральним замовником, замовник може протягом 10 календарних днів з моменту отримання такого непогодження у разі потреби повторно звернутися за погодженням до генерального замовника, усунувши до цього моменту невідповідності, що стали підставою для непогодження завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації.
Підсумки
Отже для погодження з генеральним замовником завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень, замовнику варто:
- проаналізувати потребу та визначити предмет закупівлі – оцінити приналежність предмета закупівлі до сфери інформатизації допоможе перелік кодів Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що визначають належність бюджетних програм, завдань, проєктів, робіт до сфери інформатизації Національної програми інформатизації, що міститься у Методиці визначення належності бюджетних програм, завдань, проєктів, робіт до сфери інформатизації, затвердженій наказом Міністерства цифрової трансформації України від 29.03.2023 № 34;
- підготувати пакет відповідних документів – перелік таких документів напряму залежатиме від додаткових особливостей закупівлі та базуватиметься на вимогах, визначених у пунктах 10, 12 і 13 Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого Постановою № 119;
- направити пакет документів генеральному замовнику, шляхом використання засобів Системи електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ) або направлення на електронну адресу Мінцифри hello@thedigital.gov.ua або направлення офіційного листа на поштову адресу Міністерства цифрової трансформації України: вул. Ділова, 24, м. Київ, 03150;
- у разі наявності порушень та непогодження завдань, програм, проєктів, робіт генеральним замовником, замовник може протягом 10 календарних днів з моменту отримання непогодження у разі потреби повторно звернутися за погодженням до генерального замовника, попередньо усунувши невідповідності такого завдання, програми, проєкту, роботи.
Нагадуємо, що непогодження проєкту з інформатизації тягне за собою ряд наслідків, в тому числі:
- відмову у реєстрації бюджетних зобов’язань та здійснення оплати за таким договором Органом Казначейства у відповідності до норм статті 48 Бюджетного кодексу України. Так як при реєстрації бюджетних зобов’язань від замовника також вимагається відповідне підтвердження факту погодження з генеральним замовником проєкту з інформатизації;
- прийняття генеральним замовником рішення про зупинення виконання програм, проєктів, робіт з інформатизації вартістю понад 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень, щодо яких не було погоджено з генеральним замовником завдання, програму, проєкту, робіт з інформатизації у доступний для замовника спосіб.
Також для реєстрації бюджетних зобов’язань, замовнику доцільно подбати про наявність документального рішення щодо погодження від генерального замовника відповідного переліку завдань, програм, проєктів, робіт. Без такого погодження представник Органу Казначейства чи банківська установа зобов’язана відмовити замовнику у реєстрації зобов’язань за таким договором / договором про закупівлю.
пов'язані статті
01 трав.
Зайві або нав’язані обов’язки уповноваженої особи01 трав.
Алгоритм відхилення тендерної пропозиції та обрання підстави29 квіт.
Закупівля послуг з адвокатської діяльності згідно підпункту 9 пункту 13 Особливостей24 квіт.
Алгоритм погодження завдань, проєктів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації вартістю меншою, ніж 500 тис. гривень21 квіт.
Алгоритм відміни відкритих торгів