Замовником встановлено вимоги щодо застосування локалізації для товару, який не визначений в пункті 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону: позиція ДАСУ
Моніторинг № UA-M-2024-06-18-000085, оголошення № UA-2024-03-06-013145-a
Витяг з висновку за результатами моніторингу: моніторингом питання дотримання замовником відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення замовником чинного законодавства в частині наступного.
В додатку 2 тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання)» замовником встановлено вимоги щодо підтвердження локалізації товару, що є предметом закупівлі, а саме в розділі «Вимоги щодо локалізації» Додатку 2 тендерної документації замовником зазначено, що до участі у закупівлі допускаються пропозиції товарів, які мають відповідний ступінь локалізації передбачений пунктом 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Відповідно до пункту 13 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 року №861 учасник, з яким укладено договір про закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку з підтвердженим ступенем локалізації, одночасно з передачею товару надає замовнику підготовлену виробником товару фактичну калькуляцію собівартості такого товару.
Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку у довільній формі, в якій зазначено найменування товару, назви виробника та ID товару, присвоєного електронною системою закупівель. Замовник самостійно перевіряє інформацію щодо ступеня локалізації виробництва товару, який є предметом закупівлі у переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації на prozorro.gov.ua; інформаційну довідку складена у довільній формі про те, що учасник є або не є виробником вітчизняної продукції запропонованого товару. У разі, якщо учасник є виробником вітчизняної продукції запропонованого товару в складі тендерної пропозиції надається довідка в довільній формі з інформацією про ступінь локалізації виробництва та учасник зазначає інформацію про: показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі. Учасник – переможець (виключно виробник вітчизняної продукції) після визначення його переможцем зобов’язаний надати замовнику розрахунки щодо рівня локалізації на поставлений товар чи партію товару.
При цьому замовником не враховано, що в переліку товарів до яких застосовується вимога підтвердження локалізації, визначеного пунктом 6-1 розділу ХХ Закону, легковий автомобіль (спеціалізований автомобіль) відсутній, відповідно вимоги щодо підтвердження локалізації не застосовуються.
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до ч. 4. ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
В той же час, з інформації веб-порталу Уповноваженого органу, 07.03.2024 потенційним учасником закупівлі було розміщено вимогу наступного змісту: «шановний замовник, вами встановлена вимога щодо локалізації проте товар, який є предметом закупівлі - не міститься в переліку локалізованого товару. просимо привести вашу документацію у відповідність до норм законодавства.»
10.03.2024 замовником надано роз’яснення до процедури потенційному учаснику щодо внесення змін до умов тендерної документації, а саме: «Шановний учаснику, дякуємо за запитання! Уповноважена особа розгляне Ваші зауваження та прийме рішення стосовно внесення змін в тендерну документацію.».
Однак на веб-порталі Уповноваженого органу відсутня інформація щодо внесених замовником змін до тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, замовником не дотримано вимог абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону.
Останні новини
13 груд.
⏰ Об 11:00 почнеться зустріч щодо формування чек-листа закупівельника перед новим роком13 груд.
Замовник здійснив закупівлю із використанням відкритих торгів, хоча мав обов’язок закупити медичні вироби через ЗПП: як ДАСУ кваліфікує таке порушення?12 груд.
Закупівлі на розробку проєктно-кошторисної документації на капітальний ремонт Охматдиту12 груд.
За основу прийнято за основу проекту ЗУ щодо уточнень положень у сфері енергетики та у сфері теплопостачання12 груд.
Внесено зміни до розпорядження КМУ № 1023 та постанови КМУ № 483 щодо постачальника останьої надії